کد خبر: 491392
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۱ - ۰۰:۴۵
۲ عضو كميسيون امنيت ملي مجلس در گفت‌وگو با «جوان»:
اين ميانه، سراغ دو نفر از اعضاي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس رفتيم و از پهپادي پرسيديم كه آسمان فلسطين اشغالي را درنورديد و مطابق آنچه سيد حسن نصرالله گفت، قطعات آن ساخت ايران و مونتاژ آن كار حزب الله لبنان بوده است. هواپيماي جاسوسي بدون سرنشيني كه خلاف ادعاهاي رژيم صهيونيستي كه آسمان خويش را گنبد آهنين غيرقابل نفوذ مي‌خواند، چند ساعت بر آسمان اسرائيل پرواز و عكس و اطلاعات ديگر را به صورت آنلاين مخابره كرده است. 

تهديد در برابر تهديد
جواد كريمي قدوسي، نماينده مشهد، با اشاره به تجاوز پهپاد امريكايي به آسمان ايران در سال گذشته، نفوذ پهپاد حزب‌الله به آسمان اسرائيل را مطابق راهبرد تهديد در برابر تهديد كه مقام معظم رهبري عنوان كردند، مي‌داند. او مي‌گويد: «هر تهديد دشمن نسبت به جمهوري اسلامي و حزب الله كه امروز يك پيكره واحد در امت هستند، تهديد متقابلي به دنبال دارد. 

اين راهبرد مقام معظم رهبري است كه تهديد در برابر تهديد مي‌باشد كه قدرت جمهوري اسلامي را نشان داد، حتي با پرواز پهپادهايش روي ناوهاي هواپيمابر امريكايي در خليج فارس كه از ناوها عكس گرفتند.» قدوسي در عين حال به مساحت كوچك سرزمين‌هاي اشغالي اشاره مي‌كند و ارزش اين نفوذ را بيشتر از نفوذ پهپاد امريكايي به آسمان ايران مي‌داند و مي‌گويد: «سرزمين‌هاي اشغالي طولي در حدود ۲۴۰ كيلومتر و عرض حدود ۴۰ كيلومتر دارد و براي يك پهپاد با آن قدرت پيشرفته‌اي كه جمهوري اسلامي به آن دست يافته، يك پرواز يك ساعته كفايت مي‌كند كه تمام اين منطقه را دور بزند و عكسبرداري كند و عكس‌هاي خودش را هم همان لحظه مخابره كند. متقابلاً رژيم صهيونيستي هم براي حفظ اين سرزميني كه اشغال كرده، از تمام تكنولوژي‌هاي روز دنيا در بحث رادارها و پروازها استفاده مي‌كند. با اين قدرت برجسته خودش براي يك وجب سرزمين، اين پهپادي كه نفوذ مي‌كند ارزشش به مراتب بيشتر از نفوذ پهپاد امريكايي به جمهوري اسلامي ايران است كه بيش از يك و نيم ميليون كيلومتر مساحت دارد كه اين قدرت حزب‌الله را مي‌رساند.» 

نماينده مشهد از اشراف اطلاعاتي حزب الله در جنگ ۳۳ روزه هم يادي مي‌كند: «در جنگ ۳۳ روزه هم حزب الله ثابت كرد كه اشراف اطلاعاتي فوق العاده‌اي دارد. بنابراين در سرزمين كوچكي مثل فلسطين اشغالي با چشم تيزبين سيستم‌هاي مختلف همه چيز براي ما، آشكار است.» 

اتفاق خاص شكسته شدن هيبت اسرائيل بود
سيد احمدرضا دستغيب، نماينده مردم شيراز، اين نفوذ را يك اتفاق خاص مي‌داند و معتقد است كه دو موضوع در اينجا مطرح است. او در توضيح مورد اول مي‌گويد: «پيام اول اين بود كه اين عمليات رواني‌ كه رژيم صهيونيستي طي ماه‌هاي اخير در منطقه داشته و كشورهاي مختلفي را تهديد كرد، يك تهديد پوشالي و توخالي است و نشان داد كه به راحتي اين سرزمين اشغالي مي‌تواند مورد ورود ادوات جاسوسي قرار بگيرد. بنابراين اتفاق خاصي در اين زمينه افتاد و آن شكسته شدن هيبت پوشالي رژيم صهيونيستي بود. دستغيب در بيان موضوع دوم مي‌گويد: دومين نكته هم پيامي براي خود رژيم صهيونيستي بود مبني بر اينكه از دخالت در امور كشورهاي ديگر پرهيز كرده و بداند كه كوچكترين تهديدي مي‌تواند به قيمت به هم ريختن سازمان و ساختار رژيم صهيونيستي منجر شود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار