کد خبر: 641467
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰
رئیس جمهوری در اولین روز سفر استانی خود به سیستان و بلوچستان علاوه بر سخنرانی در جمع مردم این دیار در ورزشگاه 17 شهریور با جمعی از علمای شیعه و سنی، نخبگان، ایثارگران، فرهنگیان، هنرمندان و دانشگاهیان دیدار کرد.

خبرگزاری مهر: حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان در ادامه سفرهای استانی خود صبح امروز وارد استان سیستان و بلوچستان شد و در ورزشگاه 17 شهریور شهر زاهدان با مردم این شهر سخن گفت سپس رئیس جمهور عصر امروز و در ادامه اولین روز از سفر خود به سیستان و بلوچستان با جمعی از نخبگان، ایثارگران ، فرهنگیان، دانشگاهیان و هنرمندان در دانشگاه سیستان و بلوچستان دیدار کرد.

در این دیدار ابتدا نماینده ای از این اقشار  پشت تریبون قرار گرفتند و مشکلات و خواسته های خود را به رئیس جمهور مطرح کردند و سپس رئیس جمهور در جمع آنان سخن گفت.

همچنین در آن مراسم روحانی با خانواده جمشید دانایی فر مرزبان گروگان گرفته شده به دست گروهکی تروریستی دیدار و از آنان دلجویی کرد.

بنابراین گزارش همچنین رئیس جمهور شامگاه امروز با جمعی از علمای شیعه و سنی این استان دیدار کرد.

آیت الله سلیمانی امام جمعه زاهدان در این مراسم پشت تریبون قرار گرفت و گفت: برخی گفته اند که من از سخنرانی مولوی عبدالحمید امام جمعه مسجد مکی زاهدان در ورزشگاه 17 شهریور جلوگیری کرده ام اما این موضوع صحت ندارد و برای اثبات آن از سخنرانی خود صرف نظر می کنم و وقت خود را به دیگر دوستان می دهم .

سپس مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی پشت تریبون قرار گرفت و گفت: من هیچ گلایه ای از این موضوع نداشتم و وقتی سخنان امیدبخش رئیس جمهور را شنیدم آرام شدم و تمام حرفهایم یادم رفت.

وی افزود: صحبت های امروز رئیس جمهور در جمع مردم زاهدان بسیار انعکاس مثبتی در بین مردم سیستان و بلوچستان داشته است و ما شدیدا احساس اخوت و برادری می کنیم و بدانید که اگر یک قطره خون از دماغ شیعه یا سنی بچکد برای ما قابل تحمل نیست و هیچ فرقی میان شیعه و سنی وجود ندارد.

همچنین رئیس جمهوری در اولین روز از سفر خود به سیستان و بلوچستان بخشی از تصمیمات و مصوبه های دولت را برای این استان اعلام کرد و گفته است که بخش دیگری از تصمیمات دولت را فردا و در جمع مردم زابل و چابهار اعلام خواهم کرد.

تامین آب اراضی کشاورزی، شیرین کردن آب شرب شهری ، ایجاد خط راه آهن در زاهدان و اتصال آن به راه آهن سراسری، گازرسانی به زاهدان تا پایان سال 94، توسعه بندرچابهار و همچنین ایجاد معادن و کارخانه پتروشیمی در ایرانشهر از جمله تصمیمات و برنامه های دولت برای استان سیستان و بلوچستان بود که در اولین روز سفر توسط رئیس جمهور اعلام شد.

همچنین رئیس جمهوری  در این دیدارها تاکید کرد تمام تصمیمات و مصوبات دولت برای این استان تا پایان سال 93 و یا حداکثر شش ماه اول سال 94 اجرایی می شود.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
سیدجلال
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
0
0
حالا که رییس جمهور محترم ادامه سفرهای استانی رییس جمهور قبلی انجام میده حقشه اول کارها ومصوبات نیمه تمام مصوبات قبلی سفرهای استانی را تموم کنه بعد کار جدید مصوب کنه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار