کد خبر: 641396
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳
زیرساخت‌های استان اصفهان در زمینه گردشگری با استانداردهای ممکن فاصله زیادی دارد و حال آثار باستانی اصفهان خوب نیست.

 استاندار اصفهان با عنوان کردن مطالب فوق گفت: با عزم جدی و مدیریت جهادی مسؤولان باید تلاش های مضاعفی در این باره انجام شود.

رسول زرگرپور در زمینه خشکی زاینده‌رود نیزاظهار داشت: دیگر تاریخ مصرف گریه برای زاینده‌رود به اتمام رسیده و نشستن و تنها به بیان درد پرداختن بدون ارائه هیچ‌گونه راهکاری، پاسخگو نخواهد بود.

وی تصریح کرد: زاینده رود در حالت طبیعی 200 میلیون متر مکعب و در مواقع خشکسالی 600 تا 800 متر مکعب کسری آب برای مصارف مختلف در سال دارد که تبعات بسیاری را در شهر و استان اصفهان ایجاد می کند.

استاندار اصفهان به تشکیل 6 جلسه شورای عالی آب کشور به ریاست رئیس جمهور در دولت یازدهم اشاره کرد و بیان داشت: موضوع زاینده‌رود در صدر پیگیری‌های کشور قرار دارد و تاکنون سه بند از 9 بند مصوبه 9 ماده‌ای مورخ 3 دی‌ماه سال گذشته اجرایی شده و مصوبات آن به صورت مشروح‌تر در شورای عالی آب تثبیت شده است.

وی عنوان کرد: در سفر اخیر وزیر نیرو به استان اصفهان قرار بر این شد که تونل گلاب اجرایی شود و هیچ فردی غیر از وزیر نیرو نیز در استان‌ها حق دخالت در این زمینه را ندارند.

به قانون احترام بگذارید

زرگر پور در ادامه سخنان خود به تحصن های انجام شده در خصوص دفن ریچارد فرای - ایران‌شناس آمریکایی در اصفهان اشاره کرد و اظهار داشت: توقع ما از نیروهایی که خود را انقلابی و ولایت مدار معرفی می‌کنند، این است که بیش از دیگرانبه قانون احترام بگذارند.

وی ادامه داد: طی 20 روز گذشته دوبار تجمع‌های بدون مجوز در این استان برگزار شده که مدیریت استان به منظور تنش زدایی به دید مصلحت اندیشی از کنار آن عبور کرده، اما اگر چنین موضوعی برای سومین بار تکرار شود، دیگر با این موضوع با نگاه مصلحت اندیشی برخورد نمی‌شود.

استاندار اصفهان با تأکید بر اینکه راهکارهای زیادی برای ابراز این انتقاد وجود داشت، تصریح کرد: براساس قانون هرگونه تجمع نیازمند مجوز رسمی وزارت کشور است و ما نیز برای ارایه مجوز مشکل نداریم، اما باید برگزارکنندگان آن مشخص باشند که چنانچه مشکلی پیش آمد، دولت بتواند موضوع را پیگیری کند.

زرگرپور همچنین از سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور به استان اصفهان خبر داد و متذکر شد: این سفر برای معرفی مسایل و مشکلات استان اصفهان یک فرصت طلایی است.

وی ضمن اشاره به نامه نمایندگان مجلس به رئیس جمهور و دعوت از ایشان برای سفر به اصفهان، عنوان داشت: برنامه سفرهای آقای رئیس جمهور از ماه‌ها قبل مشخص است و نمایندگان نیز براساس همین اطلاعی که داشتند این نامه را نوشته‌اند و نوشتن این دعوتنامه نشانگر همدلی و همراهی مسئولان استان در همه ابعاد است.

استاندار اصفهان اضافه کرد: در این سفر باید دست به دست هم دهیم و مشکلات استان اصفهان را مطرح کنیم تا بخشی از این مشکلات در این سفر چاره‌اندیشی شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار