کد خبر: 517454
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰
همزمان با اتهام‌هايي در زمينه حمايت از ديكتاتوري
پاپ جديد پيشتر با اشاره به فرانسيس مقدس، قديس فقرا، توضيح داده بود چرا او نام فرانسيس را براي خود انتخاب كرده است. وي به ويژه گفت: « فرانسيس نام صلح است و به اين سبب اين نام به دل من آمد.»
پاپ فرانسيس گفت: « در طول مراسم انتخاب پاپ جديد، من در كنار كلوديو هومس اسقف اعظم سائوپائولو كه از دوستان خوب من است، نشسته بودم. هنگامي كه مسائل خطرناك شد، او مرا آرام كرد. هنگامي كه آرا ( به نفع من) به دو سوم رسيد، او من را بغل كرد و بوسيد و به من گفت فقرا را فراموش نكن.»
به گزارش خبرگزاري فرانسه از واتيكان، پاپ جديد گفت: «بلافاصله در ارتباط با فقرا من به فرانسيس قديس، به جنگ ها، مرد فقرا و مرد صلح فكر كردم.»
اين در حالي است كه هنوز ساعات زيادي از انتخاب فرانچسكو، پاپ جديد نمي‌گذشت كه برخي رسانه‌ها، اتهاماتي را بر ضد فرانچسكو مطرح كردند. اظهارات بسياري وجود دارند كه نشان مي‌دهند او در دوره ديكتاتوري نظامي در حمايت از افراد بسياري تلاش كرد.
كشيش لومباردي سخنگوي واتيكان در ديدار با خبرنگاران اتهامات مربوط به گذشته پاپ فرانچسكو در آرژانتين را افترا و بي‌اساس خواند و گفت: تبليغات ضد‌كليسايي عليه پاپ كه مربوط به دوره حكومت ديكتاتوري در آرژانتين مي‌شوند از قبل نيز وجود داشت و حالا دوباره در اين كشور مطرح شده است. اين اتهامات مربوط به زماني است كه برگوليو (پاپ) هنوز اسقف نبود و فقط رئيس يسوعيون آرژانتين بود.
اتهام اين است كه برگوليو در آن زمان از دو كشيشي كه ربوده شدند حمايت نكرد، در حالي كه هرگز در اين مورد اتهام قابل قبولي به او زده نشد. دادگستري آرژانتين از برگوليو به عنوان فرد مطلع از اين واقعه بازجويي كرد، ولي اتهامي به او نزد. پرز اسكويول (صلح‌طلب آرژانتيني و برنده جايزه صلح نوبل در سال ۱۹۸۰) با انتشار بيانيه مهمي اعلام كرده است كه هيچگونه مصالحه‌اي ميان برگوليو با ديكتاتور آرژانتين وجود نداشته است. بايد توجه داشت كه پرز اسكويول موافق با كليسا نيست. ولي اظهارات بسياري وجود دارند كه نشان مي‌دهد او در دوره ديكتاتوري نظامي در حمايت از افراد بسياري تلاش كرد. او زماني كه اسقف شد در ترويج درخواست عفو كليسا، از اينكه تمام تلاش خود را انجام نداد، نقش مهمي داشت.
همچنين دفتر مطبوعاتي واتيكان اعلام كرد مراسم عبادي براي بر تخت نشستن پاپ فرانچسكو اول روز سه‌شنبه ۱۹ مارس در ساعت ۹:۳۰ در ميدان سن پي يترو شهر رم برگزار مي‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار