کد خبر: 641348
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری نمایشگاه دوره‌ای آثار موزه‌ علما و مفاخر آذربایجان در 19 شهرستان این استان خبر داد.

علی‌اکبر صفی‌پور گفت: تاریخ همواره گواه نقش آذربایجان و علما و مفاخر این منطقه در عرصه‌های مختلف بوده و این خاک زرخیز که مهد شجاعت و غیرت بوده و هست، حماسه‌‌های ماندگار بی‌شماری را بر برگ برگ کتاب پرافتخار خود رقم زده است.

وی افزود: غنای فرهنگی این خطه و نقش تاثیرگذار نخبگان و متفکران بی‌بدیل آن زبانزد عام و خاص است و گنجینه‌ی علما و مفاخر استان در همه‌ی اعصار، نماد عزت و سربلندی ایران اسلامی بوده است.

صفی‌پور گفت: این پیشینه‌ غنی نشان‌دهنده‌ شعور فرهنگی متعالی مردمان این سرزمین و اهمیت علم و فرهنگ در این منطقه بوده و همچنین گویای آن است که این مرز و بوم منشأ بسط، گسترش و تعمیم مبانی فکری و فرهنگی اسلامی و شیعی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی گفت: تاریخ شگرف آذربایجان و یاد و نام مشاهیر و علما و فقهای آن که به دست هنرمندان توانای این استان بر تابلوهایی کم‌نظیر مصور شده، توسط این اداره‌ کل زینت بخش موزه علما و مفاخر شده است.

صفی‌پور گفت: معرفی مفاخر و بزرگان و شناساندن و تبیین همت بلند این بزرگان و به تبع آن هویت تاریخی و فرهنگی آذربایجان، زمینه را برای خودباوری نسل جوان جامعه فراهم می‌آورد و موزه‌ علما و مفاخر محملی است تا علاقمندان به صورت دائمی و متمرکز از تاریخ پرافتخار آذربایجان بهره گیرند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار