کد خبر: 519539
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰
پاسخ‌هاي عضو ائتلاف سه گانه به سؤالات روزنامه جوان
اين در حالي است كه دو همراه ديگر وي در ائتلاف سه‌گانه اصولگرايان كمتر به سراغ سخنراني و نشست خبري رفته‌اند و عملا از زمان شكل‌گيري اين ائتلاف هيچ نشست خبري نداشته‌اند. علي اكبر ولايتي ديروز دومين نشست خبري خود را به عنوان يكي از اعضاي ائتلاف سه‌گانه در محل باشگاه خبرنگاران جوان برگزار كرد و در مدت زمان ۴۵ دقيقه به سؤالات خبرنگاران رسانه‌هاي مختلف پاسخ داد.
دكتر ولايتي در پاسخ به نخستين پرسش خبرنگاران در خصوص علت نبود پشتوانه حزبي براي ائتلاف سه گانه عنوان كرد: بنده قبلاً در حزب جمهوري اسلامي بودم و سابقه حزبي دارم ولي در يك زماني عملا در حزبي نبودم ولي در تشكيلات علمي و حرفه‌اي حضور داشتم.
ولايتي ادامه داد: به عنوان حزب سياسي تنها عضويتم در حزب جمهوري اسلامي بود و لزوماً هر كس در انتخابات كانديدا مي‌شود، عضو حزب نيست لذا عدم عضويت ما در حزب نيز نفي كارايي يا ضرورت حضور در حزب نيست.
عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرايان افزود: هيچكدام از دولت‌هايي كه روي كار آمدند حزبي نبودند بلكه بعداً حزب به‌وجود آورده‌اند، در واقع حزب علت تشكيل دولت نيست بلكه معلول آن است.
وي ادامه داد: هر حزبي در حمايت از هر كانديدايي آزاد است و ما فكر نمي‌كنيم كه براي پيروزي در انتخابات حتماً پشتيباني و حمايت يك حزب لازم باشد.
عضو ائتلاف سه‌گانه در پاسخ به اين سؤال كه آيا برنامه‌اي براي ائتلاف با ائتلاف پنج‌گانه داريد و اينكه چه زماني عناصر كليدي كابينه خود را معرفي مي‌كنيد گفت: در قسمت اول تصميمي براي ائتلاف با ائتلاف پنج‌گانه گرفته نشده است و همچنين قرار است تيم‌هاي مختلف سياسي اجتماعي را معرفي كنيم نه عناصر كليدي كابينه خود را.
وي افزود: اگر دولتي را تشكيل مي‌دهيم كابينه خود را معرفي خواهيم كرد كه مردم بدانند به يك نفر رأي نمي‌دهند لذا مردم از يك سليقه اداره كردن كشور خاطره خوبي در قوه مجريه ندارند.
دكتر ولايتي با بيان اينكه «ائتلاف پيشرفت» قدرتمندترين دولت پس از انقلاب را تشكيل مي‌دهد، گفت: يك تيم قدرتمند در زمينه‌هاي اقتصادي، اجتماعي و سياسي معرفي مي‌كنيم.
اين كانديداي انتخاباتي در پاسخ به اينكه آيا افرادي به ائتلاف سه‌گانه افزوده و معرفي كانديداي نهايي ائتلاف سه‌گانه چه زماني اعلام مي‌شود، بيان كرد: زمان معرفي كانديدا نزديك نيست و در مورد اينكه كسي يا كساني به مجموعه ائتلاف براي پيشرفت افزوده مي‌شوند بايد گفت كه افرادي مراجعه‌ كرده‌اند اما شرايط لازم را دارا نبوده‌اند.
ائتلاف ما مثلث متساوي الاضلاع است
دكتر ولايتي در ادامه اين نشست خبري در پاسخ به اين پرسش كه در ائتلاف شما چه كسي به عنوان محور مطرح است، عنوان كرد: ائتلاف ما همچون مثلثي متساوي‌الاضلاع است و به هر طرف كه نگاه مي‌كنيد زاويه‌ها و اضلاع آن با هم برابر است.
اين عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرايان همچنين در خصوص ميزان تعهد اعضاي ائتلاف به انتخاب نهايي، گفت: از همان ابتدا اين سؤال مطرح بود كه آيا اين سه نفر كه با هم جمع شده‌اند تا آخر بر همين پيمان باقي خواهند ماند يا خير؟ ما از همان ابتدا گفتيم كه بر پيمان خود باقي خواهيم ماند.
وي تصريح كرد: هر چه زمان گذشته است عملكرد هر كدام از اين سه نفر نشان داده كه به تعهد اوليه پايبند هستند و تا آخر نيز به آن پايبند خواهيم ماند و اميدواريم كه اين مسئله براي انتخابات‌هاي آينده الگو شود و نمادي باشد از حاكميت «خرد جمعي» در كشور كه مقام معظم رهبري بارها بر آن تأكيد كرده‌اند.
نظرسنجي يكي از معيارهاي ما است
دكتر ولايتي در ادامه اين نشست خبري در پاسخ به سؤال خبرنگار «روزنامه جوان» در خصوص احتمال تغيير مكانيزم تعيين كانديداي نهايي و عدم پايبندي به نظر سنجي عنوان كرد: نظرسنجي هنوز يكي از معيارهاي اساسي ما براي انتخاب است اما تنها معيار نيست و ما در تعيين نامزد نهايي با بررسي معيارهاي ديگر و توافق بين اعضا نامزد نهايي را انتخاب خواهيم كرد.
مشاور امور بين‌الملل مقام معظم رهبري در پاسخ به پرسش ديگر روزنامه جوان در خصوص علت افزايش تبليغات يكي از كانديداهاي ائتلاف نسبت به سايرين نيز گفت: هر كسي مصلحت خود را مي‌داند، چراكه افراد درون اين ائتلاف در روش‌هايي كه اتخاذ مي‌كنند، آزادند و هر كس به نحوه خاصي ديدگاه‌هاي خود را به مردم عرضه خواهد كرد.
اما در اين نشست خبري تمامي سؤالات حول ائتلاف سه گانه و انتخابات نبود، بلكه خبرنگاران از ولايتي به عنوان مشاور مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل هم سؤالاتي را پيرامون موضوع مذاكره با امريكا و همچنين مذاكرات آلماتي مطرح كردند. ولايتي در خصوص احتمال مذاكره با امريكا در صورت پيروزي در انتخابات عنوان كرد: مقام معظم رهبري به طور مكرر در فرمايش‌هاي خود اين بحث را مطرح كردند و مواضع ما هماني است كه ايشان در سخنراني خود در اول فروردين امسال اعلام كردند.
عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرايان با اشاره به استفاده از لفظ «تابو» درباره مذاكره ايران و امريكا گفت:‌تابو نماد تغييرناپذيري است كه افراد بدون دليل و علت خاصي به آن پايبند هستند، لذا در رابطه با بحث مذاكرات به كار بردن اين لفظ صحيح نبوده چراكه ايران منطق خاصي در اين باره دارد.
ولايتي در پاسخ به اينكه گفته مي‌شود مذاكرات آلماتي با شكست روبه‌رو شده، ارزيابي شما چيست و چه راهكاري را به عنوان كانديداي رياست جمهوري در دولت آينده در نظر داريد، گفت:‌جامعه بين‌المللي و تمام كساني كه عضو ۱+۵ هستند در نهايت ناچارند به حق ايران در مسئله هسته‌اي گردن بنهند.
وي تأكيد كرد: اين حق مسلم ماست و آنچه مورد حمايت مردم و مقام معظم رهبري است ادامه پيگيري‌هاي هسته‌اي توسط نظام است.
عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرايان با اشاره به آزمايش روش‌هاي ديگر در قبال خواسته غرب در مسئله هسته‌اي بيان كرد: در دولت گذشته روش قدم‌ به قدم سپري شده و ما اجازه ادامه فعاليت را نداشتيم؛ براي مردم هر دو شكل روش عقب‌نشيني و پيگيري آشكار شده، در نتيجه هر چه عقب‌نشيني كنيم باز هم بايد از حق خود صرفنظر كنيم.
ولايتي افزود: بنا به رفتار غرب ثابت شده عقب‌نشيني در مقابل كشورهاي توسعه‌خواه غربي و كوتاه‌آمدن در مقابل خواسته آنها نتيجه‌بخش نخواهد بود.
ولايتي تصريح كرد: تا زماني كه غرب اقرار به حق جمهوري اسلامي در مسئله هسته‌اي نكند، ما بر مواضع خود پافشاري مي‌كنيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار