کد خبر: 511160
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۱:۲۳
بررسي «جوان» در گفت‌وگو با صاحبنظران از حماسه ميليوني مردم در 22 بهمن
با آنكه در همه سال‌هاي گذشته، بهانه‌اي دست رسانه‌هاي ضدانقلاب و اذناب و انصارشان بوده كه بر طبل توهمي نيامدن مردم در راهپيمايي ۲۲ بهمن بكوبند، اما هر ساله هم اين جشن مردمي با حضور ميليوني مردم همراه شده و همه آن توهمات بر باد رفته است؛ توهماتي كه امسال با رنگ گرفتن برخي مشكلات اقتصادي و پررنگ تر شدن تحريم‌ها عليه جمهوري اسلامي كه به منظور ايجاد نارضايتي از حكومت اسلامي توسط غربي‌ها دنبال شد، شكل جدي‌تري به خود گرفت. 

تبليغات بسياري صورت گرفت كه مردم به دليل نارضايتي بسيار از وضعيت اقتصادي و بي‌ثباتي پيش آمده در بازار و بداخلاقي برخي مسئولان در مچ‌گيري و علني كردن اختلافات دست چندم فيمابين، امسال از شركت در جشن سالگرد پيروزي‌شان صرف‌نظر مي‌كنند. نظريه‌اي كه بر لبان هر كسي با اندك شناختي از روحيه انقلابي مردم ايران، لبخندي مي‌نشاند! چه آنكه گذر سال‌ها نشان داده بود كه اين مردم، گرچه از برخي مشكلات پيش آمده داخلي ناراضي باشند، اما بهانه دست دشمن نخواهند داد، هر چند كه هفته‌اي قبل‌تر، برخي مسئولان نظام، بهانه دست دشمن داده باشند! 

به نظر مي‌رسد حضور مردم در ميان اين بداخلاقي‌هاي داخلي و تحريم‌هاي خارجي و اقتصاد متورم، براي مسئولان و براي دشمنان خارجي اين ملت، پيام‌هايي داشته باشد. پيام‌هايي كه لازم است هم مورد توجه مسئولان قرار بگيرد؛ مسئولاني كه عرصه خدمت به مردم را بهانه مچ‌گيري و گريبانگيري از هم كرده و آبروي نظام را قرباني حفظ آبروي خويش و بر باد دادن آبروي حريف! كرده‌اند؛ و هم مورد توجه دشمنان خارجي اين ملت قرار گيرد كه اين بار نبرد اقتصادي را براي مبارزه با جمهوري اسلامي به كار گرفته‌اند تا با ايجاد نارضايتي اقتصادي، ميان ملت و نظام مورد قبولشان فاصله ايجاد كنند. اين پيام‌هاي حضور مردم را در گفت و گو با برخي كارشناسان مورد بررسي قرار داده‌ايم. 

مسئولان، مردم را الگو قرار دهند
محمدصالح جوكار، عضو كميسيون امنيت ملي مجلس نهم در اين باره معتقد است: حضور مردم همواره در عرصه‌هاي مختلف نظير انتخابات، راهپيمايي و مقابله با فتنه‌ها پررنگ بوده است و هيچ گاه شاهد كم شدن اين حضور نبوده‌ايم. 

وي با بيان اينكه دشمنان با توطئه‌هاي فراوان در‌صدد تضعيف اراده مردم هستند، گفت: اين توطئه‌ها توسط ملت بابصيرت و ولايتمدار خنثي شده است و حتي اگر فتنه و انحراف هم وجود داشته باشد، اين باعث آبديده شدن و كسب تجربه مردم مي‌شود تا با انگيزه بيشتر در صحنه حاضر شوند. 

وي در خصوص پيام مردم در راهپيمايي ۲۲ بهمن امسال گفت: مهم‌ترين پيام مردم كه در سطوح داخلي و خارجي مي‌گنجد، اين است كه ما هميشه در صحنه هستيم و از محوريت ساختار سياسي نظام كه بر پايه ولايت است، مراقبت و پشتيباني مي‌كنيم. 

جوكار تصريح كرد: حضور مردم در راهپيمايي ۲۲‌بهمن پيوند عميق مردم و ولايت را نشان داد و مردم با فريادهاي خود ثابت كردند كه در برابر تهديدات و تحريم ها، وحدت ملي را مورد خدشه قرار نخواهند داد.
اين نماينده مجلس خاطرنشان كرد: مردم، انقلاب اسلامي و ارزش‌هاي نظام را با اعتقاد خود پذيرفته‌اند و بنابراين رسالت خود كه برپايي حكومت جهاني با ايجاد شرايط ظهور امام زمان است را دريافته‌اند.
وي با بيان اينكه پيام مردم در اين راهپيمايي، استكبارستيزي، تأكيد بر اصول و ارزش‌ها و تبعيت از گفتار و كلام ولايت بود، تأكيد كرد: مسئولان نيز بايد از اين مردم در گفتار و رفتار درس بگيرند، بايد مردم را الگو قرار دهند و به دور از هياهو و منافع شخصي و حزبي و گروهي، منافع مردم و انقلاب را در نظر گيرند و بداخلاقي‌ها را كنار بگذارند. 

اعتقادات مردم با تحريم دگرگون نمي‌شود
دكتر محمدصادق كوشكي، كارشناس مسائل سياسي نيز در اين باره به خبرنگار روزنامه جوان گفت: مهم‌ترين مخاطب راهپيمايي ۲۲ بهمن، قدرت‌هاي فرامنطقه‌اي بودند كه با تحريم‌ها قصد شكست اراده ملت ايران را داشتند. حال آنكه مردم ثابت كردند تحريم شيوه كارآمدي نيست و انقلاب در اعتقادات مردم گره خورده است. 

وي با بيان اينكه خصومت‌هاي داخلي و خارجي و تحريم‌ها و تهديدات نمي‌تواند اعتقادات مردم را دگرگون كند، گفت: راهپيمايي ۲۲ بهمن نشان داد كه تحريم‌ها هيچ تأثير‌ي در اراده ملت ايران نداشته است و مردم براي دفاع از اعتقادات حاضر به فداكاري هستند. اين استاد دانشگاه خاطرنشان كرد: دشمنان نيز به اين موضوع پي برده‌اند و مي‌دانند كه فشار اقتصادي مردم ايران را تسليم نخواهد كرد، با اين حال آنها از هر راهي براي تسليم ملت ما استفاده مي‌كنند.
وي همچنين در خصوص پيام مردم به مسئولان گفت: كاستن از غرور و لجاجت‌ها و پيگيري مسائل با نگرش اعتقادي از جمله خواسته‌هاي مردم از مسئولان است. بنابراين برخي مسئولان بايد از مردم شرم كنند و خود را در مسيري قرار دهند كه منطبق با منافع ملي باشد. 

تلاش مسئولان براي رفع نيازهاي مادي و معنوي مردم
عوض حيدرپور، عضو كميسيون امنيت ملي مجلس نهم نيز در اين ارتباط گفت: مهم‌ترين پيام‌هاي راهپيمايي ۲۲ بهمن امسال متوجه اعتقاد راسخ مردم به انقلاب و نظام جمهوري اسلامي و بيعت با خون شهدا و با مقام معظم رهبري بود.
وي خاطرنشان كرد: مردم با حضور خود ثابت كردند كه تهديدها و تحريم‌ها هيچ تأثير‌ي بر استقامت و مقاومت ملي و دفاع مردم از نظام و انقلاب ندارد. مردم نشان دادند كه فشارهاي اقتصادي روحيه آنان را تغيير نمي‌دهد.
اين نماينده مجلس با بيان اينكه مردم بي‌تفاوت به برخي بداخلاقي مسئولان، امسال هم در خط انقلاب در راهپيمايي ۲۲ بهمن حاضر شدند، گفت: مسئولان بايد قدر اين حضور عظيم و ميليوني را بدانند و توان خود را در راه رفع مشكلات مردم به كار گيرند.
وي تأكيد كرد: علاوه بر رفع نيازهاي مادي، نيازهاي معنوي نيز بسيار حائز اهميت است كه اين مورد در اخلاق اسلامي است و اخلاق اسلامي نيز در آرامش است. بنابراين مسئولان بايد همواره در كنار رفع نيازمندي‌هاي مادي مردم، آرامش كشور را نيز براي رفع نيازهاي معنوي مردم حفظ كنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار