کد خبر: 523596
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰
جلسه موفقيت آميز هيئت رئيسه فدراسيون با عباسي
رونمايي از اسپانسر تيم ملي
اين جلسه ساعت ۹:۳۰ روز گذشته و با حضور علي كفاشيان، هادي آيت‌اللهي، مهدي تاج، مهدي محمدنبي، عليرضا رحيمي، فريده شجاعي، عزيزي خادم، حيدر بهاروند، فريدون اصفهانيان و همچنين سجادي، معاون ورزش حرفه‌اي قهرماني وزارت ورزش و شخص عباسي، در دفتر وزير ورزش انجام و طي آن، به مسائل مهم فوتبال از جمله حضور تيم ملي در جام جهاني پرداخته شد.
كفاشيان، رئيس فدراسيون فوتبال كه بعد از پايان اين جلسه، راضي به نظر مي‌رسيد، از حمايت عباسي از تيم ملي خبر داد:«وزير ورزش و جوانان درباره اهميت بازي‌هاي تيم ملي براي صعود به جام جهاني توصيه و حمايت‌هاي وزارتخانه را اعلام كرد و قرار شد وزارت ورزش در اين يك ماه و نيم باقيمانده وقت بيشتري را به تيم ملي اختصاص دهد. ضمن اينكه حمايت مالي وزارت ورزش هم جزو صحبت‌هاي عباسي بود. اما ما از وزير خواستيم وقت بيشتري براي شنيدن مشكلات ريز تيم ملي داشته باشيم تا آنها را حل كنيم و همين كه وزير دستش را روي سر ما بگذارد قدم خوبي است!من در جلسه اقدام مسئولان قبل از بازي با كره جنوبي را مثال زدم كه هم وزير ورزش، هم رئيس‌جمهور و هم رئيس مجلس به اردوي تيم ملي آمدند و همه دست به دست هم دادند تا كره را شكست داديم. يكي ديگر از مواردي كه در اين جلسه به آن پرداخته شد، هماهنگي ساير نهادهاي رياست جمهوري براي اجراي سيستم فروش بليت الكترونيكي مسابقات ليگ برتر بود كه طبق آن قرار شد در يك فرصت زماني سه ماهه بليت مسابقات فوتبال را الكترونيكي و آن را اجرايي كنيم. تحليل مسابقات ليگ و بالا رفتن كيفيت بازي‌ها نيز موضوع ديگري بود كه در اين جلسه مطرح شد و مورد تأكيد قرار گرفت. ضمن اينكه گزارشي از ۱۶يا ۱۸ تيمي بودن ليگ برتر به وزير ورزش داديم و او رهنمودهايي در اين خصوص به ما داد، ولي تصميم را بر عهده هيئت رئيسه فدراسيون گذاشت. با اين حال مصوبه ۱۶ تيمي شدن قطعاً تا پايان ليگ امسال پابرجاست و فعلاً تصميم ديگري نمي‌گيريم، چون اين مسئله را يك سال و نيم پيش تصويب كرديم.‌»
كفاشيان اما تأكيد كرد در جلسه با عباسي صحبتي از تباني نشده و قرار است كميته انضباطي فدراسيون فوتبال طي امروز و فردا نظرش را در اين باره اعلام كند:«هر امكاني هست. حتي سقوط شهرداري به دسته يك، ولي ابتدا اجازه بدهيد مدارك را بررسي كنيم. ما يك كميته اخلاق داريم كه بايد درباره اين مسائل تصميم بگيرد، ولي تا زماني كه اين كميته كارش را رسماً شروع نكرده، كميته انضباطي وظيفه بررسي آن را برعهده دارد. كميته اخلاق مدارك و اسناد تباني را بررسي كرده و آن را به كميته انضباطي ارجاع داده است. ما از مسئولان كميته‌هاي انضباطي، اخلاق و استيناف خواستيم يك رأي نهايي را صادر كند. به نظرم اين رأي تا يكي دو روز آينده اعلام مي‌شود. رد كردن اتهام تباني به شهرداري تبريز در برنامه ورزشي شبكه آذربايجان بر اساس مدارك رئيس كميته انضباطي بوده اما ممكن است بعضي‌ها اسناد ديگري را داشته باشند و به همين خاطر بايد يكي دو روز ديگر صبر كرد. درباره محروميت يك ساله فراز كمالوند، طبق صحبت‌هاي عليپور نيز ابتدا بايد مدارك بررسي شود. همه نظراتي كه درباره تباني داده مي‌شود شخصي است به هر حال اگر افراد خاصي در اين پرونده دخيل بوده باشند محروميت‌ها هم فردي خواهد بود و هم تيمي. اما بايد تأكيد كنم كه ما تحت فشار نيستيم. اين وظيفه ماست كه صحبت‌هاي دو طرف را گوش كنيم و هر كسي كه از خودش دفاع دارد آن را مطرح كند، همانطوري كه گفتم بعد از بررسي مدارك رأي صادر مي‌شود.»
رئيس فدراسيون فوتبال در پايان اين جلسه، در جمع خبرنگاران نيز در خصوص مسائل مختلفي از جمله اسپانسر تيم ملي صحبت كرد:«تفاهمنامه‌اي با شركت پرواز آسمان امضا كرده‌ايم كه بهانه‌اي براي نرفتن به جام جهاني نماند، اما طبق قوانين تبليغ آسمان روي پيراهن تيم ملي نمي‌آيد، ولي در ساير فضاهاي تبليغي نام اين شركت درج مي‌شود. يكي از دغدغه‌ها و مشكلات مالي تيم ملي اعزام و پرواز به نقاط مختلف جهان بود كه با اين تفاهمنامه، اين مشكل را از سد راه برداشيتم.»
رئيس فدراسيون درباره صحبت‌هاي كرش مبني بر اينكه انگار قطري‌ها در مجموعه فدراسيون نماينده‌اي دارند و ما از داخل ضربه مي‌خوريم، گفت:«اين حرف‌ها نظر شخصي‌كرش است. حال ممكن است برخي از افراد اطلاعات نادرستي را به رسانه‌ها داده باشند، اما آنچه مهم است، بايد همه اين حرف‌ها را فراموش و به خاطر حساسيت از تيم ملي حمايت كنيد. اگر در پايان بازي‌ها نتيجه‌نگرفتيم، مي‌توانيد هر طور كه خواستيد به من حمله كنيد. ما هم البته در مورد تغيير داور سنگاپوري بازي با قطر، درخواست داديم اما فيفا گفت داور مشكلي ندارد و فكر مي‌كنم نبايد زياد به اين مسائل بپردازيم. »
نبي، دبير كل فدراسيون فوتبال و از ديگر اعضاي حاضر در جلسه هيئت رئيسه نيز حرف‌هاي كفاشيان را در خصوص تعداد تيم‌هاي ليگ و همچنين پرونده تباني تأييد كرد:« ۱۶ تيمي شدن ليگ و برگزار نشدن جام حذفي توسط هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال مصوب شده و هيچكدام از اين مسائل ربطي به كرش ندارد و او هيچ پيشنهادي دراين زمينه نداده است و پيش از شروع ليگ دوازدهم هم اين مصوبه به تمامي باشگاه‌ها ابلاغ شد و آنها مي‌دانستند ليگ سيزدهم ۱۶ تيمي است. همچنين قرار است تا ۱۰ روز آينده جلساتي در مورد بحث تباني در ليگ دسته اول برگزار شده و نظر نهايي در مورد اين مسائل از سوي كميته اخلاق اعلام مي‌شود.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار