کد خبر: 517615
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰
سه نفر از نمايندگان مجلس در گفت و گو با «جوان»:
سالي كه گذشت با عنوان «توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني» نامگذاري شده بود. اين نامي است كه رهبر معظم انقلاب براي سال ۹۱ انتخاب فرمودند و به عقيده بسياري از كارشناسان، انتخاب بسيار دقيق و به موقعي بود كه دشمن را در بسياري از نقاط نااميد كرد. اين البته اولين سالي نبود كه با يك مضمون اقتصادي نامگذاري شد و توانست تا حدود زيادي تحريم‌هاي دشمنان را خنثي كند. دشمنان با تحريم‌هاي اقتصادي تمام تلاش خود را به كار بسته‌اند تا خللي در اراده ملت ايران به وجود آورند اما نفس نامگذاري چند سال اخير با ماهيت اقتصادي توسط رهبر معظم انقلاب، دشمنان را به اين اصل آگاه ساخت كه حركت انقلاب رو به جلو است و عقب نشيني در برابر تهديدات در ادبيات سياسي و اقتصادي ملت ايران جايي ندارد. هر چند كه شايد انتظارات سال «توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني» به طور كامل در سال جاري برآورده نشد اما واقعيت‌هاي امسال حاكي از آن است كه تحريم‌هايي كه به قول دشمنان فلج كننده بود نيز نتوانست اميد و نشاط ملي را فلج كند.
خبرنگار روزنامه جوان براي بررسي بيشتر اين موضوع و ميزان تحقق شعار امسال با سه تن از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي گفت و گو كرده است كه در ادامه مي‌خوانيم: 

شعار امسال به طور كامل محقق نشد
محمداسماعيل كوثري، عضو كميسيون امنيت ملي مجلس نهم در اين باره معتقد است: نامگذاري بجا و به موقع سال ۹۱ براي حمايت از توليد ملي و كار و سرمايه ايراني، متأسفانه آن طور كه بايد و شايد به نتيجه نرسيد و انتظارات امسال به طور كامل محقق نشد.
وي ادامه داد: در ابتداي سال، مجلس شوراي اسلامي اقداماتي را در راستاي شعار سال انجام داد اما چون مجلس، مجري كارها نيست، نتوانست كارها را به نتيجه نهايي و قطعي برساند.
كوثري با اشاره به اينكه بسياري از موفقيت‌هاي ما در گرو پيشرفت‌هاي اقتصادي و پاتك در برابر تحريم‌هاي دشمنان است، خاطرنشان كرد: چند سالي است كه مقام معظم رهبري شعار سال را به حوزه‌هاي اقتصادي مرتبط مي‌سازند كه اين به خاطر وضعيت موجود است.
وي با بيان اينكه اكنون برخي از نمايندگان و كارشناسان تقاضاي تمديد شعار امسال را در سال آينده دارند، گفت: اگرچه امسال قدم هايي براي حمايت از توليد ملي برداشته شد اما متأسفانه شعار امسال به طور كامل محقق نشد. بر اين اساس اگر بتوانيم در راستاي خودكفايي مصاديق اين شعار را به واقعيت نزديك كنيم، مايه نااميدي دشمن و رفع تهديدات خواهد بود.
 
رويكرد امسال براي سال آينده نيز تمديد شود
سيد محمد بياتيان، از اعضاي كميسيون صنايع و معادن مجلس نيز در اين باره گفت: هرچند كه شعار امسال در حمايت از توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني بود اما متأسفانه آن طور كه بايد موفق نبوديم.
وي تأكيد كرد: به عقيده من يكي از عوامل عدم موفقيت در اين حوزه، ناهماهنگي در دولت و بخش‌هاي زيرمجموعه دولت است. همچنين عملكرد نامناسب بانك‌ها و دستگاه‌هاي اجرايي نيز در اين امر دخيل بود.
وي با ابراز اميدواري به اينكه رويكرد امسال براي سال آينده نيز تمديد شود، گفت: اكنون پيش نويس طرح حمايت از توليد ملي را تصويب كرده ايم كه براي كارشناسي بيشتر به كميسيون‌ها ارسال شده است.
بياتيان تصريح كرد: اميدواريم اين طرح سال آينده همزمان با لايحه بودجه در صحن مجلس مطرح شود و با قدرت بيشتري بتوانيم سياست‌هاي مدنظر رهبر معظم انقلاب را محقق كنيم.
هماهنگي بين اركان نظام شرط جدي براي تحقق شعار هر سال است
سيد هادي حسيني، عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس هم در اين باره گفت: معتقدم بسياري از زواياي شعار امسال محقق نشده است و اگر بخواهيم اين شعار در عمل محقق شود، بايد تلاش بسيار بيشتري داشته باشيم.
وي خاطرنشان كرد: تلاش بيشتر ما هم مستلزم اين است كه تمام اركان نظام هماهنگ باشند و عزم ملي نيز در راستاي تحقق شعار سال باشد.
اين نماينده مجلس با بيان اينكه فشار دشمن را در مشكلات اقتصادي موجود، مؤثر تام نمي‌دانم، گفت: در كنار تحريم‌ها و فشارهاي خارجي، سهل انگاري مسئولان در اجراي كارها و تحقق شعار امسال نيز مؤثر بوده است.
وي تأكيد كرد: هماهنگي بين اركان نظام شرط جدي براي تحقق شعار هر سال محسوب مي‌شود. همه بايد با اعتقاد به اين سمت برويم و با برنامه‌ريزي دقيق و راهگشا در تأمين نيازهاي كشور قدم برداريم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار