کد خبر: 632263
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۴
مدیر بهداشت محیط اردبیل:
مدیر گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: طرح بهادیر به عنوان یک طرح موفق در کشور برای دومین سال در طراحی و شکل و شمایلی متفاوت اجرایی و عملیاتی می‌شود.
به گزارش خبرنگار جوان از اردبیل، محمد دانه‌زن در نشست با متولیان برگزاری طرح بهادیر دو در اردبیل اظهار داشت: با توجه به نتایج مثبت و موفق مرحله اول طرح بهادیر و استقبالی که خود صنوف مختلف از این بازدید یک روزه داشتند، مرحله دوم طرح بهادیر به زودی در استان اردبیل اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به نتایج مفید و ارزشمند از اجرای طرح بهادیر بازدید همه اماکن در یک روز و جمع‌آوری بیش از 25 تن اقلام مختلف مواد غذایی غیرمجاز، فاسد و تاریخ گذشته (علاوه بر مواد کشف شده در سایر بازدیدها و طرح تشدید بازرسی‌ها در ساعات غیر اداری و بسیج سلامت نوروزی) ارائه آموزش‌های حضوری به حدود 10 هزار نفر و...) و تأثیر آن در میزان رضایت‌مندی مردم و مسئولان از برنامه‌های بازدید و کنترل اماکن و مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی مقرر شد مرحله دوم طرح بهادیر بازدید همه اماکن در یک روز با شیوه‌ای نوین و متفاوت با مرحله اول مجدداً به اجرا در آید.

دانه‌زن در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: در این طرح پس از احصا آخرین آمار تعداد اماکن و صنوف حساس (هتل، رستوران، تالار پذیرایی، قنادی، عمده فروشی، فروشگاه‌های بزرگ تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی، کباب‌پزی‌ها، قهوه‌خانه‌ها، ساندویچ فروشی‌ها و پیتزا پزی‌ها، نانوایی‌ها، پروتیئن‌سراها) در کل استان احصا و طی 45 روز مدت زمان اجرای طرح، با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده در سراسر استان به صورت یکپارچه مورد بازرسی قرار گیرند.

این مسئول اضافه کرد: در این طرح حدود 15 صنف حساس طی هفت هفته و به صورت یک روز در هر هفته مورد بازدید قرار گیرند.

وی در ادامه بیان کرد: صنف مورد نظر در هر هفته به صورت کتبی از سوی معاونت بهداشتی استان اعلام می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان از اردبیل، مدیر گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی اردبیل یادآور شد: تعداد 9 ناظر از سوی گروه مهندسی بهداشت محیط دانشگاه بر نحوه اجرای طرح، احصا آمارها و انجام هماهنگی‌های لازم نظارت کرده و در پایان طرح جمع‌بندی و ارائه می‌کنند.

دانه‌زن ادامه داد: پس از اعلام صنوف مورد نظر برای بازدید کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان نسبت به تقسیم اماکن اعلام شده در بین تعداد بازرسان اقدام کرده تا در روز اعلام شده صبح، عصر و شب اماکن حساس مربوط به خود را بازدید و نتایج را در فرم‌های مربوطه ثبت و پس از پایان بازدید به بهداشت محیط تحویل می‌دهند.

وی گفت: در این طرح حدود چهار هزار و 500 صنف حساس لحاظ شده علاوه بر بازدیدهای روتین و معمولی براساس آیین‌نامه‌های مربوطه، به صورت ویژه و ضربتی مورد بازدید قرار می‌گیرند.

دانه‌زن در ادامه سخنان خود افزود: طرح بهادیر دو از اول بهمن ماه 92 شروع شده و طی هفته اول و روز اول طرح حدود 300 هتل، مهمانپذیر، مسافرخانه و تالار پذیرایی مورد بازدید ضربتی قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: در این طرح حدود 100 ناظر، بازرس و 30 نیروی پشتیبان در کل استان در مدت هفت هفته و هر هفته یک روز و هر روز هشت ساعت کاری طرح مزبور را اجرا می‌کنند و حدود هفت هزار و 200 ساعت کار بازرسی ضربتی و خارج از برنامه‌های معمولی خواهند داشت.

این مسئول خاطر نشان کرد: طرح بازدید همه اماکن در یک روز (بهادیر) در چهارمین جشنواره انجمن علمی بهداشت محیط کشور به عنوان طرح برتر اجرایی انتخاب و لوح تقدیر و هدیه دریافت کرده است.

انتهای پیام/

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر