کد خبر: 512778
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۰:۰۲
اطلاعيه جديد وزارت اطلاعات از شبكه رسانه‌اي وابسته به سازمان جاسوسي انگليس
وزارت اطلاعات روز گذشته با صدور اطلاعيه‌اي جزئيات جديدي از بازداشت و احضار تعدادي از روزنامه‌نگاران و خبرنگاران مرتبط با رسانه بيگانه(BBC) را تشريح كرد.
وزارت اطلاعات پيش از اين در دو اطلاعيه مجزا از بازداشت تعدادي از خبرنگاران وابسته به شبكه رسانه‌اي انگليس (BBC) و نحوه همكاري آنها با اين شبكه خبر داده بود. در متن اطلاعيه سوم روابط عمومي وزارت اطلاعات در خصوص دستگيري تعدادي از عناصر وابسته به اردوگاه رسانه‌اي استكبار آمده است: در پي اطلاعيه‌هاي يازدهم و هفدهم ماه گذشته پيرامون بازداشت و احضار تعدادي از مرتبطين واحد عمليات رواني سازمان جاسوسي دولت انگليس (موسوم به BBC)، بخشي ديگر از اطلاعات به دست آمده را به استحضار ملت سرافراز ايران اسلامي مي‌رساند:
۱- در ادامه روند تحقيقات، تعدادي ديگر از افراد متصل به شبكه، احضار شده و از آنها بازپرسي به عمل آمده و تعدادي ديگر از مرتبطين ناآگاهي نسبت به ماهيت شبكه، مورد دعوت قرار گرفته و ضمن دريافت اطلاعات و توضيحات از آنها، پيرامون اهداف پنهان و مقاصد سوء شبكه توجيه شدند. ضمناً از ديگر عناصري كه در ليست احضار يا بازداشت قرار داشتند، چهار نفر متواري شده‌اند كه يك نفر از آنها با خروج غيرقانوني از مرزهاي كشور، به خارج فرار كرده است. اين وزارتخانه ضمن ابراز خرسندي از درك عميق، صداقت و همكاري راهگشاي غالب افراد احضار و دعوت شده، به آگاهي مي‌رساند كه سه تن از بازداشت شدگان پيشين نيز با تكميل تحقيقات و دريافت اطلاعات و توضيحات آنها، اخيراً با توديع وثيقه مرخص شدند.
۲- اطلاعات به دست آمده حكايت از اداره تعدادي از شبكه‌هاي راديويي، تلويزيوني، سايت‌هاي خبري ضدانقلاب و وابسته به عناصر فراري فتنه ۸۸ توسط هسته مركزي مستقر در ارگان عمليات رواني سازمان جاسوسي دولت انگليس (موسوم به بي‌. بي. ‌سي) دارد. برخي از رسانه‌هايي كه تاكنون ارتباط يا وابستگي آنها به هسته موصوف، محرز شده است عبارتند از:
- سايت‌هاي جرس، كلمه، ملي مذهبي، نوروز، نداي سبز آزادي، روز آنلاين، گذار، خود‌نويس و سحام‌نيوز.
- شبكه‌هاي راديوييR.F.L (فرانسه)، دويچه وله (آلمان)، راديو فردا (امريكا).
-شبكه‌هاي تلويزيوني B.B.C (انگليس)،V.O.A (امريكا)، من و تو (انگليس).
ضمناً همچنان كه در اطلاعيه‌هاي پيشين اشاره شد، هسته مورد‌نظر از طريق برخي عوامل آگاه يا ناآگاه نسبت به منشأ خارجي و مأموريت سياسي آن و نيز از طريق برخي مجاري پوششي و به اصطلاح سفيد توانسته بود در تعدادي از رسانه‌هاي داخلي نيز رسوخ كرده و نقش خط‌دهنده و در عين حال دريافت كننده اطلاعات از آنها را ايفا كند كه اقدام قانوني لازم در مورد آنها انجام شده يا خواهد شد.
۳- مستندات جديد و موثق حكايت از كار ويژه‌هاي غيررسانه‌اي ديگر اين شبكه دارند؛ يكي از اين كارويژه‌ها، بهره‌گيري از پوشش‌ها و پايگاه‌هاي به ظاهر رسانه‌اي در خارج از كشور، به منظور ايجاد راه‌هاي ارتباطي با افراد رسانه‌اي نشان شده در كشور مي‌‌باشد. به عنوان مثال تشكلي موسوم به «انجمن بين‌المللي روزنامه‌نگاران ايراني» كه در پاريس مستقر است، نقش يكي از كارفرمايان شبكه را ايفا مي‌كرده است. همچنين يك شبكه اجتماعي با منشأ امريكايي از پروژه‌هاي «مركز مطالعات ارتباطات جهاني» موسوم به «برنامه پژوهش رسانه در ايران» و تشكلي ديگر تحت عنوان «مدرسه روزنامه‌نگاري ميانه» و چندين انجمن، گروه و مؤسسه ديگر كه جملگي با سوءاستفاده از پوشش‌هاي رسانه‌اي و گروه‌هاي مردم نهاد، مأموريت‌هاي محوله از طرف سرويس‌هاي اطلاعاتي اروپايي و امريكايي را دنبال مي‌كنند، شناسايي شده‌اند.
۴- يكي ديگر از كار ويژه‌هاي اين شبكه، ايفاي نقش جدي در پروژه‌هاي سوخته و رسواي موسوم به حقوق بشر است كه همواره عليه اسلام عزيز، فرهنگ و اعتقادات مردم مسلمان ايران و نظام مقدس جمهوري اسلامي به كار برده شده است. اين مأموريت از طريق يك چرخه ضد ملي و مرتبط با محافل بيگانه دنبال مي‌شد. شبكه مورد بحث در مرحله‌اول بايد براي ماشين‌آوازه‌گري گوبلزي غرب به توليد سوژه و خبر اقدام مي‌كرد. (گوبلز وزير تبليغات هيتلر و معتقد بود كه دروغ هرچه‌قدر بزرگتر باشد باورپذيرتر است)
در مرحله‌دوم، حاصل جمع‌آوري‌ها را به سرپل‌هاي مشخص شده در خارج از كشور منتقل مي‌كرد و در مرحله سوم، محصول مونتاژ شده در كارگاه‌هاي تخصصي جنگ رواني غرب، اعم از آنچه در قالب ادعاهاي رسانه‌ها، ديپلمات‌ها، سازمان‌ها و محافل به اصطلاح حقوق بشري غربي يا گزارش‌هاي بي‌مبناي گزارشگر ويژه‌ سازمان ملل در امور ايران نمود پيدا مي‌كرد، به داخل كشور منتقل شده و از زبان برخي به اصطلاح عناصر روشنفكر، سازمان‌ها، گروه‌ها و دستجات سياسي يا رسانه‌هاي خاص مطرح و منتشر مي‌شد.
بدين ترتيب در جاي جاي اين چرخه متقلبانه، از سازمان‌هاي ظاهراً مردم‌نهاد همچون «سازمان گزارشگران بدون مرز» و «انجمن بين‌المللي روزنامه‌نگاران ايراني» گرفته تا مناديان دروغين حقوق بشر و مأمورين تنظيم گزارش‌‌هاي ماهيانه حقوق بشر (عليه ايران) و تعداد قابل توجهي از فراريان فتنه و مشاوران سران فتنه مستقر در لندن، پاريس و چند ايالت امريكا و. . . جملگي از همين چرخه، تغذيه مي‌شدند. طبق اطلاعات موجود، ساختار «سازمان گزارشگران بدون مرز» با الگوگيري از ساختار سازماني بنگاه عمليات رواني BBC حوزه‌جغرافيايي ايران، افغانستان و تاجيكستان را در قالب يك واحد سازماندهي كرده و مسئوليت ‌آن‌ را به يكي از ضدانقلابيون فراري مرتبط با سازمان منافقين و برخي سرويس‌هاي اطلاعاتي اروپايي محول كرده است. اين فرد در عين حال مأموريت اخذ مجوز اقامت و پناهندگي براي عناصر متواري شبكه را به ويژه همزمان با فتنه ۸۸ و براي فراريان فتنه، برعهده داشته و دارد.
۵- وابستگي سران شبكه به سرويس‌هاي اطلاعاتي بيگانه و خيانت‌‌هاي آنها به مردم و به عناصر بازداشت ‌شده، چنان است كه تعدادي از اعضاي شناسايي شده شبكه تقاضا كرده‌‌اند اطلاعات و تجربيات خود از اين شبكه را بازگو و منتشر نمايند تا هشداري براي سايرين باشد. از سوي ديگر، شدت آوازه‌گري‌هاي كارگاه‌هاي حرفه‌اي مولّد جنجال‌هاي رسانه‌اي غربي و به‌كار افتادن انبوه رسانه‌ها و مراكز پخش محصولات عمليات رواني آن كارگاه‌ها، شاهد ديگري است بر اهميت بالاي اين پرونده. سربازان گمنام امام زمان(عج) اطمينان مي‌دهند كه جار و جنجال كارفرمايان غربي شبكه، نه تنها كمترين تأثيري بر مأموريت آنها نداشته، بلكه تشديد تبليغات غربي‌ها را نشانه هر چه نزديك‌تر شدن خود به هدف اضمحلال يكي از بزرگ‌ترين سرمايه‌گذاري‌هاي ماشين جنگ رواني دشمنان تلقي كرده و با توكل بر خدا و با عزمي راسخ‌تر و با جديت و سرعت هر‌چه بيشتر، به مأموريت مقدس خود ادامه خواهند داد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار