کد خبر: 641842
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۸

زمزمه‌هايي درباره اينكه پادشاه سعودي مبتلا به سرطان ريه است و به زودي خواهد مرد شنيده مي‌شود. اين زمزمه‌ها محدود ‏به همين نيست و از در راه بودن عزل و ‏نصب‌هاي امنيتي و سياسي در اين كشور خبر مي‌دهند.

به گزارش فارس‎ ‎به نقل از پايگاه خبري «الرأي اليوم»، بعد از بركناري بندر بن سلطان، رئيس سازمان اطلاعاتي ‏عربستان نشانه‌هاي موجود حاكي است كه سعود الفيصل، وزير خارجه اين كشور نيز از دايره قدرت كنار گذاشته خواهد ‏شد‎. يك منبع آگاه به الرأي اليوم گفته است كه اين اقدام بنا بر درخواست سعود الفيصل صورت خواهد گرفت زيرا او علاقه مند به ‏استراحت است و ديوان پادشاهي نيز پيامي براي تقدير از او منتشر خواهد كرد تا نشان دهد از دست وزير خارجه عصباني ‏نيست و تنها زمان تغيير فرا رسيده است‎. گفته مي‌شود تعلل در اين مسئله تنها به دليل نبودن جايگزين شايسته‌اي براي اين شاهزاده سعودي است كه تجربه فراواني در ‏رهبري دستگاه ديپلماسي اين كشور داشته است‎.
 
‎سعود الفيصل 74 ساله از سال 1975 تا كنون وزير خارجه ‏عربستان بوده‌است‎. ‎ از سوي ديگر مركز مطالعات خليج در واشنگتن كه اداره آن را «علي آل احمد»، فعال و معارض عربستاني برعهده دارد، ‏افشا كرد كه «عبد الله بن عبد العزيز»، پادشاه سعودي مبتلا به بيماري سرطان است و ظرف شش‌ماه آينده خواهد مرد‎. ‎ به گفته اين مركز مطالعاتي ملك عبدالله مبتلا به بيماري سرطان ريه به دليل استفاده مستمر از دخانيات است و وجود لوله ‏تنفسي در ديدار ملك عبدالله با رئيس‌جمهوري امريكا در 28 مارس گذشته نشان‌دهنده وخامت حال وي است‎. معارضان سعودي در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در عربستان تأكيد كردند: آنچه وخامت حال ملك عبد الله را مورد تأييد ‏قرار مي‌دهد، عزل و نصب‌هاي مكرر وي در خاندان حاكم از جمله شاهزاده بندر بن سلطان رئيس دستگاه اطلاعات اين ‏كشور است‎.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار