کد خبر: 478586
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۱
ایسنا: آیت‌الله صادق آملی لاریجانی طي سخناني در همایش «آیت جاوید» ویژه بیستمین سالگرد ارتحال آیت‌الله میرزا هاشم آملی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی و با حضور فضلا ، اندیشمندان و مسئولان ملی و استانی برگزار شد، با بیان اینکه آیت‌الله میرزا هاشم آملی (ره) عالمی بزرگ بود، تصريح كرد: این عالم وارسته فردی متواضع و دارای حسن خلق بود.

وی ادامه داد: آیت‌الله میرزا هاشم آملی تا آخرین لحظه عمر خود درس و بحث را رها نکرد و به این مساله بسیار اهمیت می‌داد و برای آن ارزش بسیاری قائل بود.

رييس قوه قضاييه با بیان این که پدرم با طلاب بسیار خوش‌خلق و اهل مزاح بود، افزود: این عالم جلیل‌القدر زمانی که در نجف حضور داشتند هر روز چهار کرسی تدریس را اداره می‌کردند.

آملي لاريجاني اظهار كرد: تکریم عالم و علمای گرانقدر به این سبب است که آنان علم را با اخلاق توام کرده‌اند و این امر سبب ماندگاری آنان در تمام ادوار تاریخ خواهد شد.

وي خاطرنشان كرد: جوامع و ملل غربي با وجود پیشرفت‌های متعدد در عرصه‌های مختلف علمی و صنعتی امروز به دنبال معنا می‌گردند که برای چه زنده هستند و برای چه باید کوشش کنند و همین مساله آنها را در بحران معنا فرو برده است که با مشکلات عدیده‌ای روبرو شده‌اند.

رییس قوه قضاییه همچنين بحران ارزش را بحرانی جدی در غرب دانست و با بیان اینکه این مساله دیگر درست‌شدنی نخواهد بود، يادآور شد: برای این مشکل راه حلی وجود ندارد چون محور معنا در غرب جابه‌جا شده است و انسان در مرکز امور آنان قرار گرفته است.

آملي لاريجاني با بیان اینکه ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که بشر با وجود تکامل و پیشرفت‌های فراوان وضعیت معنوی‌اش بهبود پیدا نکرده است، گفت: به عنوان مثال در کشوری همانند آمریکا با توانمندی‌های زیادش شاهد جنایت‌های آشکار این کشور در ویتنام، عراق، افغانستان و دیگر کشورها هستیم.

وی با بیان اینکه امروز عالمان و برخی فیلسوفان غربی به دنبال نجات غرب از وضع کنونی هستند، گفت: آنها تلاش می‌کنند دریابند كه علم را باید به کدام سو هدایت کنند تا وضع فعلی سامان یابد و باید گفت اگر راه ما راهی ایمانی باشد دچار فقدان معنویت نخواهیم شد.

رییس قوه قضايیه، تنها راه بشر را رجوع به حق دانست و با بیان اینکه تنها راه نیز در این مسیر، راه اسلام اصیل است، تصريح كرد: باید برای سعادت و تعالی حقیقی، راه اسلام را در پیش بگیریم.

آملي لاریجانی ادامه داد: همه ما باید ایمان و یقین داشته باشیم که راه بی‌پایاني را در پیش داریم و انسان برای فنا خلق نشده است.

وي در پایان اظهار كرد: انسانی سود می‌برد که در زمان حال و این دنیا غفلت نکند. باید حق را بپذيريم و از خدا بخواهیم که قلوب ما را خاشع بالحق قرار دهد تا بتوانیم راه سعادت و کامیابی را به منظور کسب رضایت باری‌تعالی طي كنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار