کد خبر: 515067
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۵:۱۴
 اگرچه در اين نشست خبري نيز همانند برنامه قبلي اين ائتلاف كه اختصاص به كنفرانس مطبوعاتي حسين مظفر، رئيس ستاد انتخاباتي ائتلاف سه‌گانه داشت، هيچ اطلاعات خاصي در خصوص زمان معرفي كانديداي نهايي اين ائتلاف يا ميزان برتري كانديداها در نظرسنجي‌ها ارائه نشد و آقاي ولايتي فقط در خصوص نحوه پيشرفت كارها در اين ائتلاف و ساز و كارها براي انتخاب كانديداي نهايي و دولت سخن گفت. 

بر اين اساس، علي اكبر ولايتي يكي از اعضاي ائتلاف سه‌گانه اصولگرايان‌، به تشكيل سه كارگروه در اين ائتلاف اشاره كرد و گفت: اعضاي ائتلاف سه‌گانه اصولگرايان يعني آقايان حداد عادل، قاليباف و بنده هر كدام مسئوليت يك كارگروه را به عهده گرفته‌ايم و اين كارگروه‌ها از اركان اصلي دولت آينده هستند. بنابراين اگر اين ائتلاف سه‌گانه با رأي مردم به پيروزي برسد، ما برنامه‌هايي كه در اين كارگروه‌ها اعمال مي‌كنيم در دولت آينده انجام خواهيم داد. 

ولايتي، حداد عادل را مسئول كارگروه فرهنگ، علم و مسائل اجتماعي معرفي كرد و ادامه داد: برنامه‌هاي حوزه فرهنگ، علوم و مسائل اجتماعي بر عهده آقاي حداد عادل و اقتصاد و امور زيربنايي نيز بر عهده قاليباف گذاشته شده است و مسئوليت كارگروه مسائل سياسي و بين‌المللي نيز به عهده بنده گذاشته شده است. 

ولايتي ادامه داد: ما در اين كارگروه‌ها از كساني كه كارايي، كارآمدي و تجربه لازم را داشته باشند و مردم تخصص آنها را قبول داشته باشند، استفاده خواهيم كرد و برنامه‌ريزي‌هايمان به صورت تفكيكي و عملگرايانه و در چارچوب آرمان‌هاي انقلاب اسلامي و در جهت پيشرفت ايران خواهد بود چراكه شعار اين ائتلاف، ائتلاف براي پيشرفت است. 

اين عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرايان خاطرنشان كرد: ما تفاهم كرده‌ايم كه هر كدام از اين سه نفر براي رياست جمهوري معرفي شد، دو نفر ديگر او را همراهي مي‌كنند. ما در اين ائتلاف از هم اكنون اين همكاري را تمرين مي‌كنيم. اينطور نيست كه سه عضو ائتلاف فقط مدعي رياست باشند ولاغير. هيچ رقابتي بين ما نيست و ما گام‌ها را به خوبي برمي‌داريم تا به انتخابات برسيم. 

ولايتي به معرفي شدن همكاران كانديداها پيش از برگزاري انتخابات رياست جمهوري اشاره كرد و گفت: هر كدام از سه عضو ائتلاف يا فردي خارج از اين سه نفر به عنوان كانديدا انتخاب شد، اعضاي اصلي كابينه و كساني را كه مي‌خواهند با او در قوه اجرايي كار كنند، معرفي مي‌كنند. به عبارت ديگر همكاران رئيس‌جمهور مشخص مي‌‌شوند كه چه كساني هستند. 

ائتلاف سه‌گانه محور اصلي انتخابات
علي اكبر ولايتي در ادامه اين نشست خبري خاطرنشان كرد: در طي اين مدتي كه ائتلاف سه‌گانه اعلام موجوديت كرده، محور اغلب بحث‌ها در انتخابات حول ائتلاف سه‌گانه بوده است. همچنين ديگران نيز خواستند براساس همين مدل وارد انتخابات شوند و به نوعي الگويي براي ديگران نيز بوده ‌است. البته هر كسي كه مي‌خواهد به اين جمع بپيوندد، بايد از خودش عبور كند و فكر نكند اين توانايي فقط از عهده او بر مي‌آيد. عده‌اي گله كرده‌اند كه چرا در اين جمع از افراد ديگر استفاده نشده است. ما مي‌گوييم هر كس به مباني نظام جمهوري اسلامي پايبند و اصولگرا است، مي‌تواند به اين جمع و كارگروه ائتلاف بپيوندد. اصولگرايي مارك اختصاصي نيست و هر كس مباني نظام مقدس جمهوري اسلامي را قبول داشته باشد اصولگرا است. ولايتي با بيان اينكه اعضاي ائتلاف سه‌گانه عزم جدي براي همكاري با يكديگر دارند، افزود: ما تمامي تلاش خود را براي استحكام ائتلاف سه‌گانه برخواهيم داشت و اين عزم ما را در اين ائتلاف نشان مي‌دهد، در حالي كه بعضي‌ها معتقدند كه معلوم نيست اين ائتلاف تا آخر بماند يا نه. 

ائتلاف سه گانه پيشتاز نظرسنجي‌ها
وي در ادامه اين نشست خبري در پاسخ به سؤال خبرنگاران، درباره اينكه آيا از كمك ديگران نيز در اين ائتلاف استفاده خواهيد كرد، گفت: بر اساس نظرسنجي‌ها اين سه نفر توانسته‌اند آراي عمومي را به دست آورند. اگر شما به نظرسنجي‌ها مراجعه كنيد حتماً جز اين نتيجه چيزي به دست نمي‌آوريد. اين سه نفر حداكثر محبوبيت را در افكار عمومي مردم دارند، به دليل آنكه به فكر خدمت هستند و آماده هستند كه از خود بگذرند. 

عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرايان اضافه كرد: براي همكاري با كارگروه‌ها شرايطي نيست و هر كسي كه مي‌تواند در سيستم اجرايي كشور مؤثر باشد، مي‌تواند از الان در كارگروه‌ها بيايد و خود را نشان دهد و به عنوان همكاران دولت آينده خواهند بود و تمامي تخصص‌ها به طور كامل به كار گرفته ‌مي‌شود.
وي درباره اينكه آيا با چهره‌هاي ديگر ديداري داشته‌ايد يا نه، افزود: با تعدادي از دوستان ديدار داشته‌ايم و همچنين دعوت عام و باز نيز وجود دارد.
 
اين دعوت ما براي همه است و محدوديتي نداريم. ضمن آنكه اميدواريم بتوانيم مجموعه واحدي در آينده داشته باشيم تا دولت آينده با رأي بالاي مردم انتخاب شود. البته افراد بايد در عمل اعتقاد خود را به مباني نظام مقدس جمهوري اسلامي نشان دهند.
مشاور امور بين‌الملل مقام معظم رهبري همچنين در خصوص نظرسنجي‌ها درباره ائتلاف سه‌گانه و اينكه نامزد اين ائتلاف چه زماني معرفي خواهد شد، افزود: نظرسنجي‌هاي متعددي صورت مي‌گيرد. البته نمي‌توان به تمامي اين نظرسنجي‌ها اعتماد كرد، اما مي‌توانيم براساس جمع‌بندي به نتيجه‌اي برسيم كه البته هم اكنون مصلحت نمي‌دانيم آن را اعلام كنيم. فقط كافي است به نتايج نظرسنجي‌ها مراجعه كرد. اما آنچه كه مي‌توان گفت آن است كه ائتلاف سه‌گانه در مقايسه با مجموعه‌هاي ديگر بالاترين رأي را داشته است و اين محبوبيت آن را نشان مي‌دهد. 

وي با بيان اينكه براي ما پختگي در كار مهم است، اظهار داشت: تلاش‌ها براي جذب دوستان ادامه دارد، اما ما معتقديم كار بايد با پختگي لازم انجام شود تا نتايج اعلام شود. اگر به پختگي لازم دست نيابيم كارها زودرس خواهد بود و ما آن را به صلاح نمي‌دانيم. ولايتي با بيان اينكه درِ ائتلاف سه‌گانه بسته نيست، ابراز اميدواري كرد كه ديگران نيز به اين جمع بپيوندند. 

از مقام معظم رهبري تبعيت مي‌كنيم
خبرنگاري از ولايتي پرسيد اگر قرار بر اين باشد كه شما يا شخص ديگري از اين ائتلاف، رئيس‌جمهور آينده اين كشور باشد در خصوص پرونده هسته‌اي و برخي تصميم‌گيري‌هاي مهم نقش اساسي را خواهيد داشت يا خير، گفت: در سياست‌هاي اساسي و كلي كشور و تصميم‌گيري‌هاي مهم براساس قانون اساسي كه برعهده مقام معظم رهبري است ادامه خواهيم داد‌ و آنچه كه مورد تأييد ايشان باشد دولت‌ها بايد تبعيت كنند. 

وي اضافه كرد: البته بايد بگويم كارهاي مفيدي را كه دولت‌هاي ديگر انجام مي‌دهند و مثمر‌ثمر بوده است ادامه خواهيم داد و ما هيچ وقت كار مثبت ديگران را نفي نمي‌كنيم و اگر راه ديگري از راه مردم را برويم خسارتي بر مردم وارد مي‌شود. 

عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرايان درباره اختيارات رياست جمهوري در سياست‌هاي خارجي كشور و به خصوص پرونده هسته‌اي اظهار داشت: در خصوص برنامه‌هاي پرونده هسته‌اي كه از سال‌ها پيش و از زمان دولت خاتمي شروع شده و تاكنون ادامه پيدا كرده است با هدايت مقام معظم رهبري به نقاط بسيار مهم و حساسي رسيده است. 

وي خاطرنشان كرد: ثباتي را كه درخصوص مذاكرات هسته‌اي ملاحظه مي‌كنيد، بنده شهادت مي‌دهم كه بيش از هر چيزي مديون رهنمودها و ايستادگي مقام معظم رهبري بر مواضع جمهوري اسلامي ايران بوده و قطعا دولت آينده هم همين مسير افتخارآميز را كه توسط رهبري ترسيم شده ادامه خواهد داد. 

ولايتي در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه تجربه ۱۶ ساله شما در وزارت امور خارجه و سمت شما در مقام مشاورت رهبر انقلاب در امور بين‌الملل تا چه اندازه براي انتخاب نهايي ائتلاف سه‌گانه اصولگرايان تأثيرگذار خواهد بود، يادآور شد: بنده به عنوان خدمتگزار نظام در حوزه بين‌الملل تجربه‌اي دارم كه آن را در اختيار نظام جمهوري اسلامي مي‌گذارم؛ در حال حاضر هم به عنوان مشاور مقام معظم رهبري افتخار مي‌كنم و آن را از هر سمتي بالاتر مي‌دانم. 

همچنين در بخشي از اين نشست خبري، حسين مظفر رئيس ستاد ائتلاف سه‌گانه اصولگرايان در پاسخ به اين سؤال كه موضع شما درباره تخريب‌هاي صورت گرفته عليه ائتلاف چيست، گفت: متأسفانه بداخلاقي‌هاي سياسي در هر زماني بوده و الان هم مي‌بينيم كه صورت مي‌گيرد، سياست ما عين ديانت ماست. تلاش ائتلاف بر محور برنامه‌هايي است كه در آينده دارد. اينكه نامزدهاي احتمالي روي دوش هم سوار شوند و همديگر را تخريب كنند بداخلاقي سياسي است كه براي برطرف كردن نقاط ضعف خود نقاط قوت ديگران را زير سؤال مي‌برند. سخنگوي ائتلاف سه‌گانه اصولگرايان اضافه كرد: به نظر من رسانه‌ها مي‌توانند در اين موج بداخلاقي فضاي خوبي را براي جلوگيري از حركت‌هاي پوپوليستي انجام دهند و مطمئن باشيد كه اين ائتلاف شيوه‌هاي بد ديگران را ادامه نخواهد داد. اميدوارم كه دوستان در حق خود براي رقابت، رقابت سالم را مورد توجه قرار دهند. 

ملزم به تشكيل دولت سهامي نيستيم
در بخش پاياني اين نشست خبري، علي اكبر ولايتي در پاسخ به سؤال خبرنگار روزنامه جوان، با اين مضمون كه آيا ائتلاف سه‌گانه اصولگرايان، الزاماً به شكل‌گيري دولت ائتلافي منجر مي‌شود، اظهار داشت: دولت ائتلافي در جايي معني مي‌دهد كه احزاب وجود داشته باشند و يك حزب نتواند اكثريت آرا را به دست آورد. در آن صورت آن حزب با احزاب ديگر ائتلاف مي‌كند و براساس آن توافق در دولت سهم مي‌گيرد اما در كشور ما كه حزب به معناي واقعي كلمه وجود ندارد يا اگر هست، قدرت و رنگ ندارد، دولت ائتلافي بي‌معنا است.
ولايتي در ادامه پاسخ خود به سؤال روزنامه جوان افزود: البته اگر منظور از ائتلاف اين است كه دولت از ائتلاف افراد پايبند به نظام با سلائق مختلف شكل گيرد، احتمال معقولي است. اما ائتلاف سه‌گانه بالضروره ملزم به ارائه سهميه و تشكيل دولت سهامي نيست. افراد بر اساس توانمندي وكارآيي و تعهد و تخصص مورد نظر ما هستند و ما از مشاركت آنها در دولت آينده كه قرار است تشكيل شود، استقبال مي‌كنيم.
وي بر همين اساس تأكيد كرد: ائتلاف سه‌گانه در صورت پيروزي در انتخابات به هر كس كه كارآمد باشد و بخواهد در چارچوب نظام خدمت كند، چه از دولت‌هاي قبلي و چه در دولت فعلي و چه خارج از اين دولت‌ها باشد، خوشامد مي‌گويد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار