کد خبر: 607132
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۶
حسين شريعتمداري تبيين كرد:
حسين شريعتمداري در روزنامه كيهان: مجموعه اظهارات نمايندگان و نظرات وزرا در برائت از فتنه 88، اعتراف به دروغ بودن تقلب، پشت كردن آشكار به جبهه اصلاحات، استفاده از گفتمان اصولگرايانه و تاكيد بر آموزه هاي اصيل اسلام و انقلاب و نظام، پيروزي بزرگ ديگري براي گفتمان اصولگرايي است

مديرمسئول روزنامه كيهان در يادداشت روز كيهان آورده است:

در پايان روز پنج شنبه 24 مردادماه جاري، در پي 4 روز پركار كه از دوشنبه تا پنج شنبه هفته گذشته در صحن علني مجلس شوراي اسلامي ادامه داشت و با بحث هاي داغ و پردامنه نمايندگان موافق و مخالف درباره صلاحيت وزراي پيشنهادي رئيس جمهور محترم همراه بود، رأي مثبت و منفي نمايندگان به صندوق ها ريخته شد و نهايتا 15 تن از 18 وزير پيشنهادي رئيس جمهور محترم از مجلس شوراي اسلامي رأي اعتماد گرفتند و 3 وزير آموزش و پرورش، علوم، تحقيقات و فن آوري و ورزش و جوانان از حضور در كابينه آقاي دكتر روحاني بازماندند. درباره آنچه طي اين 4 روز و در جريان رسيدگي به صلاحيت وزراي پيشنهادي مطرح شده بود و نتيجه نهايي آن، گفتني هايي هست كه به برخي از با اهميت ترين آنها اشاره مي كنيم؛
1- تمامي چند وزير پيشنهادي كه متهم به حضور و حمايت از فتنه آمريكايي- اسرائيلي 88 بودند بدون استثناء -تأكيد مي شود كه بدون استثناء- ضمن انكار حضور و حمايت خود، از فتنه آمريكايي- اسرائيلي ياد شده اعلام دوري و انزجار كردند و با قاطعيت -بعضاً همراه با سوگند- آن ماجراي پلشت را بيرون از دايره اسلام و انقلاب و نظام دانسته و بر وفاداري خود به امام(ره) و رهبر معظم انقلاب و پيروي از خط ترسيم شده از سوي ايشان تأكيد ورزيدند. اين تأكيد و اصرار اكيد كه گاه با اشاره به مستنداتي نيز همراه بود، صرفنظر از ميزان انطباق آن با واقعيت، نشانه و گواه آن است كه فتنه آمريكايي- اسرائيلي 88 در سياه ترين و بدنام ترين نقطه تاريخ اين مرز و بوم دفن شده تا آنجا كه كمترين نشانه از پيوند و رابطه با سران و اصحاب فتنه مي تواند نفرت و انزجار مردم را در پي داشته باشد و معدود افرادي كه به همراهي با آنان متهم شده بودند نيز، خوشنامي خود را در اعلام برائت از سران رسوا و اصحاب بدنام آن فتنه آمريكايي- اسرائيلي مي دانند.
برائت از فتنه 88 كه مي توان از آن با عنوان پوزش صريح و يا تلويحي متهمان به حضور در فتنه ياد كرد، يكي از برجسته ترين موضوعاتي بود كه در طول 4 روز بحث و بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي سايه پررنگ آن بر تمامي اظهارات نمايندگان موافق و مخالف و گزينه هاي معرفي شده به وضوح احساس مي شد. اين سايه به اندازه اي پررنگ بود كه اعتراض گسترده و توأم با عصبانيت اپوزيسيون خارج كشور و مدعيان فراري اصلاحات را در پي داشت.
جريانات و گروههاي ياد شده، از اعلام برائت گزينه هاي پيشنهادي آقاي روحاني نسبت به فتنه 88 با عنوان «پشت پا زدن همزمان» آنها به جنبش سبز(!) و موسوي و خاتمي و كروبي ياد كرده و با ادبيات شناخته شده و بي ادبانه خود آنان را نواخته بودند!
فضاي ضد فتنه حاكم بر جلسات 4 روزه رسيدگي به صلاحيت وزراي پيشنهادي در مجلس شوراي اسلامي به همان اندازه كه دشمنان بيروني و دنباله هاي داخلي آنها را به خشم آورده است براي مردمي كه در اعتراض به فتنه آمريكايي- اسرائيلي 88، حماسه پرشور و بي نظير 9 دي را آفريده و از آن پس نيز بر خيانت فتنه گران و اعلام نفرت از آنان تأكيد ورزيده بودند، اميدآفرين بود و به وضوح حكايت از آن داشت كه آثار و ثمرات جهاد مقدس آنان با سران و اصحاب داخلي و خارجي فتنه 88 نه فقط كمرنگ نشده بلكه دامنه و ضريب تأثير آن نيز گسترده تر شده و فزوني يافته است.
2- اگرچه شركت و حضور برخي از سران و عوامل دست اندركار فتنه 88 در انتخابات، اعتراف صريح آنان به دروغ بودن ادعاي تقلب و خيانت بزرگي بود كه در جريان فتنه آمريكايي-اسرائيلي 88 مرتكب شده بودند ولي علي رغم اين اعتراف عملي، از اعتراف رسمي و شفاهي يا مكتوب به آن خيانت آميخته به دروغ خودداري مي كردند و در حالي كه به گواهي اسناد و گزارش هاي موثق در جلسات خصوصي به دروغ بودن ادعاي تقلب اعتراف داشتند، مصلحت خويش- بخوانيد مصلحت مديران بيروني فتنه- را در اعتراف صريح و علني نمي دانستند! اما، در جريان رسيدگي به صلاحيت وزيران پيشنهادي آقاي دكتر روحاني، برخي از وزرا كه متهم به همراهي با فتنه بودند ضمن انكار اين همراهي و اعلام برائت از فتنه- كه در جاي خود قابل تقدير است- بر ادعاي تقلب نيز خط بطلان كشيدند. تا آنجا كه در دفاع پاياني آقاي دكتر روحاني از وزراي پيشنهادي وقتي نوبت به دفاع از آقاي عباس آخوندي نامزد وزارت مسكن، راه و شهرسازي رسيد، گفت «ايشان -آقاي آخوندي- اين شهامت را داشت كه در آن سال هاي حساس در حضور مقام معظم رهبري بگويد كه در انتخابات تقلب نشده است، نه تنها تقلب نشده است، بلكه در انتخابات ايران امكان تقلب نيز وجود ندارد.».
آقاي آخوندي در انتخابات سال 88 از اعضاي اصلي ستاد ميرحسين موسوي بود و با همين عنوان نيز همراه چند تن ديگر از اعضاي آن ستاد و اعضاي ستاد ساير نامزدها به محضر رهبرمعظم انقلاب رفته و در آنجا با صراحت امكان هرگونه تقلب در انتخابات را كه كليد واژه فتنه بود، نفي كرده بود ولي اعتراف ايشان در فضاي عمومي كشور انعكاس نيافته بود و آقاي دكتر روحاني با توجه به فضاي حاكم بر نگاه نمايندگان مردم مي دانست كه احتمال ادعاي تقلب از سوي آقاي آخوندي مي تواند موثرترين عامل در رويكرد منفي نمايندگان به ايشان باشد، از اين روي با هوشمندي به نفي تقلب از سوي آخوندي در محضر حضرت آقا اشاره كرد كه رأي اعتماد نمايندگان مردم به ايشان را در پي داشت.
نفي صريح ادعاي تقلب از سوي برخي وزراي پيشنهادي كه به همراهي با فتنه متهم بودند و اظهارات آقاي دكتر روحاني در دفاع از وزيرمسكن، راه و شهرسازي ميخ ديگري بود كه در يك جلسه رسمي و با حضور نمايندگان مردم بر تابوت فتنه آمريكايي-اسرائيلي 88 كوبيده مي شد و از بي اعتباري و سقوط سران و عوامل فتنه 88 حكايت مي كرد. اين نكته نيز با اعتراض شديد و گسترده جريانات ضدانقلاب بيروني و رسانه هاي بيگانه كه «تقلب در انتخابات»! كليد واژه كودتاي مخملي مورد حمايت آنها بود، روبرو شد و برخي وزراي پيشنهادي را به باد اعتراض و انتقاد گرفتند كه چرا تقلب در انتخابات رياست جمهوري 88 را نفي كرده اند!
3- يكي از نكات برجسته ديگر كه در جريان بحث هاي داغ 4 روزه براي رسيدگي به صلاحيت وزراي پيشنهادي به وضوح قابل ديدن بود آن كه برخلاف ادعاهاي پرسرو صداي مدعيان اصلاحات كه اصرار داشتند خود را پيروز انتخابات اخير نشان بدهند، وابستگي وزراي پيشنهادي به «جبهه اصلاحات» يك «امتياز منفي» تلقي مي شد و نه فقط وزيران پيشنهادي، بلكه اعضاي فراكسيون اقليت نمايندگان مدعي اصلاحات نيز به گونه اي كاملا محسوس اصرار داشتند كه هيچيك از وزراي پيشنهادي را در پيوند با جبهه اصلاحات معرفي نكنند. اين نكته به وضوح از اعتراف مدعيان اصلاحات به فقدان پايگاه مردمي اين جبهه حكايت مي كرد و حاكي از آن كه مي دانستند اشاره به هرگونه رابطه و پيوند برخي وزراي پيشنهادي به جبهه اصلاحات مي تواند به عنوان يك مانع جدي، از رأي اعتماد نمايندگان مردم به آنها جلوگيري كند. خودداري از اشاره به رابطه وزيران پيشنهادي با جبهه اصلاحات به اندازه اي محسوس بود كه برآشفتگي و عصبانيت شديد رسانه هاي بيگانه و سايت هاي وابسته به اپوزيسيون را در پي داشت و از جمله، سايت صهيونيستي «بالاترين» كه تحت مديريت مستقيم منوشه امير اداره مي شود با دلخوري و به ملامت نوشت «نه حسن روحاني و نه هيچيك از وزيران پيشنهادي حرفي از اصلاحات به ميان نياوردند و درباره عضويت چند تن از گزينه هاي روحاني در جبهه اصلاحات سخن نگفتند»! همين سايت در گزارش ديگري نوشت «دفاعيات وزراي روحاني به سرمقاله كيهان شبيه بود(!) همه آنها خود را سرباز رهبر ايران معرفي كردند. و روحاني گفت در انتخاب اعضاي كابينه اش، هماهنگي با نظرات [آيت الله] خامنه اي را در نظر داشته است و...»
گفتني است فقط در يك مورد آقاي دكتر روحاني به هنگام دفاع از وزراي پيشنهادي يكي از آنها را با عنوان «اصلاح طلب» معرفي كرد و نتيجه آن كه اين وزير پيشنهادي نه فقط از رأي اعتماد مجلس برخوردار نشد بلكه در ميان 3 وزيري كه با رأي عدم اعتماد نمايندگان مردم روبرو شدند، كمترين رأي مثبت را كسب كرد.
با توجه به نكات فوق الذكر كه برگرفته از جلسات علني و 4 روزه بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي در مجلس شوراي اسلامي است به جرأت مي توان نتيجه گرفت كه مجموعه اظهارات نمايندگان موافق و مخالف و نظرات اعلام شده وزراي پيشنهادي در برائت از فتنه 88، اعتراف به دروغ بودن تقلب، پشت كردن آشكار به جبهه اصلاحات، استفاده از گفتمان اصولگرايانه و تاكيد بر آموزه هاي اصيل اسلام و انقلاب و نظام، پيروزي بزرگ ديگري براي گفتمان اصولگرايي است و اين نظر پيش گفته را تائيد مي كند كه در انتخابات خرداد 92 اگرچه نامزدهاي جبهه اصولگرا- به مفهوم سياسي و تشكيلاتي آن- پيروز نبوده اند ولي «گفتمان اصولگرايي» پيروز قطعي انتخابات بوده است. و دراين باره، باز هم گفتني هايي هست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار