کد خبر: 458788
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۸:۲۶
گزارش خبري «جوان» از همايش مسئولان بسيج جامعه پزشكي كشور
ضرورت بحث معرفتي و بصيرت‌افزايي در اقشار مختلف بسيج در حال حاضر امري بسيار مهم و بديهي است. همانگونه امام خا منه‌اي فرمودند:
«امروز اولويت اصلي كشور با جنگ نرم دشمن كه هدف آن ايجاد ترديد، اختلاف و بدبيني ميان آحاد مردم است و مهم‌ترين راه‌هاي مقابله با اين تهاجم حفظ و تقويت بصيرت، روحيه بسيجي، اميد كامل به آينده و مراقبت جدي در تشخيص‌هاست. »
بسيج جامعه پزشكي يكي از اقشار بسيجي است كه با توجه به فرمايشات رهبري اين امر را بر خود واجب دانسته تا براي صيانت از ياران انقلاب و بصيرت‌افزايي هر آنچه در توان دارد به اجرا بگذارد.
بر همين اساس چندي پيش مسئولان بسيج جامعه پزشكي كشور در مجتمع نيايش تهران ميزبان سيد احمد خاتمي، نايب رئيس مجلس خبرگان رهبري، سردار محمد رضا نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين، دكتر رئيس‌زاده رئيس سازمان بسيج جامعه پزشكي و دكتر مزيناني استاد دانشگاه وكارشناس در بررسي ماهيت جنگ نرم بودند.
طرح‌هاي دشمن در آستانه انتخابات
آيت‌الله سيداحمدخاتمي، نايب رئيس مجلس خبرگان رهبري در جمع مسئولان بسيج جامعه پزشكي سراسر كشور درباره ضرورت توجه دادن بسيجيان به نقشه‌هاي دشمنان براي انتخابات گفت: يكي ديگر از طرح‌هاي دشمن در بحث انتخابات مقايسه كردن انتخابات مجلس شوراي اسلامي با رياست جمهوري است، بدين معني كه مي‌خواهند با مقايسه اين دو انتخابات اگر درصد رأي‌دهندگان در انتخابات مجلس از ميزان رأي‌دهندگان رياست جمهوري كمتر باشد بگويند مردم از انقلاب و نظام دلسرد شده‌اند، در حالي كه مقايسه اين دو باهم «قياس مع الفارق» است.
وي ادامه داد: ميزان رأي‌دهندگان در مجلس دوره قبلي ۵۱ درصد بود البته دشمن با دوقطبي كردن انتخابات يعني قطب انقلاب و ضدانقلاب باعث مي‌شود تا انتخابات مجلس شوراي اسلامي تبديل به حماسه ۹ دي ديگري شود.
وي در ادامه اظهار داشت: شوراي نگهبان هم اگر به اين نتيجه رسيد كه كانديدايي برخلاف مصالح نظام و خلاف امنيت ملي كشور حركت مي‌كند، حتي اگر يك شب مانده به زمان انتخابات باشد، بايد آن كانديدا را رد صلاحيت كند، موردي كه در انتخابات مجلس خبرگان رهبري شاهد بوديم در آن انتخابات هم دو روز مانده به زمان انتخابات شوراي نگهبان كانديدايي را به دليل طرح مطالب غيرواقعي در تبليغات انتخاباتي‌اش رد صلاحيت كرد.
وي ادامه داد: بنابراين مي‌توان گفت كه دشمن در بحث انتخابات به دنبال سرد كردن فضاي انتخابات است كه عوامل آن در داخل جريان فتنه است.
آيت‌الله خاتمي در هشداري ديگر تأكيد كرد: امروز كساني به دنبال بازسازي تز جدايي دين از سياست هستند. وي درباره اقدامات جريان سكولار در جامعه خاطرنشان كرد: جريان سكولار و مشاركت با چراغ خاموش در خطابه‌ها و نشريات خود به شدت به دنبال اين موضوع هستند، لذا چنانچه سياست نبض دين را در دست بگيرد، انقلاب اسلامي از دست خواهد رفت. وي در ادامه با تأكيد بر ضرورت بصيرت افزايي خاطرنشان كرد: از آغاز اسلام تاكنون حركت‌هاي موفق پيامبراسلام(ص) و ائمه حركت تشكيلاتي بوده است زيرا پيغمبراسلام(ص) از همان شروع آغاز دعوت علني حلقه‌اي را تشكيل داد كه آنها همه جزو جان‌بركفان ايشان بودند.
نايب رئيس مجلس خبرگان رهبري درخصوص قيام حضرت اباعبدالله(ع) نيز بيان داشت: قيام عاشورا نتيجه كار تشكيلاتي امام حسين(ع) بود و اين برخلاف نظر افرادي است كه عنوان مي‌كنند قيام ايشان فله‌اي بوده است زيرا ما در نامه‌هايي كه ايشان به مردم كوفه و بصره نوشتند پي به كار تشكيلاتي ايشان مي‌بريم.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اظهار اين نكته كه شبكه ارزشمند بسيج، تشكل ولايي و قرآني است، تأكيد كرد اگر كسي بدون بينش و بصيرت وارد بسيج شود، كارايي بايسته‌اي نخواهد داشت از سوي ديگر چنانچه با تفكر اداري به بسيج نگاه كنيم، كاري از پيش نخواهيم برد و از بسيج هم چيزي جز يك تابلو باقي نمي‌ماند. به همين خاطر اعضاي بسيج به ويژه فرماندهان آن بايد كانون عشق باشند.
نايب رئيس مجلس خبرگان رهبري در بخش ديگري از سخنان خود تصريح كرد: شرط ورود در كل تشكيلات بسيج، به ويژه فعال بودن در اين عرصه باور كردن نظام جمهوري اسلامي به عنوان پرچم اسلام است زيرا اينجا تنها يك نظام سياسي شكل نگرفته است بلكه در اينجا اسلام پايگاه پيدا كرده است و مي‌خواهيم از اين پايگاه با تمام توان محافظت كنيم، لذا اگر كسي با اين ديد وارد بسيج شود، مي‌تواند كارايي داشته باشد.
بايد يك نظام بهداشت و درمان اسلامي داشته باشيم
سردار محمدرضا نقدي هم در سخناني در جمع فرماندهان و مسئولان بسيج جامعه پزشكي گفت: آرزوي ما اين است كه يك جامعه پزشكي اسلامي داشته باشيم به نحوي كه دانشگاه‌هاي علوم پزشكي، كتب آموزشي و مراكز درماني ما نيز به معناي واقعي اسلامي باشد.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين افزود: گرچه متوسط اميد زندگاني در ايران رو به افزايش است و از اين نظر ركورد بالايي هم در سطح جهان داريم ولي با اين وجود مباحث اسلامي در حوزه سلامت و بهداشت اگر رعايت و عمل شود، آمار سلامت خيلي بالاتر از اين مباحث خواهد بود. كشور ما به رغم آنكه كشور اسلامي است ولي متأسفانه اساس نظام بهداشت و درمان ما بر محور اسلام نيست زيرا اسلام بر موضوع بهداشت و پيشگيري توجه زيادي دارد ولي در نظام فعلي بهداشت و درمان محور است.
وي تأكيد كرد: مسائل اصلي بهداشت را تاكنون با دين عجين نكرده‌ايم زيرا اگر عجين شده بود، به عنوان مثال در خطبه‌هاي نماز جمعه خطيب نماز جمعه به ضرورت‌هايي مثل مسواك زدن و رعايت بهداشت فردي هم سخن مي‌گفتند و اين موضوعي است كه بسيج جامعه پزشكي بايد آن را مطالبه كند.
وي با اظهار اينكه ما به بسيج جامعه پزشكي بيشتر از اقشار ديگر اميدواريم، يادآور شد: وجود ۱۵۰۰ شهيد جامعه پزشكي نشان‌دهنده ظرفيت بالا براي بصيرت‌افزايي و رشد و تعالي معنوي جامعه هدف است. وي با اشاره به اقدامات صورت گرفته درخصوص اعزام گروه‌هاي تخصصي و فوق‌تخصصي بسيج جامعه پزشكي به مناطق محروم نيز بيان داشت: احداث بيمارستان‌هاي صحرايي اثرات بسيار سازنده‌اي براي مردم، پزشكان، امنيت منطقه و افزايش اعتماد مردم به دولت را در پي دارد. در برخي مناطق نياز به احداث بيمارستان صحرايي نيست زيرا در آن مناطق بيمارستان‌هاي كوچك ۳۰ تخت خوابي وجود داردكه متأسفانه به جهت نبود پزشك متخصص بلااستفاده مانده است، پس چنانچه اين مراكز را فعال كنيم، مي‌توانيم خدمات مطلوب‌تري را ارائه كنيم.
محورهاي جنگ رواني و تبليغي دشمن عليه نظام
دكتر باقري‌مزيناني، استاد دانشگاه و كارشناس فرهنگي هم در بررسي ماهيت و محتواي امنيتي جنگ نرم به دو ركن اصلي يعني باطل گريزي و حق‌مداري اشاره كرد و گفت: در فتنه ۸۸ مهم‌ترين چالش بر سر حق مداري بود اما چون باطل‌شناس خوبي نبودند، زود به زوال كشيده شدند.
وي با اشاره به نقش و تأثير تبليغات در جنگ نرم اظهارداشت: تبليغات در عصر حاضر به عنوان سلاحي در دست زورمداران قرار گرفته است زيرا در تبليغات ذهن و قلب جامعه هدف را تحت نفوذ و سلطه خود قرار مي‌دهند و بدين ترتيب به خواسته‌هاي خود جامعه عمل مي‌پوشانند. بنابراين هر كشوري بتواند قلب و ذهن افراد را در صحنه جنگ با تبليغات به دست آورد، پيروز ميدان خواهد بود. وي با هشدار نسبت به اينكه امروز خط قرمز‌هاي ما در حال شكسته شدن است، يادآور شد: توليد و توزيع اطلاعات در جنگ نرم توسط دشمن صورت مي‌گيرد لذا سازمان‌هاي اطلاعاتي با تشكيل حلقه‌هاي كوچك، برنامه‌هاي خود را با تأثيرگذاري بالا انجام مي‌دهند. وي با تأكيد بر اينكه دشمن مي‌خواهددر سيستم نرم‌افزاري ما نفوذ كند و پايگاهي را به دست آورد، تصريح كرد: در فتنه سال ۸۸ رسانه‌هاي غربي و انتشار اخبار نادرست به دنبال ايجاد جو ناامني در كشور بودند كه نمونه‌هاي آن را بار‌ها ما از طريق رسانه‌هاي انگليسي و امريكايي مانند BBC و VOA مشاهده كرديم. اين استاد دانشگاه ادامه داد: كارشناس غربي به نام شفر مي‌گويد ما رؤياي روزي را در سر داريم كه بتوانيم اطلاعات جاسوسي را در محله‌هاي تهران توليد و در همان جا پخش كنيم و اين بيانگر آن است كه غربي‌ها تا چه اندازه براي ايجاد جو ناامني و توليد و پخش شايعات گوناگون در ايران برنامه‌ريزي دارند. دكتر مزيناني در بخش ديگري از سخنان خود ياد آور شد: در حال حاضر ۱۸ هزار شبكه ماهواره‌اي در حال پخش برنامه براي ميليون‌ها مخاطب هستند و از سوي ديگر شيطان ستايي نيز روز به روز از طريق موسيقي در حال گسترش است. علاوه بر اينها ۳۰۰ شبكه وهابي هم در حال توليد و پخش برنامه‌هاي ضد ديني هستند و همه اينها در شرايطي صورت مي‌گيرد كه ما در كشور مان فقط ۱۶ شبكه تلويزيوني داريم.
وي در ادامه با پخش كليپي ۱۷ ثانيه‌اي مربوط به حوادث پس از انتخابات ۸۸ از شبكه BBC نشان داد كه طي اين زمان شبكه مورد اشاره پنج نكته ضدايراني را به بينندگان خود القا مي‌كند.
باقري مزيناني خاطرنشان كرد: ضرورت انتقال پيام از طريق تصوير و تأثيرگذاري بالاي آن موجب شده تا ۲۱ شبكه مسيحيت به ترويج برنامه‌هاي ضد بشريت بپردازند. وي درباره استفاده از رسانه براي دستيابي به اهداف سياسي توسط دشمنان نيز اظهار داشت: در جريان فتنه ۸۸ فيلم ندا آقاسلطان، يك ميليارد و ۲۰۰ مخاطب طي ۴۸ ساعت اول داشت و ۱۷۰۰ كليپ هم از آن تهيه شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار