کد خبر: 621980
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۹
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: اگر ما بتوانیم جهاد علمی را توسط بسیجیان توسعه بدهیم، ثمرات زیادی را می توانیم در جامعه علمی کشور ببنیم.

محمدمهدی زاهدی گفت: بسیج از ثمرات انقلاب اسلامی است و در این 34 سال که از انقلاب اسلامی می گذرد تاثیرات و ثمرات زیادی برای مردم داشته است.

وی ادامه داد: بسیج در ابعاد متفاوتی کار می کند که یکی از این ابعاد، بعد علمی است اگر ما بتوانیم جهاد علمی را توسط بسیجیان توسعه بدهیم، ثمرات زیادی را می توانیم در جامعه علمی کشور ببنیم.

زاهدی اظهار کرد: بسیج در قسمتهای مختلف علمی کارهای ارزنده ای انجام داده و در زمینه پروژه های دانش بنیان تاکنون پروژه های بسیار خوبی توسط بسیجیان در دانشگاهها انجام شده است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بسیج می تواند در ارتقا مسائل سیاسی و فرهنگی و اجتماعی میان دانش آموزان و دانشجویان بسیار موثر ظاهر شود.

وزیر پیشین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  عنوان کرد: بسیج نقش عمده ای را می تواند در اسلامی کردن دانشگاهها داشته باشد و امیدواریم مسئولین  مربوطه از بسیج در این مهم استفاده بیشتری ببرند.

وی در خاتمه بیان کرد: بسیج هم می تواند در دانشگاهها موثر باشد و هم می تواند نقش پر رنگی را در خارج دانشگاهها داشته باشد،  بسیج می تواند واسطه ی خوبی بین فضای دانشگاه و فضای خارج دانشگاه باشد و می تواند با این ارتباط تعامل ایجاد کند که برآیند این تعامل می تواند ارتقا سطح فرهنگ و بینش سیاسی و اجتماعی در اقشار مختلف جامعه باشد و در نهایت با این تعامل می توانیم در مقابل خیل عظیمی از تهاجم فرهنگی مصون بمانیم.

*محمدمهدی زاهدی، عضو هیات علمی گروه ریاضی دانشگاه شهید باهنر کرمان، وزیر علوم در دولت اول محمود احمدی نژاد و سفیر ایران در مالزی  بوده  و هم اکنون رییس کمیسون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی است.
 
 
 
 
 
 
منبع: خبرگزاري بسيج
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار