کد خبر: 481949
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۴
ایسنا: به گزارش روزنامه دنيا الوطن، گزارش‌هاي خبري حاكي از وجود طرح‌هايي براي ترور محمد مرسي، رئيس جمهوري مصر طي مراسم تشييع اجساد كشته‌هاي كشتار سيناست.
 
در اين گزارش‌ها همچنين به آمادگي‌ها براي كودتاي نظامي در مصر در پايان ماه جاري ميلادي اشاره شده است.
 
اين اخبار كه توسط برخي گروه‌هاي امنيتي بلندپايه اعلام و جزئيات آن به رئيس جمهوري مصر ارائه شده است در حقيقت تهديد علني براي ترور رئيس جمهوري مصر به شمار مي‌آيد.
 
بر اساس گزارش مذكور، برخي منابع سازمان اطلاعات عمومي مصر در خصوص مساله حمله به منطقه رفح چند روز پيش از اين اتفاق اطلاعات دقيقي را به دست آورده و حتي نام برخي از عاملان اين اتفاق نيز در آن ثبت شده بود اما به جاي آنكه اين اطلاعات را به رئيس جمهوري مصر ارائه دهند به محمد حسين طنطاوي، رئيس سابق شوراي عالي نيروهاي مسلح مصر ارائه داده بودند.
 
اين منابع همچنين اعلام كردند كه فرماندهان نظامي با وجود اين اطلاعات هيچ موضعي را نسبت به اين مساله اتخاذ نكردند و اين مساله باعث شد كه مرسي از بي‌توجهي به جايگاه رئيس جمهوري و پنهان كردن برخي از اطلاعات در اين خصوص كه به كشته شدن جمعي از سربازان مصري انجاميد، به خشم آيد.
 
همچنين منابع مذكور تاكيد كردند كه رياست جمهوري مصر پس از دريافت اين تهديدات از دعوت برخي گروه‌ها براي كودتا در پايان ماه اوت و بركناري رئيس جمهوري اطلاع حاصل كردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار