کد خبر: 511317
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰
‌ «جوان» از حادثه ۲۲ بهمن قم گزارش مي‌دهد
محمد اسكندري

 روز ۲۲ بهمن سال ۹۱ نيز كه يكي از باشكوه‌ترين و در عين حال وصف‌ناشدني‌ترين راهپيمايي‌ها در تاريخ سياسي انقلاب اسلامي برگزار شد، دشمن بازهم تلاش كرد با استفاده از اين ترفند نخ‌نما با گل‌‌آلود كردن آب، ماهيگيري كند. آنچه در حاشيه مراسم راهپيمايي ۲۲ بهمن در قم نيز پديد آمد، تلاش ستون پنجم دشمن براي خيانتي تازه به ايران اسلامي و تكميل برنامه‌هاي رسانه‌اي دشمن براي وارونه‌سازي حماسه عظيم و مردمي ۲۲ بهمن بود. 

دست خدا در ۲۲ بهمن ۹۱
تا پيش از صبح ۲۲ بهمن برخي نگراني‌ها وجود داشت كه نكند موج گراني‌ها و فشارهاي اقتصادي ما را خسته كرده باشد و مردم بخواهند اعتراض خود به وضع موجود را با عدم حضور در راهپيمايي ۲۲ بهمن به گوش مسئولان برسانند. 

دشمنان در روز ۲۲ بهمن كاملاً مترصد حضور مردم در راهپيمايي بودند و مطمئنا كوچك‌ترين سستي مردم را به عنوان موفقيت سياست‌هاي خود قلمداد كرده و خود را براي آغاز موج تازه‌اي از فشارها عليه ايران آماده مي‌ساختند، اما باز هم دست خدا در حمايت از انقلاب اسلامي ايران آشكار و ۲۲ بهمن ماه ۹۱ به صحنه‌اي از بصيرت و دشمن‌شناسي ملت ايران تبديل شد. 

مردم از وضع موجود ناراحت هستند و اين هم قابل كتمان نيست، اما مهم اين بود كه ملت ايران ميان عملكرد مسئولان و آرمان‌هاي انقلاب تفاوت قائل هستند. 

مردم با حضور ميليوني و غيرت‌مندانه خود در راهپيمايي ۲۲ بهمن ۹۱ آمدند تا بگويند اگر چه از سوء‌عملكردهاي مسئولان گلايه دارند، اما اجازه هم نمي‌دهند دشمن از اين مسائل سوء‌استفاده كند. مردم آمدند تا بگويند هيچ‌گاه زير سلطه امريكا نخواهند رفت و حتي زير تيغ شديد‌ترين تحريم‌ها نيز همه ملت ايران بر سر آرمان‌هاي اصيل انقلاب توافق دارند. مطمئناً اين حضور نيز در معادلات آتي ميان ايران و غرب بسيار تاثير گذار خواهد بود. غرب براي تحريم ايران يك هدف اصلي قائل است و آن جدايي ميان مردم و نظام جمهوري اسلامي است. آنها براي پيگيري تحريم‌ها عليه ايران متضرر شده‌اند و هزينه‌هاي بسياري را پرداخت مي‌كنند. اما پيام آشكار ۲۲ بهمن ۹۱ به دشمن اين بود كه اين فشارها نه تنها پيوند ميان امام و امت را منفك نمي‌كند، بلكه ايران را در مقابل دشمنانش متحد‌تر و يكپارچه‌تر مي‌سازد. بعيد نيست كه امريكايي‌ها با اين حمايت‌هاي مردمي از نظام كه مطمئناً در انتخابات ۹۲ نيز تكرار مي‌شود از سياست فشار عليه ايران دست بكشند و وارد فاز عقب‌نشيني شوند. 

حاشيه‌ بر متن راهپيمايي ۲۲‌بهمن در قم
بر اساس اخبار و شواهد متقن، راهپيمايي ۲۲ بهمن سال ۹۱ در قم يكي از باشكوه‌ترين و عظيم‌ترين راهپيمايي‌ها طي سه دهه گذشته در اين شهر بوده است. قم پايگاه جهان اسلام و قلب تپنده تشيع و منبع و منشا حركات انقلابي است و توصيف و تمجيد از اوصاف انقلابي اين شهر و ساكنانش گزافه‌گويي است. 

اما در روز ۲۲ بهمن‌ماه امسال و در زماني كه رئيس مجلس شوراي اسلامي در حال ايراد سخنراني بود، حوادثي تلخ در اين شهر روي داد كه تألم علما و مراجع عظام تقليد قم را نيز در پي داشت.
وقتي علي لاريجاني سخنراني خود را در شبستان امام خميني(ره) حرم حضرت معصومه(س) آغاز كرد، گروهي با شعارهايي همچون « مرگ بر خواص بي‌بصيرت »، «خواص بي‌بصيرت، ننگ ملت ما » سعي در بر هم زدن سخنراني وي داشتند و با پرتاب برخي اشيا، شأن و ميزان افراطي بودن خود را به نمايش گذاشتند! 

اخبار اين حادثه تلخ نيز به سرعت مورد استقبال رسانه‌هاي بيگانه قرار گرفت. آنها كه از حضور مردم در راهپيمايي در حيرت بودند خبري «داغ» براي به حاشيه راندن اين سيل مردمي در دفاع از انقلاب پيدا كردند و در عرض چند ثانيه پوشش برگزاري جشن انقلاب در ايران تبديل به پوشش اغتشاش در سخنراني علي لاريجاني در قم شد! 

كدام جريان ستون پنجم دشمن است؟
دقيقاً يك هفته مانده به برگزاري سالروز پيروزي انقلاب اسلامي ايران حوادثي تلخ در صحن علني مجلس با بهانه استيضاح وزير كار رخ داد. مجلس و دولت در حالي كه رهبر معظم انقلاب اسلامي دستور اكيد به حفظ ثبات و آرامش در كشور داده بودند، وارد مسائل حاشيه‌اي شدند و خوراك رسانه‌هاي غربي را فراهم آوردند تا آنها به بزرگنمايي اختلافات در ميان مسئولان بپردازند و نان ناكارآمدي مردمسالاري ديني را در تنور شانتاژ‌هاي خود پخت كنند. 

هرچند كه ما در اين سياهه به دنبال واكاوي اعلام هويت مجرمان اين داستان نيستيم، اما به طور كلي بايد گفت كه حوادث يك‌شنبه سياه مجلس از سوي جريان انحرافي و خط فتنه دنبال مي‌شد. اگرچه اصولگرايان اختلاف نظر و سليقه دارند و گاهي هم اين اختلافات به تنش منجر مي‌شود، اما « اصولگرا بما هو اصولگرا » به دنبال لطمه زدن به ريشه‌هاي نظام و انقلاب نيست. اما آن چيزي كه در جريان استيضاح وزير كار علني شد نشان داد كه متأسفانه دامنه تاثيرگذاري دو جريان انحرافي و فتنه تا قلب مراكز تصميم‌گيري در كشور هم رسيده است و برخي افراد از اين دو جريان در قامت مشاوران مسئولان قرار گرفته‌اند. امروز ستون پنجم دشمن گروه و جرياني است كه به دنبال برهم زدن ثبات سياسي در كشور است. هر كسي كه اكنون به دنبال برهم زدن امنيت كشور باشد خواسته يا ناخواسته، دانسته يا نادانسته براي دشمن و در زمين دشمن بازي كرده و گل به خودي زده است. مهم هم نيست كه نداي اين اختلافات از كدام جريان بيرون بيايد. امروز هر صدايي كه براي نفاق از دل چپ و راست، مدرن و سنتي و... بيرون بيايد با فرياد رساي ولايت‌مداري ملت ايران روبه رو خواهد شد. 

حوادثي از جنس فتنه
اتفاقاتي كه در روز ۲۲ بهمن سال ۹۱ در قم رخ داد، حادثه ساده‌اي نيست. حداقل اگر اين اتفاقات در ديگر شهر‌ها اتفاق مي‌افتاد، شايد يك درصد مي‌توانستيم اين احتمال را بدهيم كه افرادي بر اساس جهل دست به چنين اقداماتي زده‌اند، اما وقتي اين اتفاق در قم رخ مي‌دهد بايد مطمئن بود كه دست‌هايي در پشت پرده وجود دارند و عامدانه و از روي قصد اين اقدامات را مرتكب شده‌اند و از همين رو نيز دستگاه‌هاي امنيتي كشور بايد به شدت مراقب باشند و سرشاخه‌هاي اين اغتشاش‌طلبي را به مردم معرفي كنند. قمي‌ها اهل انقلاب هستند و چنين حركاتي مطمئناً از درون اين شهر صورت نپذيرفته است. اين‌گونه اقدامات بوي فتنه مي‌دهد. گرچه نمي‌توان با قاطعيت ادعا كرد افرادي كه اين اقدامات را انجام داده‌اند، مستقيماً از دشمنان بيروني خط گرفته‌اند؛ اما به طور قطع و يقين مي‌توانيم اعلام كنيم كه از ابتدا تا انتهاي عملكرد‌آنها مورد رضايت، پسند و خشنودي دشمنان بوده است. افرادي كه اين‌گونه اقدامات را مرتكب شده‌اند از دل جريان انحرافي و خط فتنه بيرون آمده‌اند و همانگونه كه پيش بيني مي‌شد به تدريج اين دو گروه به يكديگر نزديك و با هم هم‌آهنگ شده‌اند. اين دو جريان اهداف مشابهي دارند. آنها مي‌خواهند كه نظام اسلامي را تحت فشار قرار دهند و از رهبري باج بگيرند. آنها به دنبال شادمان‌سازي دشمنان هستند و اتفاقات حاشيه‌اي در قم نيز در همين راستا رقم خورده است.
آنچه در شرايط فعلي حائز اهميت است آن كه مردم و مسئولان نسبت به عملكرد اين دو جريان هوشيار و آگاه باشند. ما به تدريج به يك حادثه مهم و يك نقطه عطف در فضاي سياسي كشور نزديك مي‌شويم و بعيد نيست كه به تدريج نيز خط فتنه و انحراف برنامه‌هاي بيشتري را براي برهم زدن ثبات و امنيت كشور عملياتي كنند.
در اين ورطه تنها هوشياري مردم و مسئولان است كه مي‌تواند اين توطئه خطرناك را مهار و عاملانش را رسوا سازد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار