کد خبر: 626742
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۵
بازار داغ لژيونرهاي ايراني در نقل و انتقالات زمستاني
فرا رسيدن فصل نقل و انتقالات زمستاني فوتبال جهان باعث شده تكاپوي تيم‌ها براي جذب بازيكنان جديد بالا بگيرد
سعيد احمديان
فرا رسيدن فصل نقل و انتقالات زمستاني فوتبال جهان باعث شده تكاپوي تيم‌ها براي جذب بازيكنان جديد بالا بگيرد و در اين بين برخي لژيونرهاي ايراني كه در تيم‌هاي خارجي توپ مي‌زنند هم از جمله بازيكناني هستند كه احتمال دارد در اين فاصله با تيم جديدي قرارداد امضا كنند. بازيكني مثل رضا قوچان‌نژاد به دليل نيمكت‌نشيني تصميم به جدايي گرفته و در مقابل بازيكناني مانند بيت‌آشور و آريا هاسه گاوا هم به رغم شرايط خوبي كه در تيم‌هايشان دارند، مي‌خواهند براي پيشرفت بيشتر به يك تيم بزرگ‌تر بروند.
    
  بيت‌آشور، كوچ به فوتبال اروپا
جدايي مهرداد بيت‌آشور از تيم سن خوزه امريكا قطعي شده است و باشگاه امريكايي هم به طور رسمي تأييد كرده كه مدافع ايراني اين تيم در فصل نقل و انتقالات ژانويه از اين تيم جدا مي‌شود. بيت‌آشور، مدافع ايراني كه از سال 2011 در تيم سن خوزه بازي مي‌كند به تازگي توسط كارلوس كرش به تيم ملي ايران دعوت شد و در بازي‌هاي انتخابي جام ملت‌هاي آسيا توانست براي ايران به ميدان برود.  باشگاه سن خوزه پس از اعلام خبر جدايي بازيكن ايراني‌اش، با يك مدافع جديد به جاي مهرداد بيت‌آشور قرارداد بسته است. باشگاه سن خوزه امريكا روز گذشته شان فرانسيس، مدافع راست 27 ساله جامائيكايي را به جاي مهرداد بيت‌آشور به خدمت گرفت تا پس از رفتن بيت‌آشور جاي خالي اين بازيكن را در ليگ امريكا پر كند.  مدير باشگاه سن‌خوزه پيش از اين اعلام كرده بود مهرداد بيت‌آشور قصد دارد فوتبالش را در اروپا ادامه دهد و قصد ندارد قراردادش را با سن‌خوزه تمديد كند. جان دويل، مدير باشگاه سن خوزه درباره جدايي قطعي بيت‌آشور از اين تيم كه قراردادش به پايان رسيده، گفت: «من با بيت‌آشور صحبت كرده‌ام و نظر او را جويا شده‌ام. او مي‌خواهد در اروپا بازي كند. من او را ملامت نمي‌كنم. او بازيكن جواني است. دستمزدها در اروپا بالاتر از ليگ برتر امريكاست و با توجه به فرصت حضور او در تيم ملي ايران، احساس مي‌كند در حال حاضر در اوج خود قرار دارد و مي‌خواهد از آن بهره ببرد. من اين موضوع را درك مي‌كنم.»
نقل و انتقالات ژانويه از دو هفته ديگر آغاز خواهد شد و مهرداد بيت‌آشور مدافع ايراني اين فرصت را دارد تا در اين زمان به تيم جديدي در اروپا بپيوندد تا قبل از جام جهاني بتواند با حضور در تيم جديدش براي جام جهاني 2014 آماده شود.

  قوچان نژاد، پيشنهادهايي از بوندس ليگا تا ليگ قطر
رضا قوچان‌نژاد، ديگر لژيونر ايراني هم قصد جدايي از استاندارد ليژ و پيوستن به يك باشگاه ديگر را دارد. قوچان‌نژاد كه زمستان سال گذشته در فصل نقل و انتقالات ژانويه از تيم دسته دومي سنت ترويدن به استاندارد ليژ پيوست در مدتي كه از حضورش در اين باشگاه مي‌گذرد فرصت زيادي براي بازي پيدا نكرده است و بيشتر بازي‌ها را نيمكت‌نشين بوده است. اين موضوع باعث شده قوچان‌نژاد تصميم به جدايي از اين تيم مطرح بلژيكي بگيرد.
طبق اخبار منتشرشده در رسانه‌هاي بلژيكي رضا قوچان‌نژاد، هافبك ايراني تيم فوتبال استانداردليژ در فصل نقل‌و‌انتقالات زمستاني قطعاً از اين تيم بلژيكي جدا خواهد شد. سايت «voetbalnieuws.be» گزارش داد اين مهاجم ايراني از وضعيت موجود در استانداردليژ ناراضي است. گوچي كه يكي از مهره‌هاي كليدي ايران در صعود به جام‌جهاني 2014 برزيل بود نمي‌خواهد با بازي نكردن در استاندارد فرصت حضور در جام‌جهاني برزيل را در تيم كارلوس كرش از دست بدهد.  مهاجم چپ‌پاي استاندارد در ليگ حرفه‌اي بلژيك موسوم به ژوپيلر به سختي در تركيب تيم گوي لوزون قرار مي‌گيرد و سرمربي استاندارد ليژ بيشتر از وي در رقابت‌هاي ليگ اروپا استفاده كرده است. گفته مي‌شود تيم سنت ترويدن، تيم قبلي قوچان‌ن‍ژاد به دنبال به خدمت گرفتن وي است، هرچند اين مهاجم 26 ساله ظاهراً علاقه‌اي به بازگشت به تيم قبلي‌اش ندارد.  در كنار اين پيشنهاد يك تيم قطري هم با استانداردليژ در حال مذاكره است تا گوچي را به خدمت بگيرد. بر اساس آخرين اخبار منتشرشده استاندارد هم تا حدودي موافق جدايي اين بازيكن و پيوستن به اين تيم قطري است. اين سايت نامي از تيم پيشنهاددهنده به باشگاه استاندارد ليژ براي جذب قوچان‌نژاد به ميان نياورده است. در حال حاضر مجتبي جباري تنها بازيكن ايراني است كه در تيم الاهلي قطر توپ مي‌زند.
پيش از اين هم تيم اسپورتينگ لوكرن كه در ليگ حرفه‌اي بلژيك حضور دارد علاقه‌مند به جذب رضا بود، هرچند به نظر نمي‌رسد در حال حاضر اين تيم خواهان جذب وي باشد.
سايت «voetbalbelgie.be» بلژيك نيز گزارش داد تيم‌هاي آلماني شالكه 04، بايرلوركوزن و اف‌سي كلن هم خواهان به خدمت گرفتن مهاجم تيم ملي‌ ايران هستند. البته همه اين پيشنهادها در حد گمانه‌زني است و به نظر مي‌رسد بايد منتظر شروع فصل نقل و انتقالات ماند و ديد قوچان‌نژاد به كدام پيشنهاد پاسخ مثبت خواهد داد.

  آريا هاسه گاوا، احتمال جدايي از توكيو
بازيكن دو رگه ايراني - ژاپني كه كرش احتمال دعوت او به تيم ملي فوتبال ايران خبر داده است هم از ديگر بازيكناني است كه احتمال دارد در فصل نقل و انتقالات زمستاني به تيم جديدي بپيوندد. آريا جسورو هاسه‌گاوا، بازيكن ايراني- ژاپني عملكرد خوبي در تيم توكيو داشته و توانسته بازي‌هاي خوبي در مركز زمين براي اين تيم انجام دهد.
باشگاه سرزو اوزاكا كه در رده چهارم جدول ليگ ژاپن قرار دارد خواهان به خدمت گرفتن هافبك 25 ساله ايراني - ژاپني شده است. البته هاسه‌گاوا از چند تيم خارج از ژاپن نيز پيشنهاد دارد. مدير ورزشي باشگاه سرزو اوزاكا در گفت‌وگو با يك رسانه ژاپني اعلام كرد: «ما با توانايي‌هاي هاسه‌گاوا آشنا هستيم و دوست داريم تا فصل آينده اين بازيكن را در تركيب خود داشته باشيم، به همين خاطر به زودي پيشنهاد رسمي خودمان را براي به خدمت گرفتن هاسه‌گاوا به باشگاه توكيو ارسال خواهيم كرد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار