کد خبر: 610838
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۳
مدعيان مقابله با سياسي‌كاري، كليد سياسي‌كاري را زدند
در حالي كه تا پيش از آغاز انتخابات شوراي چهارم شهرها و روستا تمامي كانديداها معتقد بودند كه سياسي بازي و قطب بندي شوراها كار درستي نيست و منجر به متوقف شدن خدمت مي‌شود، اما در آستانه جلسه دوم شوراي شهر تهران، جريان موسوم به اصلاح‌طلب در شوراي شهر اقدام به راه‌اندازي فراكسيون اصلاح‌طلبان در شوراي چهارم كرده و حتي براي آن رئيس، نايب رئيس و سخنگو نيز انتخاب كرده‌اند!
محسن جعفری

در حالي كه تا پيش از آغاز انتخابات شوراي چهارم شهرها و روستا تمامي كانديداها معتقد بودند كه سياسي بازي و قطب بندي شوراها كار درستي نيست و منجر به متوقف شدن خدمت مي‌شود، اما در آستانه جلسه دوم شوراي شهر تهران، جريان موسوم به اصلاح‌طلب در شوراي شهر اقدام به راه‌اندازي فراكسيون اصلاح‌طلبان در شوراي چهارم كرده و حتي براي آن رئيس، نايب رئيس و سخنگو نيز انتخاب كرده‌اند!

به گزارش «جوان»، روز گذشته محمد‌مهدي تندگويان، عضو فراكسيون اصلاح‌طلبان شوراي شهر تهران به ايسنا گفت: در آخرين جلسه فراكسيون اصلاح‌طلبان شوراي شهر تهران، انتخابات داخلي اين فراكسيون انجام و احمد حكيمي پور به عنوان رياست فراكسيون اصلاح‌طلبان انتخاب شد. همچنين در اين جلسه محمد سالاري به عنوان نايب رئيس و محمدمهدي تندگويان نيز به عنوان سخنگوي فراكسيون انتخاب شدند!

انتخاب رئيس، نايب رئيس و البته سخنگوي فراكسيون اصلاح‌طلبان بي‌ترديد مي‌تواند استارت دوقطبي شدن شوراي چهارم شهر تهران باشد. اين خبر در حالي منتشر شده كه هرچند جريان‌هايي توانسته بودند ليست‌هاي خود را وارد شورا كنند، اما پس از عضويت در شورا بسياري از اين اعضا به صراحت اعلام كرده بودند كه بايد فارغ از قطب‌بندي‌ها در شوراي شهر تنها به فكر خدمت به مردم باشيم.

اما برخلاف شعارهاي داده شده، گويا جريان موسوم به اصلاح‌طلب در شوراي شهر با انتخاب‌هاي كنوني قصد از هم پاشي شوراي چهارم و تداعي دوران نه چندان روشن شوراي نخست را دارد. تاكنون هرچند اخباري از گوشه و كنار در ارتباط با قطب‌بندي‌ها شنيده مي‌شد، اما روز گذشته اين اخبار جنبه واقعيت به خود گرفت و جريان موسوم به اصلاح‌طلب با تقليد از مجلس شوراي اسلامي اقدام به ايجاد فراكسيون در يك پارلمان شهري و مردم نهاد كرد.

فراكسيوني كردن شورا ادامه دادن راه شوراي اول است

اما در همين ارتباط اقبال شاكري، عضو شوراي شهر تهران با انتقاد از فراكسيوني كردن شوراي شهر به خبرنگار اجتماعي «جوان» مي‌گويد: كار بسيار ناپخته‌اي انجام شده و جاي تعجب دارد كه چنين تصميم اتخاذ شده است. گويا عده‌اي قصد فروپاشي شوراي شهر را دارند.

وي مي‌افزايد: به نظر من اين كار اشتباهي بوده و سياسي كردن و فراكسيوني كردن شورا منجر به همان اتفاقات شوراي اول پايتخت خواهد شد و به جاي اينكه اعضاي شوراي شهر به امور مردم بپردازند بايد به امور فراكسيون خود بپردازند.

شاكري خاطرنشان مي‌كند: من به شخصه مخالف چنين اقدامي هستم و بايد با رياست شورا صحبت كنم تا جلوي چنين كاري گرفته و با اين افراد برخورد شود.

مگر شوراي شهر مجلس است؟

حجت الاسلام عبدالمقيم ناصحي ديگر عضو شوراي شهر تهران نيز در همين ارتباط به خبرنگار اجتماعي «جوان» مي‌گويد: نگاه اعضاي شوراي شهر نبايد نگاهي سياسي باشد و شورا يك نهاد مردمي است و ما تعهد داده‌ايم تا به مردم خدمت كنيم و در راه عمران شهري قدم برداريم. بحث سياسي كردن و جبهه‌بندي كردن شورا به صلاح مردم نيست.

وي مي‌افزايد: نيت بايد خدمت به مردم باشد و با توجه به مشكلات عديده تهراني‌ها حزب بازي به ضرر شهروندان تمام مي‌شود. بي‌ترديد در جلسه امروز در اين رابطه صحبت خواهم كرد تا از اين مباحث فاصله گرفته شود. اينجا مجلس نيست كه عده‌اي به دنبال ايجاد فراكسيون باشند.

قطب‌بندي شورا خيانت به مردم است

مجتبي رحماندوست، عضو كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي نيز به خبرنگار اجتماعي «جوان» مي‌گويد: وظيفه شوراها خدمت به مردم و شهروندان است و آنها بايد در فكر مردم باشند، نه در فكر سياسي بازي.

وي مي‌افزايد: اعضاي شوراي شهر نبايد كار اشتباه ما را در مجلس تكرار كنند. تفاوت‌ها و گرايش‌ها بايد ناديده گرفته شود و بايد تنها در انديشه خدمت به شهروندان بود. سياسي كردن و قطب‌بندي كردن شوراها صحيح نيست و آفت و خيانت به مردم شوراها محسوب مي‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار