کد خبر: 641347
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان بر استفاده از آب باران برای شخم زدن شالیزارها تاکید کرد و از آب گذاری کانال‌های کشاورزی در اوایل اردیبهشت‌ماه امسال در گیلان خبر داد.

سیف‌الله آقابیگی با اشاره به ذخیره‌سازی 810 میلیون متر مکعب آب پشت سد سفیدرود گفت: در حال حاضر 80 درصد سد سفیدرود آبگیری شده است.

وی ورودی آب سد سفیدرود را 125 متر مکعب در ثانیه عنوان کرد و افزود: خروجی آب سد سفیدرود پنج متر مکعب در ثانیه است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان از آب‌گذاری کانال‌های کشاورزی از اوایل اردیبهشت‌ماه امسال در گیلان خبر داد و عنوان کرد: شالیکاران تا زمان رهاسازی آب سد سفیدرود از آب باران استفاده کنند.

آقابیگی با بیان این‌که 238 هزار هکتار اراضی شالیزاری در استان وجود دارد، تصریح کرد: آب مورد نیاز 180 هزار هکتار از شالیزارها از سد سفیدرود تامین می‌شود.

وی سد سفیدرود را تنها سد مخزنی گیلان خواند و یادآور شد: آب بقیه شالیزارها از رودخانه‌ها، چاه‌ها و آب‌بندان‌ها در استان تامین می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز از شخم 166 هزار هکتار از شالیزارها در استان خبر داد و گفت: 70 درصد شالیزارها شخم زده شده است.

ایرج بنیادی با تاکید بر شخم تمام شالیزارها توسط کشاورزان گفت: پیش‌بینی می‌شود بقیه شالیزارها تا اوایل اردیبهشت‌ماه سال‌جاری شخم زده شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار