کد خبر: 641075
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰
مشاور امور بين‌الملل رئيس مجلس در گفت‌و‌گو با «جوان‌آنلاين»
حسين شيخ‌الاسلام گفت:در غوطه‌شرقي تروريست‌ها به نام دولت سوريه از سلاح‌هاي شيميايي استفاده كردند و در عين حال غربي‌ها تلاش مي‌كنند دولت سوريه را متهم جلوه دهند.
جوان‌آنلاين: حسين شيخ‌الاسلام، كارشناس مسائل منطقه با اشاره به موضع‌گيري‌هاي تازه جوامع غربي در خصوص حملات شيميايي در سوريه اظهار داشت: حملات شيميايي در سوريه وسيله‌اي است در دست استكبار؛ هر گاه مستكبران قصد انجام كار خاصي را دارند و در عين حال بهانه‌اي ندارند چنين بهانه‌هايي را علم مي‌كنند.

 
شيخ‌الاسلام افزود: در غوطه‌شرقي هم همين تروريست‌ها به نام دولت سوريه از سلاح‌هاي شيميايي استفاده كردند و در عين حال غربي‌ها تلاش مي‌كنند دولت سوريه را متهم جلوه دهند.

 
وي ادامه داد: كاملا روشن است كه تروريست‌ها در سوريه از سلاح شيميايي استفاده كردند و البته هنوز چند و چون آن مشخص نيست و بايد اين موضوع رسيدگي رسيدگي شود اما شك نداشته باشيد تروريست‌ها براي آنكه شكست نخورند، متوسل به استفاده از سلاح‌ها شده‌اند؛ چرا كه دليلي ندارد دولت سوريه عليه مردم خود از سلاح شيميايي استفاده كند.

 
اين كارشناس مسائل بين‌الملل تصريح كرد: دولت سوريه هم در صحنه ميداني موفق است و هم در صحنه سياسي، چه دليلي براي استفاده از سلاح شيميايي دارد. هيچ دولتي عليه ملت خود از سلاح شيميايي استفاده نمي‌كند مگر صدام حسين، او هم زماني كه در جنگ تحميلي عليه كشور ما در حال شكست ‌بود به توصيه‌ي غربي‌ها از سلاح شيميايي استفاده كرد و البته غربي‌ها آن سلاح‌ها را در اختيار او قرار دادند.
 

شيخ‌الاسلام عنوان كرد: آقاي سيمور هرش هم در خصوص استفاده سلاح‌هاي شيميايي در سوريه تحقيقاتي انجام داده و مشخص شده كه در غوطه شرقي چه كساني درگير بودند و دولت سوريه در آن درگيري حضور نداشته اما تروريست‌ها بودند.
 

وي همچنين به سكوت جامعه بين‌الملل در خصوص جنايت‌هاي تروريست‌ها در سوريه اشاره كرد: متاسفانه جامعه بين‌الملل در خصوص جنايات تروريست‌ها در داخل سوريه بسيار سكوت مي‌كند و دليل آن هم اين است كه جامعه بين‌المللي وجود ندارد، جامعه بين‌الملل همين زورگوياني چون آمريكايي‌ها و اروپايي‌ها و شاهان عرب هستند كه با پول خود جامعه بين‌المللي باقي نگذاشته‌اند، حال جامعه زورگويان تصميم گرفته‌اند سوريه را ساقط كنند و كاري انجام نمي‌دهند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار