کد خبر: 513819
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۲
زندگی: موسی الرضا ثروتی تصریح کرد: رئیس جمهور اعلام کرد که شرایط اقتصادی کشور بسیار خوب است، بله هست اما در سطح کلان. رشد اقتصادی ما 5و نیم درصد است اما در برنامه 8 درصد است. بنابراین رئیس جمهور دیدگاه خودش را بیان می کند و کلان قضیه را می گوید، اما نسبت به خودمان که باید 8 درصد رشد داشته باشیم کم است.

وی ادامه داد: در طول برنامه چهارم هم اینگونه بوده و قرار بوده 8 درصد رشد داشته باشیم اما به این شاخص نرسیده ایم و فاصله زیادی داریم که نمود آن را در سطح جامعه شاهدیم.

ثروتی همچنین در خصوص ادعای رئیس جمهور مبنی بر ایجاد 6 میلیون شغل اذعان داشت: قطعا این آمار واقعیت ندارد. وقتی رئیس جمهور می خواهد آماری بدهد، باید آمار اشتغال های جدید را بگوید نه اشتغال های قدیمی. هر سال یک میلیون و 200 هزار نفر به افراد جویای کار اضافه می شود. ما سه میلیون هم از قبل بیکار داشتیم، رئیس جمهور خیلی هم هنر کند 300 -400 هزار شغل در سال ایجاد کند که باز هم تعداد زیادی بیکار باقی می مانند. اما طبق آنچه رئیس جمهور حساب و کتاب کرد نزدیک به 6 میلیون شغل ایجاد شده که اگر شده رقمی که مرکز آمار اعلام می کند چیست. مرکز آمار اعلام کرده که 13 درصد مردم ایران بیکار هستند. 
 
وی همچنین در خصوص اظهارات رئیس جمهور پیرامون هدفمندی یارانه گفت: هدفمندی یارانه ها در سطح کلان خوب بوده برای اینکه 20 میلیون دلار از مصارف و واردات ما صرفه جویی شده است. ما سالانه تا 10 میلیون دلار بنزین و گازوئیل تولید می کنیم البته هنوز خام فروشی زیادی داریم و به نقطه مطلوب نرسیدیم.
  
این نماینده مجلس در ادامه تاکید کرد: تحریم ها برای ما توفیق اجباری ایجاد کرد زیرا اگر تحریم ها نبود شاید تا 10 سال دیگر هم به سمت اقتصاد مقاومتی نمی رفتیم. ما وقتی در شرایط سختی قرار می گیریم افکار و استعدادهایمان رشد پیدا می کند. بنابراین بخشی از موفقیت های اقتصادی را مرهون تحریم های اقتصادی هستیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار