کد خبر: 641033
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۹
سخنگوي كميسيون فرهنگي در گفت‌و‌گو با «جوان‌آنلاين»
حجت‌الاسلام‌والمسلمين گفت: اگر در پي اين هستيم كه اقتصاد مقاومتي محقق شود اين اتفاق نمي‌افتد مگر اينكه زيرساخت‌هاي فرهنگي آن تقويت شود.
جوان‌آنلاين: حجت‌الاسلام‌والمسلمين سيد علي طاهري، سخنگوي كميسيون فرهنگي مجلس در گفت‌و‌گو با «جوان‌آنلاين» با اشاره به شعار امسال و برنامه‌هاي كميسيون فرهنگي گفت: قطعا اولويت برنامه‌هاي امسال كميسيون فرهنگي پيگيري مطالبات حضرت آقا و تقويت زير ساخت‌هاي فرهنگي كشور است.

طاهري افزود: برخي از طرح‌ها در اين خصوص را از سال 92 در دست بررسي داشتيم كه امسال آن را ادامه مي‌دهيم؛ بحث‌هايي مثل امر به معروف، طرح اقدام جامع رسانه، طرح تعيين متولي براي احداث و بازسازي و تجهيز مساجد و به طور كل طرح‌هاي كوچك و بزرگي كه در دستور كار كميسيون فرهنگي است.

وي ادامه داد: در پايان سال گذشته قرار شد كارگروه ويژه‌اي تشكيل شود؛ كارگروه مشترك بين كميسيون فرهنگي و كميسيون آموزش براي پيگيري مطالبات فرهنگي حضرت آقا. اين كارگروه در همين روزها اولين جلسه خود را تشكيل مي‌دهد و ماموريت‌هايي را تعريف خواهد كرد كه به اطلاع مردم خواهد رسيد.

سخنگوي كميسيون فرهنگي مجلس در خصوص تناسب اقتصاد و فرهنگ گفت: حضرت آقا امسال را سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي نام‌گذاري كردند و در خصوص تناسب اقتصاد و فرهنگ بايد اشاره كنيم كه فرهنگ زيربناي همه چيز است.

طاهري تصريح كرد: اگر در پي اين هستيم كه اقتصاد مقاومتي محقق شود اين اتفاق نمي‌افتد مگر اينكه زيرساخت‌هاي فرهنگي آن ابتدا جا بيفتد و مردم از نظر فرهنگي اقتصاد مقاومتي را سرلوحه كار خود قرار ‌دهند، بنابراين اگر ما بخواهيم در همه زمينه‌ها شاهد تحول در مسائل اخلاقي، سياسي، اجتماعي، فردي و خانوادگي باشيم بايد توجه كنيم كه زيربناي همه اينها فرهنگ است.

وي با تاكيد بر اينكه اقتصاد فرهنگ با يكديگر ارتباط دارند، اضافه كرد: اگر ما بخواهيم در هر دو زمينه شاهد تحول باشيم راه‌حل آن را حضرت آقا در همين شعار فرمودند؛ يكي نياز به حضور مردم و ديگري كار كردن مديران با روحيه جهادي است و اينگونه در جامعه شاهد تحول اساسي خواهيم بود و اميدواريم امسال در هر دو مقوله شاهد يك تغيير چشم‌گير باشيم.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
داود سجادی
|
FINLAND
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
0
1
با سلام
با تقسیر اینجانب اگر صدور انقلاب اسلامی را صدور تمدن اسلامی بدانیم وانرا هدف استراتژیک نظام بدانیم برای تحقق تمدن اسلامی باید به سه هدف کلیدی دست پیدا نماییم 1-اقتصاد مقاومتی 2-فرهنگ مقاومتی 3-دفاع مقاومتی.
دفاع مقاومتی بر پایه حماسه مقاومتی استوار است که بسیج وسپاه وارتش انرا خلق نموده وبه پیش میبرند.فرهنگ مقاومتی بر پایه حماسه فرهنگی استوار است که مسولیت اجرای ان با شورای انقلاب فرهنگی است و اقتصاد مقاومتی بر پایه های حماسه های سیاسی و قضایی و اقتصادی استوار است وخلق حماسه های سیاسی واقتصادی به عهده دولت است وخلق حماسه قضایی به عهده قوه قضاییه است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار