کد خبر: 635748
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۱
سخنگوي كميسيون امنيت ملي مجلس از عدم اقناع نمايندگان پرسشگر از پاسخ‌هاي وزير خارجه درباره هيئت اروپايي، اسرائيل، هولوكاست و اظهارات وي در زمينه مسائل نظامي قانع نشدند
سخنگوي كميسيون امنيت ملي مجلس از عدم اقناع نمايندگان پرسشگر از پاسخ‌هاي وزير خارجه درباره هيئت اروپايي، اسرائيل، هولوكاست و اظهارات وي در زمينه مسائل نظامي قانع نشدند.
به گزارش فارس، سيدحسين نقوي نماينده مردم ورامين و سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در جمع خبرنگاران به ارائه گزارشي از جلسه روز سه شنبه كميسيون متبوعش پرداخت و اظهار داشت: آقامحمدي در مورد ملاقات هيئت اروپايي با مجرمين فتنه 88 و تقديم جايزه 50 ميليون يورويي به هر يك از آنان به پاس معارضه با جمهوري اسلامي ايران سؤال كرد؛ ظريف پاسخ داد كه اولاً پولي به آنها پرداخت نشده است و ثانياً ما هم مخالفت خود را با ملاقات مذكور اعلام كرده بوديم و همچنين بعد از ملاقات هم سفير احضار و برخورد شده است و ديگر اينكه هيچ شرطي براي ورود هيئت پارلمان اروپايي از طرف ايران پذيرفته نشده است؛ در نهايت آقامحمدي از پاسخ‌هاي وزير قانع نشد.
نقوي خاطرنشان كرد: پرسش دوم را جواد كريمي‌قدوسي نماينده مشهد و كلات مطرح كرد؛ كريمي‌قدوسي پرسيد كه شما در دانشگاه گفتيد كه امريكا مي‌تواند با يك بمب سيستم دفاعي كشور ما را از كار بيندازد؛ در حالي كه امريكا از توان نظامي ما مي‌ترسد؟ امريكا از ملت ما مي‌ترسد؛ ظريف پاسخ داد «خوب بود سؤالي كه بنده به آن پاسخ دادم نيز قرائت و شنيده مي‌شد، بنده اگر چه جمله اولم زيبا نبود، ولي توضيح كاملي دادم كه فرهنگ شهادت و حضور ملت باعث حفظ شدن نظام ماست. مقاومت مردم منبع قدرت ملت ايران است.
نقوي   با ذكر اين نكته كه كريمي‌قدوسي نيز از پاسخ‌هاي وزير خارجه به هيچكدام از سؤال‌هايش قانع نشد، تصريح كرد:  در ادامه جلسه فرهاد بشيري نماينده پاكدشت پرسش خود را مطرح كرد مبني بر اينكه پس از شكست‌هاي القاعده در سوريه و تهديدهايي مبني بر حمله به منافع جمهوري اسلامي ايران، چرا در اين خصوص از سوي دولت جمهوري اسلامي ايران تدابير لازم اتخاذ نشده و جمعي از اتباع ايراني به شهادت رسيدند؟
نماينده ورامين در مجلس در پايان خاطرنشان كرد: وزير خارجه درباره اين سؤال هم توضيحاتي داد كه نماينده سؤال‌كننده از پاسخ وي قانع نشد. در ارتباط با سؤالات بعدي، به علت عدم حضور موجه حسينعلي شهرياري نماينده زاهدان، ايرج نديمي نماينده لاهيجان و علي‌اكبر آقايي نماينده سلماس، طرح سؤالات به جلسات بعدي كميسيون موكول شد.

 جزئيات ديدار ظريف و ضرغامي
اما اين تنها ديدار ظريف در روز گذشته نبود، چراكه پس از اين ظريف و شوراي معاونان وزارت خارجه در جمع رئيس و شوراي معاونان صدا و سيما حضور يافتند. محمد‌جواد ظريف در اين نشست، آخرين تحولات مذاكرات هسته‌اي و راه‌هاي گسترش هماهنگي حرفه‌اي دستگاه ديپلماسي كشور و صدا و سيما را بررسي كرد.
 ظريف با تشكر از حمايت‌هاي رسانه ملي از فعاليت‌هاي دستگاه ديپلماسي و فرصت‌هاي نامحدودي كه صدا‌وسيما براي ارتباط با افكار عمومي در اختيار مسئولان وزارت امور خارجه قرار مي‌دهد، تأكيد كرد: مؤلفه اصلي قدرت در معادلات نوين و پايدار ديپلماسي، ارتباط و تكيه بر مردم است و به همين علت استفاده از فرصت‌هاي ايجاد شده در صدا و سيما، براي وزارت خارجه بسيار مهم و مغتنم است. ظريف گفت: دشمني ديرينه امريكا با ايران حتي درصورت حل مسأله هسته‌اي پايان نخواهد يافت چون آنها دنبال تبديل ايران از يك كشور آرماني به يك كشور ديگر هستند. وزير امور خارجه با اشاره به چند دور مذاكره پيش‌بيني شده تا تير‌ماه 93 ميان ايران و 5+1 گفت: در پايان مذاكرات همه تحريم‌هاي ناعادلانه و ظالمانه ايران بايد برچيده و حقوق هسته‌اي ملت بايد محقق شود. ما نيز همچنان كه هميشه گفته‌ايم اثبات مي‌كنيم كه به دنبال توليد سلاح اتمي نبوده و نيستيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار