کد خبر: 625049
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۸
كامنت‌هاي تمسخرآميز كاربران ايراني در صفحه اجتماعي ستاره آرژانتين
همگروهي ايران و‌ آرژانتين با حضور گسترده برخي از هموطنان‌مان در شبكه‌هاي اجتماعي و اظهارنظرهاي عجيب و غريبشان در خصوص ليونل مسي همراه شد.
شيوا نوروزي
همگروهي ايران و‌ آرژانتين با حضور گسترده برخي از هموطنان‌مان در شبكه‌هاي اجتماعي و اظهارنظرهاي عجيب و غريبشان در خصوص ليونل مسي همراه شد. از مدت‌ها قبل بحث قرار گرفتن آرژانتين و تيم‌ملي كشورمان سر زبان‌ها افتاد. انواع و اقسام شايعات، ‌جوك، تمسخر،پيامك ‌و كامنت ميان فوتبال‌دوستان رد و بدل شد تا اينكه فابيو كاناوارو اسم ايران را از گلدان خارج كرد و ما شديم همگروه آرژانتين. دقايقي پس از اين اتفاق كاربران ايراني به شبكه‌هاي اجتماعي خود هجوم بردند و از خجالت مسي در آمدند!

   ما ايراني هستيم؟!
فرهنگ غني و كهن ايران‌زمين همواره از افتخارات مهم هر ايراني محسوب مي‌شود، فرقي نمي‌كند از چه قشري باشد و در كجاي دنيا زندگي كند. هميشه سنگ قدمت چند هزار ساله سرزمين‌مان را به سينه زده‌ايم و آن را به رخ جهانيان كشيده‌ايم،‌ اما متأسفانه برخي از فوتبال‌دوستان هموطن از ذوق بيش از حد همگروهي با ياران مسي در صفحه ليونل اظهارنظر‌هايي كرده‌اند كه واقعاً به دور از شأن ايران و ايراني است. اين اتفاق در شرايطي رخ داد كه كاربران ايراني شبكه‌هاي اجتماعي را بهترين مكان براي ابراز احساسات غيرعادي خود يافتند.
همانطور كه اشاره شد ليونل مسي به همراه يكي از بازيكنان تيم‌ملي سوژه پيامك‌ها و كامنت‌ها در سايت‌هاي مختلف شده بودند. در اين مدت هاشم بيك‌زاده همواره به شكلي عجيب با ليونل مسي مقايسه شد، ‌اما اوج اين صحبت‌ها جمعه شب نمود پيدا كرد. صفحه اجتماعي ستاره بارسا مملو شد از اظهارنظر‌هايي به زبان فارسي كه فقط و فقط خودمان معناي آن را مي‌فهميم:
    آهن‌آلات، ضايعات، مسي‌جات خريداريم!
    مسي، هاشم بيك‌زاده را به مناظره دعوت كرد.
    بچه‌ها از امروز اينجا پاتوق شد تا شروع جام جهاني، به دوستان خود بگوييد!
هزاران لايك و كامنتي كه اين صفحه رابه مرز انفجار رساند تنها يك معني براي مخاطبان خارجي دارد و آن اينكه چرا هواداران فوتبال در ايران تا اين اندازه هيجان‌زده و بي‌جنبه هستند. در خوشبينانه‌ترين حالت چنين سؤالاتي در ذهن مسي و ساير طرفدارانش نقش مي‌بندند. اميدواريم كار به جايي نرسد كه همانند انتخاب بهترين وزنه‌بردار جهان،‌لئو بي‌خيال صفحه‌اش شود و درش را تخته كند. زماني كه فدراسيون جهاني اقدام به انتخاب بهترين وزنه‌بردار دنيا كرد هموطنان به اين سايت هجوم بردند و فدراسيون جهاني نيز در نهايت انتخابات را مخدوش كرد. علاقه بيش از حد هموطنان به ورزش سايت فدراسيون بين‌المللي آمار و ارقام را به دردسر انداخت. در اين نظرسنجي كه مربوط به انتخاب محبوب‌ترين بازيكن جهان بود مهدوي‌كيا، علي كريمي و فرهاد مجيدي در صدر محبوب‌ترين‌ها قرار گرفتند. پاسخ مسي بيش از هر چيز ناراحت‌مان كرد: «متأسفم براي مردمي كه دوستانه رفتار نمي‌كنند.»

   بيك‌زاده در رأس كامنت‌ها
جدا از ليونل مسي، هموطنان دست از هافبك هموطن‌مان نيز برنداشته و نمي‌دارند. جوك‌هاي بيك‌زاده هر لحظه به روز مي‌شود. تأسف‌بارتر آنكه در برنامه شبكه 3 كه مربوط به قرعه‌كشي جام جهاني بود هم حاضران پاي اين بازيكن را وسط كشيدند. گويا قرار نيست دست انداختن ملي‌پوش ايراني به پايان برسد. به جاي آنكه به فكر رويارويي تيم كشورمان با يكي از بهترين‌ تيم‌هاي دنيا باشيم تكيه كلام خيلي‌ها شده تقابل هاشم و مسي!
در شرايطي كه انتظار مي‌رود مسئولان و دست‌اندركاران فوتبال عليه اين گونه رفتار‌ها موضع‌گيري كنند، تنها ميرشاد ماجدي سرپرست استقلال بود كه به حمايت از بيك‌زاده پرداخت: «به اعتقاد من اين كارها قشنگ نيست و به جاي آنكه ذهن اين بازيكن را آماده كنيم مشغول خودزني هستيم. بيك‌زاده يكي از بازيكنان دوپاي فوتبال ايران است كه با هر دو پا توانايي شوت كردن دارد. اين در حالي است كه ارسال‌هايش هم خوب است. بنابر اين اميدوارم از حالا اين رفتار‌ها را فراموش كنيم.»
آيا واقعاً فراموش مي‌كنيم؟ واقعاً دست از مسخره كردن يك هموطن كه پيراهن ملي را به تن مي‌كند بر مي‌داريم؟ شايد خيلي‌ها اين موضوع را با نگاه رنگي فوتبال‌دوستان مربوط بدانند. ولي واقعيت اين است كه در بين آنها كه طبع شوخي‌شان حسابي گل كرده هم استقلالي به چشم مي‌خورد هم پرسپوليسي. حتي خيلي‌ها هم تا قبل از اين علاقه‌اي به فوتبال نداشتند و بسياري از ملي‌پوشان را هم نمي‌شناختند.
درست است كه اين روزها عضويت در شبكه‌هاي اجتماعي به شدت باب شده و سياست‌مداران‌مان هم پا به اين عرصه گذاشته‌اند اما بد نيست پيش از عضويت و استفاده از اين شبكه‌ها فرهنگ استفاده از آنها را بياموزيم و دستي دستي خودمان را مضحكه خارجي‌ها نكنيم.
به سخره گرفتن يك ايراني و نوشتن هزاران كامنت در صفحه شخصي يك فوتباليست سرشناس كه هيچ آشنايي با ايران، فرهنگ ايران و زبان فارسي ندارد جز زير سؤال بردن كشور و مردم‌مان نتيجه ديگري ندارد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
غفاری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
1
2
قابل توجه کسانی که توتبال دوست های ایران را دارای درک بالا دانسته و خواستار حضور زنان ایرانی در مسابقات قوتبال هستند.
علي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
0
0
خيلي زشته
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار