کد خبر: 492346
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۱ - ۰۵:۰۰
از نحوه آشنايي و شركت‌تان در گروه‌هاي جهادي بگوييد.
در اين خصوص بايد عرض كنم كه از ابتداي تشكيل گروه جهادي عمار به عنوان يكي از فعال‌ترين گروه‌هاي جهادي دانشجويي در آن حضور داشتم و سعي مي‌كردم در حد توان و بضاعت در امر فعاليت‌هاي جهادي مثمر ثمر باشم. علاقه‌ام به كار جهادي نيز به اندازه‌اي است كه به رغم مشغله فراوان و مشكلات زندگي روزمره، دلم براي حال و هواي دوست داشتني اين اردوها تنگ مي‌شود و سعي مي‌كنم در هر شرايطي كه باشم خودم را به قافله بچه‌ها برسانم. تابحال هم در مناطقي چون ايلام، بشاگرد، دو نوبت در بابل، بخش بندپي شرقي و ...توفيق خدمتگزاري به مردم شريف كشورمان را داشته‌ام.

ويژگي اردوهاي جهادي دانشجويان از نظر شما چيست؟
حركت‌هاي جهادي ‌از نگاه يك دانشجوي جهادي ورود به ميداني است جهت انطباق علم و عمل، يعني عرصه‌اي براي عملياتي نمودن آنچه در دانشگاه‌ها آموخته‌اند. دانشجويان علوم را مي‌آموزند اما تا قبل از آن كه بخواهند در اجتماع مسئوليتي را برعهده بگيرند، مي‌توانند با حضور در عرصه عملي يعني شركت در اردوهاي جهادي كه نمونه‌اي كوچك براي حضور در اجتماع است. اين تمرين عملي را انجام بدهند و از علم همراه با عمل استفاده كنند.
اين حضور دانشجويان همراه با چاشني معنويت و خلوصي كه وجود دارد، بسيار ارزشمند است. از طرفي هم اين حضور دانشجويان يك سنگ محكي براي خودشان است تا ببينند چه ميزان توانايي دارند تا آنچه به امروز آموخته‌اند را به منصه ظهور برسانند. همچنين همانطور كه امام صادق(ع) فرموده‌اند: «زكات علم آن است كه آن را به اهلش بياموزي» بچه‌هاي دانشجوي جهادي زكات علمشان را اين گونه مي‌پردازند. ويژگي ديگر اين اردوها تربيت مديران كارآمد و پرورش نيروهاي زبده‌است. امام خامنه‌اي در ديدار با دانشجويان به كادر‌سازي و نخبه‌پروري اشاره داشتند. لذا اردوهاي جهادي يكي از موقعيت‌هايي است كه شخص خودش را در جايگاه امتحان قرار مي‌دهد.

به نظر شما ارتباط چهره به چهره يك دانشجو با اهالي در مناطق محروم چه اثراتي را به همراه دارد؟
سؤال خوبي است، ببينيد يكي از اهداف بلند مدت و ماندگار گروه‌هاي جهادي در مناطق محروم بايد بارور كردن حس خودباوري و ارتقاي اين تفكر در اهالي باشد‌. اين مهم محقق نمي‌شود مگر با ارتباط تنگاتنگ با مردم منطقه‌، اگر اين ارتباط از سوي دانشجويان به عنوان اقشار تحصيلكرده و نخبگان جامعه صورت بگيرد كه اثرات به مراتب بهتري خواهد داشت. باور بفرماييد وقتي شخصيت خود را به مردم منطقه اثبات مي‌كنيد، تا آخرين توان با شما همراه مي‌شوند.
به عنوان مثال در راستاي برگزاري اردوي جهادي گروه عمار در سال ۱۳۹۰ در منطقه بندپي شرقي شهرستان بابل، در روزهاي اوليه، كمتر كسي فكر مي‌كرد كه با تعداد محدودي دانشجو و در آن شرايط جوي با بارش‌هاي فراوان‌، بتوان بيش از ۱۳ كيلومتر حفاري و لوله‌گذاري كرد‌. اما از آنجا كه همت بچه‌ها بالا بود و با نام قمر منير بني هاشم (ع) همراه بود پروژه به سرانجام رسيد‌. همين روحيه در مردم منطقه رسوخ پيدا نمود تا جايي‌كه در اردوي سال جاري در همان منطقه روزانه بيش از ۱۰۰ نفر از اهالي مردم با تمام پتانسيل، گروه را ياري مي‌كردند. لذا يكي از بركات اين اردوها انتقال تفكر خودباوري در مناطق محروم است. از ديگر بركات براي اهالي منطقه، عمران و آباداني در كنار اعتلاي سطح فرهنگي و باز شدن پنجره‌هايي جديد از دين و عقايد براي مردم محروم است.

به طور كلي حركت‌هاي جهادي دانشجويي را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟
يكي از مقدمات ظهور امام زمان (عج) عدالت‌گستري يا در صورت عدم استطاعت اجراي آن، نيت بر عدالت‌گستري است. با انجام اردوهاي جهادي علاوه بر عمران و آباداني و خودسازي معنوي، يكي از مقدمات و زمينه‌هاي ظهور را فراهم مي‌كنيم. مي‌خواهم اين مطلب را از عمق جان عرض كنم، ما خود را افسران جنگ نرم و از سربازان ولايت مي‌دانيم، خدمت به مقام معظم رهبري و فرماندهي معزز كل قوا را دوست داريم، لكن در ظل توجهات معظم له در آرزوي خدمت به امام زمان (عج) هستيم تا شاهد آن باشيم كه انقلاب ما به انقلاب حضرت متصل گردد. لذا براي تحقق اهدافمان از هيچ اقدامي فروگذار نيستيم، در اين مسير نيز جوانان دانشجو با توجه به جمعيت خوب‌شان در كشور، پتانسيلي عظيم در خود نهفته دارند كه اميد است با هرچه پربارتر شدن اين اردوها از ظرفيت‌هاي گوناگون اين عزيزان استفاده شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار