کد خبر: 641371
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۳
مراجعه بیماران کرمانی به پزشکان و بیمارستان‌های یزد رو به افزایش است و این نشان از عدم توسعه بخش درمان در کرمان است.

 

محمدعلی توحیدی فرماندار کرمان با اعلام این خبر گفت: برای ایجاد تحول در وضعیت فعلی شهر کرمان به حرکتی جمعی، جهادی و دانش‌بنیان نیاز است.

وی با اشاره به ارتباط کاری تنگاتنگ شوراها با فرمانداری‌ها خاطرنشان کرد: فرمانداری تنها دستگاهی است که از مرحله انتخابات و تعیین اعضاء، تشکیل نخستین جلسه شورا و در بحث مصوبات و انجام وظیفه شوراها به صورت قانونی هماهنگی و همکاری دارد.

فرماندار کرمان با مشترک دانستن نظرات و دغدغه‌های مطرح شده توسط اعضای شورا و فرمانداری ابراز داشت: شهرستان کرمان به لحاظ وسعت یکی از کلان‌شهرها محسوب می‌شود و به لحاظ جمعیت نیز حتی از برخی استان‌ها نفرات بیشتری در خود جای داده است و همین امر یکی از دلایل پایین بودن سرانه بودجه ساکنان کرمان به شمار می‌رود.

توحیدی با اشاره به اینکه سرانه بودجه برخی شهرستان‌های کرمان دو تا سه برابر سرانه مردم شهرستان کرمان است، تصریح کرد: یکی از راه‌های افزایش بودجه پیدا کردن منابع درآمدی جدید است که مالیات بر ارزش افزوده منبع درآمدی بسیار مناسبی را در شهرهای صنعتی ایجاد کرده است، همچنین جذب فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران و تشویق به سرمایه‌گذاری در کرمان سبب بالا رفتن درآمد و در نهایت توسعه و عمران بیشتر آن می‌شود.

*ظرفیت های ناشناخته

وی همچنین میراث فرهنگی شهر کرمان را ظرفیت بسیار بزرگی دانست که باید روی آن کار شود و حفظ حراست از یادگارهای گذشتگان را وظیفه همگانی عنوان کرد.

توحیدی با اشاره به وضعیت نامناسب بازار کرمان گفت: وضع فعلی بازار زیبنده شهر کرمان نیست، بازار کرمان در مقایسه با بازارهای مشابه در استا‌ن‌های دیگر وضع بسیار نامطلوبی دارد.

وی همچنین با مقایسه وضعیت بهداشت و درمان در کرمان و یزد اذعان داشت: مراجعه بیماران کرمانی به پزشکان و بیمارستان‌های یزد روبه افزایش است و این نشان از عدم توسعه بخش درمان در کرمان است که با استفاده و حمایت از بخش خصوصی می‌توان این روند را تغییر داد.

فرماندار کرمان بر جلوگیری از گسترش حاشیه‌نشینی تاکید کرد و افزود: ایجاد کمربند سبز طرحی است که می‌تواند از روند رو به‌رشد حاشیه‌نشینی شهر کرمان جلوگیری کند و این طرح هر چند در ابتدای کار سنگین و دشوار به نظر می‌رسد، اما با همت مسئولان و پیگیری‌های شورا و شهرداری عملی می شود.

توحیدی ادامه داد: شهرستان کرمان دارای 13 شهر است، تراکم جمعیت در کرمان رو به افزایش و در سایر شهرها رو به کاهش است، برخی شهرهای قدیمی و کهن کرمان تنها دارای 5 یا 6 هزار نفر سکنه هستند که می‌توان با انتقال خدمات و امکانات مناسب روند مهاجرت را متوقف کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار