کد خبر: 491556
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۱ - ۰۷:۱۱
گفت‌وگوي «جوان» با خادم جهادي مجيد كاظمي
سميرا پوردهقان
چرا مجيد كاظمي عضو گروه‌هاي جهادي شد و همراه با اين گروه‌ها به مناطق محروم و كم‌بهره سفر كرد؟
جهاد در همه عرصه‌ها وجود دارد؛ جهاد دفاعي يا علمي يا سياسي يا خدمت‌رساني؛ كه در اين زمان جهاد در عرصه خدمت‌رساني را انتخاب كردم و به اردوهاي جهادي رفتم و خواستم اين حسي را كه در اين حركت وجود دارد تجربه كرده و از اين تجارب در زندگي استفاده كنم.

گروه‌تان را براي ما به طور كامل معرفي نماييد.
گروه رهروان ولايت شامل ۱۵ نفر از دانشجويان مقطع كارشناسي دانشگاه پيام نور ساري است كه در تابستان ۹۱ تشكيل شد و با توجه به پتانسيل بالاي اعضاي گروه در عرصه‌هاي عمراني، فرهنگي، آموزشي، هنري و علمي در روستاي للرد در بخش هزارجريب شهرستان نكا به مدت ۱۵ روز مشغول به فعاليت بود.

شما حركت‌هاي جهاديتان را تا كجا مي‌خواهيد ادامه دهيد؟
تا روزي كه روحيه جهادي حاكم شود و در تحقق چشم‌انداز، شاهد نمونه كوچكي از جامعه اصيل مهدوي باشيم و در حكومت عدل مهدوي كه اوج تحقق جامعه جهادي است در آن مدينه فاضله، همه با برخورداري از تفكر و فرهنگ جهادي و رعايت ويژگي‌ها و شاخصه‌هاي جهادي سربازان حاكم مطلق كره خاكي يعني وجود نازنين حضرت ولي عصر ارواحنا له الفداء باشند.

تا به حال با چه گروه‌هايي و در چه مناطقي حضور داشته‌ايد، از نوع و نحوه فعاليت‌هايتان برايمان بگوييد؟
همانطور كه گفتم اولين‌بار سال گذشته سال ۹۰ در تابستان عازم روستاي اراء از منطقه چهاردانگه ساري شدم و در عرصه عمراني (ساخت مسجد روستا) همراه با ديگر اعضاي جهادي مشغول فعاليت بوديم. دومين‌بار هم در نوروز امسال در منطقه دارخوين خرمشهر مشغول فعاليت عمراني (ساخت چند خانه محروم) بودم.

در نوروز ۹۱ در قالب چه كميته‌اي و در كجاها شروع به فعاليت كرديد و چه اهدافي را دنبال مي‌كنيد؟ در تابستان در چه گروهي و در كجا كار جهادي انجام داده‌ايد؟
در نوروز ۹۱ در قالب كميته پشتيباني و در منطقه دارخوين خرمشهر كارعمراني انجام شد. در تابستان امسال در روستاي للرد از بخش هزارجريب در گروه رهروان ولايت به عنوان سرگروه در عرصه‌هاي عمراني، فرهنگي، هنري، علمي و ورزشي مشغول انجام كار شدم.

حضور فعالان جهادي و اقدامات محروميت‌زدايي در مناطق كم‌برخوردار چه تأثيري در ميان مردم به ويژه نسل جوان خواهد داشت؟
الگو شدن يك سفير پرتلاش، پركار و جهادگر جوان دانشجو از منظر يك جوان روستايي و نشان تفريح‌هاي مفيد در اين جهاد في‌سبيل‌الله به جوانان و مردم، به جريان انداختن استعدادهاي بالقوه و بالفعل در بين آنان، نشان دادن اخلاق اسلامي به مردمان روستا، خوشبين شدن مردم و جوانان روستا به انقلاب و نظام اسلامي و شريك پيداكردنشان در غم و نگراني‌هاي خودشان.

آيا با دولتي شدن اين حركت‌هاي جهادي موافقيد؟
بايد ببينيم اين دولتي شدن مفيد است يا مضر. مفيد باشد با پشتيباني و همكاري ارگان‌هاي دولتي و مضر محدود كردن اين حركت خودجوش به يك ارگان و دولت. اصل حركت‌هاي جهادي بر خودجوش بودن آن است اما دولت هم مي‌تواند همگام با جهادگران وارد عرصه محروميت‌زدايي شود و در روند سريع كار و خدمات، جهادگران را ياري نمايد.

با چه تفكري مي‌توان جوانان را به فرهنگ جهادي جذب كرد؟
بنا بر مقام معظم رهبري كه فرمودند: عزيزان من! به جواني شما و گذر دوران جواني براي شما در اين برهه هركسي غبطه مي‌خورد. اين جواني، اينجور جواني‌كردن اين دوران عزيز و گرانبهاي جواني را خرج‌كردن براي هركسي كه دوران جواني را پشت سرگذاشته است غبطه‌آور است. حال با شناخت اين اثرات مانند عشق، صميميت، دوستي‌ها، محبت مردمان روستا، كسب تجربه‌هايي كه شايد هيچ كجا نمي‌توان كسب كرد، راهي براي مجاهدت ميدان عمل، خدمت، تلاش و نشان دادن آن به جوانان مي‌توان فرهنگ جهادي را در بين آنان جا انداخت و جذب كرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار