کد خبر: 634005
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۲
فرماندار سرعین:
فرماندار شهرستان سرعین گفت: قرار است در سال آینده پناهگاه کوهنوردی با یاد و نام سید محمود موسوی رئیس سابق کوهنوردی اردبیل که در سبلان دچار حادثه شده و جان باخت احداث و راه‌اندازی شود.
به گزارش خبرنگار جوان از اردبیل، علی واحد در جلسه هماهنگی جشنواره زمستانی و استقبال از میهمانان و مسافران نوروزی در شهر سرعین اظهار داشت: با توجه به اینکه امکان صعود مناسب و راحت از جبهه سرعین به کوه سبلان بهتر و راحت‌تر امکان‌پذیر است ما در تلاش هستم تا با کمک خیرخواهانه خانواده مرحوم موسوی این پناهگاه را در قسمت مناسب کوه سبلان احداث کنیم تا کوهنوردان و صعود‌کنندگان به سبلان بتوانند از این جبهه به راحتی و با کمترین دغدغه صعود کرده و امکان بهره‌مندی از زیبایی‌های این کوه سرفراز را داشته باشند.

وی عنوان کرد: ما باید از زیبایی‌ها و ظرفیت سبلان و دامنه بکر آن استفاده کنیم که تقویت رشته کوهنوردی و اسکی روی برف از گزینه‌های اصلی است به طوری که بهتر از وضعیت فعلی می‌توانیم از پیست اسکی آلوارس در برگزاری مسابقات مختلف اسکی حتی به صورت کشوری و بین‌المللی استفاده کنیم.

فرماندار شهرستان سرعین با یادآوری اینکه بیش از نیمی از ظرفیت گردشگری سرعین هنوز معرفی نشده و مغفول مانده است، افزود: در تداوم برگزاری جشنواره زمستانی که با استقبال خوبی از سوی هموطنان مواجه شده و به شرکت‌کنندگان نیز تخفیفات ویژه و مناسب ارائه می‌شود.

واحد ادامه داد: ما تا 9 اسفند ماه جشنواره زمستانی گردشگری سرعین را به صورت هفتگی و در روزهای پایانی هر هفته برگزار می‌کنیم اما تخفیف‌های ما شامل 50 تا 70 درصد مراکز اقامتی، 50 تا 30 درصد آب‌های گرم و 10 تا 20 درصد مراکز پذیرایی تا 20 اسفند ماه ادامه دارد هر چند که جشنواره 9 اسفند ماه به پایان می‌رسد.

فرماندار شهرستان سرعین حضور گرم و پر شور مردم شهرهای مختلف در سرعین و استفاده از ظرفیت گردشگری زمستانی سرعین را یادآور شد و تصریح کرد: آنچه که در این زمینه مهم و اساسی به نظر می‌رسد توجه جدی به احیای قابلیت‌های این شهر در بخش‌های مختلف است که می‌تواند به منبع درآمد و تحول و تحرک منطقه کمک کند.

واحد ابراز داشت: جشنواره امسال با تنوع برنامه روبرو شده به طوری که جمعه این هفته قرار است مسابقه بزرگ تندیس‌های یخی و آدم برفی در آلوارس برگزار شده و علاقه‌مندان و مخاطبان از این برنامه استفاده کنند.

این مسئول یادآور شد: برای ایام تعطیلات نوروزی کمیته‌ها و گروه‌های کاری فعالیتشان را آغاز کرده‌اند و ما سعی‌مان بر این است تا با همکاری شورا و شهرداری فضای مناسب اقامتی به صورت دایمی و موقت و برخی از نیازمندی‌های واقعی را که برای حضور گردشگران ضروری و الزامی است مهیا کنیم تا مدت اقامت و ماندگاری مسافر افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار جوان از اردبیل، فرماندار شهرستان سرعین در پایان سخنان خود اذعان داشت: سرزمین چشمه‌های بهشتی نه تنها در کشور بلکه در قیاس با مناطق توریستی دنیا به خاطر داشتن ظرفیت عظیم آب‌درمانی شرایط و موقعیتی بی‌نظیر دارد.

انتهای پیام/

ــــــــــــــــ-

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر