کد خبر: 517583
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۳
وحید لک مدیر هماهنگی تئاتر استان های مرکز هنرهای نمایشی در گفتگو با «جوان» اعلام کرد:
مدیر هماهنگی تئاتر استان های مرکز هنرهای نمایشی با اشاره به تاسیس مجموعه تئاتر شهر در چهار استان کردستان، خراسان رضوی، البرز و کهگیلویه و بویراحمد طی سال ۹۱، اعلام کرد: قرار است در بهار سال ۹۲ مجموعه تئاترشهر در برخی دیگر از استان های کشور هم تاسیس شود تا هنرمندان استان ها بتوانند آثار نمایشی خود را در تئاتر شهر خودشان اجرا کنند.
وحید لک با اشاره به برنامه های سال ۹۱ تئاتر استان ها گفت: امسال امور هماهنگی تئاتر استان های مرکز هنرهای نمایشی برنامه های بسیاری داشت که از آن می توان به برگزاری جشن های اردیبهشت تئاتر در ۳۲ استان، برگزاری جشنواره های تئاتر استانی و جشنواره منطقه ای تئاتر در ۵ استان اشاره کرد. در کنار این اتفاقات طبق روال گذشته آثار نمایشی جشنواره های استانی و منطقه ای هم به طور کامل مورد نقد و بررسی قرار گرفت و در نهایت ۱۳ اثر نمایشی به جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه پیدا کرد که این آثار مورد توجه گروه های مختلف نمایشی و مخاطبیان قرار گرفت و رضایت نسبی علاقمندان به تئاتر را در جنشواره تئاتر بین المللی فجر هم به دنبال داشت.
وی در ادامه تاکید کرد: طبق تعهدات و برنامه های ما، از هفت اثر نمایشی که به جشنواه تئاتر فجر راه پیدا کرده بود ، یک اثر برای اجرای عموم مورد حمایت قرار گرفت و علاوه بر آن پنج اثر نمایشی در استان های مبدا و دو اثر نمایشی هم در پایتخت مورد حمایت قرار می گیرد.
مدیر هماهنگی تئاتر استان های مرکز هنرهای نمایشی در خصوص استقرار گروه های نمایشی اظهار کرد: این مسئله با یک برنامه ریزی منسجم مورد بررسی قرار گرفت، آیین نامه جدی ابلاغ شد و ۲۵ اسفند هم آخرین فرصت ارسال مدارک گروه های شهرستانی بود. لک افزود: امیدواریم تا فروردین ماه پروانه فعالیت نمایشی این گروه ها هم صادر شود و گروه های نمایشی در سال ۹۲ با در دست داشتن پروانه های فعالیت جدید در سه سطح الف، ب و ج فعالیت خود را ادامه دهند.
وی در ادامه تصریح کرد: هزینه های مالی تمامی عزیزانی که داوری و نقد آثار نمایشی سال ۹۱ را در شهرستان ها داشتند، برطرف شده است و در حال حاضر دفتر هماهنگی تئاتر استان ها هیچ تعهد مالی برای سال ۹۱ ندارد.
لک درباره بدهای های بخش استقرار گروه های نمایشی در سال ۹۰ گفت: با همکاری معاونت هنری ارشاد، قرار است بدهی های استقرار گروه های نمایشی هم تا پایان فروردین ماه مرتفع شود تا دوستان ما بتوانند با آرامش بیشتری به کار خود ادامه دهند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: در بحث آموزش برخی از استان ها را تحت پوشش قرار دادیم و در سال آینده برنامه ریزی گسترده تری خواهیم داشت تا استان های محروم و مرزی هم به این مهم دست پیدا کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار