کد خبر: 632606
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۹
تراكتور و مس فيناليست جام حذفي شدند
در دومين بازي نيمه نهايي جام حذفي استقلال و مس ديروز در ورزشگاه‌آزادي برابر هم به ميدان رفتند
سعيد احمديان
بازي‌هاي نيمه نهايي جام حذفي در حالي ديروز برگزار شد كه تراكتور و مس با پيروزي مقابل فولاد و استقلال به فينال جام حذفي راه پيدا كردند تا 25 بهمن بر سر رسيدن به جام با هم ديدار كنند.

   استقلال يك- مس 2
در دومين بازي نيمه نهايي جام حذفي استقلال و مس ديروز در ورزشگاه‌آزادي برابر هم به ميدان رفتند، اين دومين مسابقه دو تيم در كمتر از يك هفته بود. اين دو تيم هفته گذشته در ليگ برتر با هم بازي كرده بودند كه اين مسابقه با تساوي يك - يك به پايان رسيده بود. حالا شاگردان قلعه نويي و لوكا قرار بود در جام حذفي برابر هم صف آرايي كنند. در حالي تورج حق وردي سوت شروع مسابقه استقلال و مس را به صدا در آورد كه بارش برف در تهران باعث شده بود تا چمن ورزشگاه آزادي با برف پوشيده شود. با توجه به سرماي هوا استقبال زيادي از بازي نشده بود و كمتر از هزار نفر به آزادي آمده بودند تا استقلال يكي از كم‌تماشاگرترين بازي‌هاي امسال را تجربه كند.
مسابقه بر خلاف پيش بيني‌ها با حملات مس شروع شد. قعر نشيني تيم كرماني در ليگ برتر باعث شده بود تا شاگردان لوكا در جام حذفي به دنبال جبران باشند و به همين خاطر به رغم بازي در زمين حريف مسابقه را با توپ پر شروع كردند. آنها خيلي زود هم به گل رسيدند و از استقلال يك بر صفر پيش افتادند تا نشان دهند كه انگيزه زيادي در اين بازي دارند و به هيچ عنوان حريف راحتي براي صدرنشين ليگ نيستند. در دقيقه 7 بود كه ادينهو كه در ليگ هم هفته گذشته به استقلال گل زده بود، اين بار روي يك ضربه ايستگاهي از پشت محوطه جريمه توپ را به زيبايي وارد دروازه رحمتي كرد تا مس در كمال ناباوري يك بر صفر از استقلال جلو بيفتد.
آبي پوشان كه انتظار دريافت چنين گل زود هنگامي را نداشتند در ادامه فشار حملاتشان را بيشتر كردند. با توجه به لغزنده بودن زمين، آنها هم مانند مسي‌ها روي ضربات ايستگاهي به دنبال رسيدن به گل بودند. برتري مس پنج دقيقه بيشتر طول نكشيد و در دقيقه 12 استقلال توسط امير حسين صادقي گل مساوي را به ثمر رساند، گلي كه مانند گل مس روي ضربه ايستگاهي رقم خورد. در اين دقيقه مسابقه ضربه كاشته تيموريان روي دروازه مس ارسال شد كه پس از تاثيرگذاري محمد قاضي، صادقي مدافع پيش تاخته آبي‌ها با يك ضربه سر گل استقلال را به ثمر رساند تا نتيجه مسابقه يك - يك مساوي شود.  در ادامه بازي متعادل‌تر شد، با وجود اين بارش برف باعث شده بود تا بازيكنان دو تيم بيشتر رو به توپ‌هاي هوايي بياورند. در دقيقه 44 بود كه اولين موقعيت جدي گلزني را پس از اينكه آبي‌پوشان، مسابقه را به تساوي كشاندند كرماني‌ها روي دروازه رحمتي خلق كردند اما شوت زميني ادينهو از پشت محوطه جريمه را دروازه‌بان استقلال با يك شيرجه به كرنر فرستاد تا نيمه اول با همان تساوي يك - يك به پايان برسد.  نيمه دوم مانند نيمه اول با بازي هجومي هر دو تيم آغاز شد و توپ بيشتر روي دروازه‌ها در جريان بود. با اين حال موقعيت خطرناك گلزني خلق نمي‌شد تا برخلاف 45 دقيقه اول سردي هوا، روي روند بازي هم تاثير بگذارد و استقلال و مس نمايشگر يك بازي سرد باشند.
در دقايق پاياني كه بازي روند سريع‌تري به خودش گرفت اين مسي‌ها بودند كه در دقيقه 85 ادينهو با يك شوت ديدني از داخل محوطه جريمه گل دوم مس را وارد دروازه رحمتي كرد تا شاگردان لوكا 2 بر يك جلو بيفتند و با شكست دادن استقلال شگفتي ساز شوند و براي اولين بار راهي فينال جام حذفي شوند.

  تراكتور يك – فولاد صفر
بازگشت اوليويرا به نيمكت تراكتور براي تبريزي‌ها خوش يمن بود و آنها ديروز با پيروزي برابر فولاد فيناليست جام حذفي شدند. در يكي از بازي‌هاي نيمه نهايي جام حذفي ديروز تراكتور در تبريز ميزبان فولاد بود، مسابقه‌اي كه عليرضا فغاني در سرماي زير صفر در جه ورزشگاه يادگار امام، سوت شروع آن را زد. در نيمه اول به رغم اينكه بازي بيشتر روي دروازه‌هاي دو تيم در جريان بود اما نه فولاد و نه تراكتور صاحب موقعيت جدي گلزني نشدند تا نيمه اول با تساوي صفر - صفر به پايان برسد. نيمه دوم را اين تبريزي‌ها بودند كه هجومي‌تر شروع كردند. در همان 10 دقيقه اول اين نيمه بود كه كريم انصاري فرد در مصاف تك به تك با سوشا مكاني چند موقعيت گلزني را از دست داد تا همچنان دروازه‌ها بسته بماند.  با وجود اين در ادامه برتري نسبي با تراكتور بود. بالاخره در دقيقه 75 بازي هجومي شاگردان اوليويرا نتيجه داد و سعيد دقيقي با يك ضربه سر ديدني روي ضربه ايستگاهي علي كريمي توپ را وارد دروازه فولاد كرد تا تراكتور يك بر صفر جلو بيفتد. در ادامه فولادي‌ها براي جبران گل خورده جلو كشيدند اما شاگردان اوليويرا هم همچنان با يك فوتبال هجومي به دنبال حفظ گل زده شان بودند. در نهايت تلاش فولادي‌ها براي خلق موقعيت گلزني به جايي نرسيد تا تراكتور يك بر صفر پيروز شود و به فينال جام حذفي راه پيدا كند.
اوليويرا بعد ازصعود تراكتور به فينال گفت: «يك مقدار احساس سردرگمي كرديم اما با هوش و تلاش بچه‌ها توانستيم سه امتياز را بگيريم. وقتي ما اعتماد به نفس داشته باشيم بهتر هستيم بازي سختي براي ما بود بچه‌ها براي اين برد از جان مايه گذاشتند. » سرمربي فولاد هم با قبول باخت عنوان كرد حالا تمركز آنها روي ليگ است. فركي گفت: «تراكتورسازي از ما سرتر بود بچه‌ها خيلي كم‌رمق بودند. ما پرونده جام حذفي را به طور كلي بستيم و از اين بازي تجربه لازم را كسب كرديم و به كمك تجربه بازي روي ليگ برتر تمركز مي‌كنيم. انگيزه‌اي كه كارلوس كرش به علي كريمي داده بود خيلي به ضرر تيم ما شد. علي كريمي بازيكن بزرگي است اما علي كريمي كه امروز ديدم خيلي متفاوت‌تر از روزهاي قبل بود. آقاي كرش به عنوان يك مربي حرفه‌اي صحبتي را عنوان مي‌كرد كه باعث مي‌شود كه علي كريمي امروز آنقدر خوب كار كند. ‌اي‌كاش اين انگيزه را نگه مي‌داشت و فردا به علي كريمي مي‌داد!»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار