کد خبر: 634002
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۷
در جریان بررسی بودجه شهرداری اتفاق افتاد
اعضای شورای شهر اردبیل در جلسه بررسی بودجه 93 شهرداری اردبیل و در ردیف بودجه‌ای آرامستان‌ها به شدت از وضعیت آرامستان‌های اردبیل و سرویس‌دهی نامناسب در آن مکان انتقاد کردند.

به گزارش خبرنگار جوان از اردبیل، در این جلسه که در محل شورای شهر اردبیل برگزار شد، به دنبال اعلام اعتبار یک میلیارد و 600 میلیون تومانی پیش‌بینی شده برای آرامستان‌ها در سال 93 که تنها 500 میلیون تومان آن عمرانی است اعضای شورای شهر از شدت به وضعیت نامناسب آرامستان‌ها به ویژه غریبان، بهشت زهرا و آرامستان ججین انتقاد کرده و از شهردار و مدیرعامل سازمان آرامستان‌های اردبیل خواستند تا برنامه‌ای جامع و دقیقی را در رفع مشکلات این مکان‌ها داشته باشند.

هم‌سطح‌سازی و بهبود وضعیت بهداشتی سرویس‌ها در اولویت باشد

یکی از اعضای شورای شهر اردبیل گفت: واقعیت این است که بیشترین مراجعات مردمی به شورا و گله‌مندی‌ها به اعضای شورای شهر اردبیل مربوط به وضعیت نامطلوب آرامستان‌ها است که 100 درصد مردم در مراجعات خود از وضعیت نامناسب آرامستان‌ها گلایه دارند.

اسفندیار هوشیار خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود در همه آرامستان‌ها به وضعیت موجود رسیدگی شده و هم‌سطح‌سازی، بهداشتی کردن سرویس‌های عمومی، حصارکشی، نورپردازی‌های مناسب و برخی حرکت‌های مناسب‌سازی فضا در آرامستان‌ها انجام شود تا مردم در هنگام مراجعه به این مکان با مشکلی روبرو نشوند.

وی به وضعیت نامطلوب ورودی و خروجی آرامستان‌ها و برپاشدن بساط‌ های خرید و فروش انواع کالاها و برخی مایحتاج مردم به شکل سیار و از طریق دست فروش‌ها اشاره کرد و یادآور شد: بهتر است این بساط‌ ها یا برچیده شده و یا با سازماندهی مناسب به ویژه در روزهای پنجشنبه انجام شود تا مراجعان به آرامستان‌ها با مشکل و دغدغه روبرو نشوند.

عضو شورای شهر اردبیل با اظهار گلایه از وضعیت نامناسب بهشت زهرا که هیچ در شأن مردم اردبیل نیست، افزود: این آرامستان که باید با توجه به نام و نشانش وضعیتی به مراتب مطلوب‌تر داشت بی ‌در و پیکر است به طوری که وردی و خروجی مشخص نداشته و پارکینگ نیز برای آن تعریف نشده است.

هوشیار تصریح کرد: بهتر است شهرداری و مدیرعامل سازمان با در نظرگرفتن طرح جامعی برای مطالعات و ساماندهی آرامستان‌ها به وضعیت فعلی پایان داده و اجازه ندهند بیشتر از این مردم در این مکان‌ها معذب باشند.

آرامستان ها را باید به درختستان تبدیل کرد

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اردبیل نیز در این جلسه بیان داشت: آرامستان‌های موجود در اردبیل پر شده و دیگر جوابگوی نیازها نیست و بهتر است شهرداری برای منطقه شرق اردبیل پیش‌بینی یک آرامستان مناسب را داشته باشد.

زکی‌الله خوشبخت با انتقاد از وضعیت نامطلوب تمامی آرامستان‌های موجود در اردبیل و بی‌توجی به ارائه سرویس مناسب به عموم هموطنان ادامه داد: با توجه به کمبود سرانه فضای سبز انتظار می‌رود به مشاوران طرح جامع آرامستان‌ها ایده و طرحی را ارائه دهیم تا آرامستان‌ها به درخستان تبدیل شود که این کار هم به زیبایی آن مکان‌ها و هم سالم‌سازی محیط زیست کمک می‌کند.

وی اصلاح وضعیت قبول سرویس‌های بهداشتی هم‌سطح‌سازی و تدابیر لازم برای ساماندهی فضاهای بلاتکلیف را در قبرستان‌ها ضروری اعلام کرد و گفت: نباید اجازه دهیم که برخی از محل‌های بلاتکلیف و بلا استفاده در آرامستان‌ها به معضل اجتماعی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار جوان از اردبیل، دیگر عضو شورای شهر اردبیل نیز خواستار تامین منابع اعتباری مناسب برای سازمان آرامستان‌ها شد و یادآور شد: ما در قدم اول باید طرح جامع برای مناسب‌سازی فضای آرامستان‌ها داشته باشیم تا به تدریج بتوانیم این وضعیت نامطلوب را برطرف کنیم.

علیرضا سلیمانی عنوان کرد: با 500 میلیون تومان اعتبار عمرانی که آن هم برای شش پروژه به صورت پراکنده در نظر گرفته شده است نمی‌توان به وضعیت موجود سر و سامان داد چرا که بهتر است منابع اعتباری مناسب برای این امر در نظر گرفته شده و در این زمینه اقدامات لازم انجام شود.

انتهای پیام/

ـــــــــــــــــ

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر