کد خبر: 512384
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۰:۲۳
در بيانيه نمايندگان و نطق پيش از دستور لاريجاني صورت گرفت
زينب شريعتي
توقع مردم براي عذرخواهي روساي دو قوه مجريه و مجلس، به ويژه شخص رئيس‌جمهور، بابت اتفاقات پيش آمده در ۱۵ بهمن ماه جاري، توقع خاص يا خارج از حدي نبود؛ هم حقوق مردم از دست رفت، هم مردم ناراحت شدند و هم رهبر اين مردم؛ بنابراين اين حق ملت است كه خواهان عذرخواهي از آنچه روي داد و جبران سريع آن باشند. توقع نه چندان زيادي كه هنوز از سوي رئيس‌جمهور پاسخي در خور نگرفته و حتي روز گذشته محمود احمدي نژاد با ناديده گرفتن اقدام خلاف شرعي كه در صحن علني مجلس انجام داد و ناراحتي مردم و عتاب رهبري را هم در پي داشت، كوشيد كه خود و دولت را در موضع حق نشان دهد! در حالي كه مقصر اصلي اتفاقات يك‌شنبه سياه مجلس، شخص رئيس‌جمهور بود. 

رهبري را نور چشم خود مي‌دانيم
علي لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي در سخنان پيش از دستور خود در جلسه علني ديروز مجلس، سخنان ارزشمند روز شنبه مقام معظم رهبري را در ابعاد مختلف روشنگر و فصل‌الخطاب دانست.
وي با اشاره به اقدامات مزورانه امريكا در قبال جمهوري اسلامي ايران، اظهار داشت:‌دقت نظر در پيدايش اين تاكتيك‌هاي مسموم حائز اهميت است. رهبر معظم انقلاب اين موضوع را به خوبي تحليل نموده‌اند، امريكا كه در اين چند سال با عناد زايدالوصف دست به تحريم جمهوري اسلامي ايران زده بر اين گمان است كه با طرح مذاكره مي‌توانند در شرايط ضعف خواسته‌هاي خود را تحميل كنند.
لاريجاني ادامه داد: تحليل همه‌جانبه و دقيق مقام معظم رهبري مبناي اقدامات مزورانه امريكا در طرح مذاكره با ايران را روشن كرد. نظام جمهوري اسلامي به خوبي نشان دادند كه همه تحركات آنان را با دقت زير نظر دارد و همه توان خود را در دفاع از حقوق ملت به كار مي‌گيرد.
وي يادآور شد: در اين ماجرا امريكا فهميد كه ولايت كشتيباني است كه تمام دسايس آنها را زير نظر دارد و بايد دست از ناشيگري گذشته بردارد و بداند در مقابل دسايس آنان با ملت يكپارچه و مجاهد و مريد رهبري مواجه است و شگردها و عمليات رواني آنها نه تنها اراده ملت را سست نمي‌كند بلكه آنها را مصمم‌تر مي‌كند تا با مكر آنها هوشيارانه‌تر برخورد كند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه تأكيد كرد:‌درست است كه در كشور ما به دليل دموكراسي اختلاف آرا وجود دارد اما در مقابل توطئه دشمن همه يكصدا با نداي رهبري همنوا مي‌گردند، مجال فرصت‌طلبي به آنان داده نمي‌شود. در همين راستا تذكرات مشفقانه رهبري به قواي سه‌گانه خيرخواهانه، منصفانه و دلپذير بود. نقد رهبري را عامل اصلاح كار خويش مي‌دانيم و در اين بخش آنچه از اشكالات به قوه مقننه مربوط مي‌شود را مي‌پذيريم و عذرخواهي مي‌كنيم. ايشان را ولي‌امر مسلمين و نور چشم خود مي‌دانيم و با جان و دل تلاش مي‌نماييم تا نظر حضرتشان در حوزه تقنين محقق گردد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي تأكيد كرد: امروز با بيعت مجدد با آن رهبري عظيم، مجدانه همت مجلس را در جهت حل مشكلات اصلي كشور كه بهبود وضع معيشتي مردم است متمركز نموده و اميدواريم با همدلي و كوشش در بررسي بودجه سال ۹۲ زمينه‌هاي رونق‌بخشي به توليد داخل را فراهم كنيم.
وي ادامه داد: مجلس شوراي اسلامي ضمن سپاسگزاري از راهنمايي‌هاي ارزنده رهبر معظم انقلاب اعلام مي‌دارد راهكار برون‌رفت از وضعيت اقتصادي كشور در رونق‌بخشي به فضاي كسب و كار و توليد داخل است و ساماندهي اين امر است كه مي‌تواند تغيير در رفتار خصمانه بين‌المللي نسبت به نظام جمهوري اسلامي را ايجاد كند.
لاريجاني گفت: مجلس شوراي اسلامي ضمن حمايت از مذاكرات هسته‌اي كه در پيش است، اعلام مي‌دارد ملت ايران در صيانت از حقوق ملي هسته‌اي خود با قدرت ايستادگي مي‌نمايد و مذاكره صرفاً در چارچوب NPT و مقررات آژانس قابل قبول است.
سخنان لاريجاني با تكبيرهاي مكرر نمايندگان مجلس مواجه شد كه مواضع وي را تأييد كردند.
اطاعت از بيانات رهبري را واجب شرعي و قانوني مي‌دانيم
سخنان لاريجاني تنها واكنش نمايندگان ملت به گله‌گذاري آقا نبود و در پايان جلسه روز گذشته، ۲۶۵ نفر از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، بيانيه‌اي را در اين خصوص صادر كردند و ضمن عذرخواهي از آنچه در جريان استيضاح وزير كار روي داد، تأكيد كردند كه اطاعت از بيانات رهبر معظم انقلاب را بر خود واجب شرعي و قانوني مي‌دانيم. متن بيانيه مذكور به شرح ذيل است: بيانات الهام بخش و آموزه‌هاي راهگشا، تاريخي و ماندگار مقام معظم رهبري حضرت آيت‌الله عظماي خامنه‌اي (دامه بركاته) در جمع مردم غيور آذربايجان شرقي و تبريز نقشه راه نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران را در دو حوزه و قلمرو سياست خارجي و داخلي به شايستگي تبيين نمود و بار ديگر جايگاه بي‌بديل و رفيع ولايت فقيه را در ساختار سياسي نظام و هدايت و رهبري بايسته ملت و تمامي اركان حاكميت در برابر ديدگان جامعه جهاني تثبيت نمود.
مواضع روشن و شفاف ناخداي خدامحور نظام، تبلور وصيت امام عظيم الشأن و كلام نوراني معمار كبير انقلاب است كه فرمودند: «پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا آسيبي به مملكت نرسد.»
ما نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با استمداد از خداوند سبحان، گوش جان به نداي ولايي پيشواي خود سپرده و اميد آن داريم كه تقوا و صبر را سرلوحه اقدامات خويش قرار داده و در اوج همدلي و هم‌افزايي با وحدت و انسجام حداكثري گام برداريم و به زعم خود از آنچه كه در مجلس شوراي اسلامي در حوزه استيضاح گذشت عذرخواهي نموده و اطاعت از فرمايشات رهبر عاليقدر را بر خود واجب شرعي و قانوني مي‌دانيم.
ملت شريف و بزرگوار خلق كنندگان هوشمند و متعهد و شجاع ۲۲ بهمن ۹۱ مطمئن باشند كه نهاد مقتدر مجلس كه برآمده از خون مقدس شهداي عاليقدر و ايثارگران سلحشور و مقاوم است با الهام از خط روشن رهبري همچون گذشته با اقتدار در برابر زياده‌خواهي نظام سلطه به سركردگي امريكاي جنايتكار خواهد ايستاد و از منافع ملّي با قدرت دفاع مي‌كند و دانش هسته‌اي براي اهداف صلح آميز را حق مسلم ملت دانسته و از تمام ظرفيت خود براي تبديل تهديد غيرانساني و نابخردانه تحريم به فرصتي براي پيشرفت همراه با عزت و سربلندي ايران اسلامي استفاده خواهد كرد. 

حمايت جامعه مدرسين از بيانات حكيمانه رهبر انقلاب
جامعه مدرسين حوزه علميه قم طي بيانيه‌اي حمايت خود را از بيانات رهبر معظم انقلاب در ديدار با مردم آذربايجان شرقي ابراز داشته و از آن تقدير و تشكر كرد. در اين بيانيه ادامه مي‌آيد:
بيانات ارزشمند مقام معظم رهبري در ديدار با مردم آذربايجان شرقي بار ديگر نقش مهم ولايت فقيه در پيشبرد اهداف انقلاب را بر همگان روشن ساخت. ايشان در اين ديدار، ضمن برشمردن جنايات و توطئه‌هاي امريكا در طول سال‌هاي انقلاب اسلامي، ‌اهداف دشمن را از طرح مسئله مذاكره بيان فرمودند.
آري، به راستي كه امريكاي جنايتكار در طول اين سال‌ها، لحظه‌اي دست از خصومت برنداشته و اكنون در حالي كه بر تشديد تحريم‌ها عليه ايران تأكيد مي‌كند، به طرح مسئله مذاكره پرداخته است. در برابر رفتارهاي دوگانه غرب، آنچه اهميت دارد لزوم حفظ هوشياري، ‌اطاعت از رهنمودهاي مقام معظم رهبري و ايجاد وحدت و همدلي در صفوف مردم و مسئولان است، همان‌گونه كه معظم‌له فرمودند، آن هنگام كه دشمني‌ها بيشتر مي‌شود، بايد در داخل كشور همدلي‌ها و رفاقت‌ها افزون گردد و مسئولان آرامش رواني جامعه را افزايش دهند. در چنين فضايي است كه مي‌توان مشكلات اقتصادي و معيشتي مردم را حل كرده، با مفاسد اقتصادي – كه از مطالبات جدي مقام معظم رهبري(مدظله العالي) از سران قواست – مبارزه نمود ‌و نقشه‌هاي دشمنان انقلاب را خنثي كرد. جامعه مدرسين حوزه علميه قم‌، ضمن حمايت همه‌جانبه از بيانات حكيمانه، دلسوزانه و ناصحانه مقام‌ معظم رهبري حضرت آيت‌الله خامنه‌اي (مدظله العالي)، مردم و مسئولان را به حفظ وحدت، همدلي و ايستادگي در برابر توطئه‌هاي زورمدارانه امريكا دعوت مي‌نمايد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار