کد خبر: 1226500
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۲
معاون اجرایی و هماهنگی انجمن فولاد ایران گفت: در صورت رفع محدودیت‌های انرژی و مسایل زیرساختی پیش‌بینی می‌کنیم که صنعت فولاد ۱۰ میلیارد دلار ارزآوری برای امسال به همراه داشته باشد.

جوان آنلاین: وحید یعقوبی امروز (یکشنبه) در نشست معرفی توانمندی‌های صادراتی صنعت فولاد ایران عمرمان با نمایشگاه اکسپوی ۲۰۲۴، اظهار داشت: ایران دهمین تولیدکننده فولاد در کشور و پانزدهمین صادرکننده این صنعت است توانمندی‌های صادرات صنعت فولاد ایران بار‌ها اعلام شده است.

به گزارش ایرنا، وی افزود: سال گذشته ۷.۸ میلیارد دلار صادرات صنعت فولاد ثبت شد که امسال پیش‌بینی می‌کنیم این رقم افزایش پیدا کند.

معاون اجرایی و هماهنگی انجمن فولاد بیان داشت: یکی از مهم‌ترین مسایل صنعتگران فولاد، بحث انرژی و سیاست‌های ارزی است که مسایل ارزی نیازمند بازنگری و یکپارچه‌سازی در جهت توسعه صادراتی است.

یعقوبی با بیان اینکه صنعت فولاد ۱.۱ درصد آب کشور را مصرف می‌کند گفت: عمده آب مورد نیاز خود را از آب پساب تهیه می‌کند و سیستم‌های بازچرخی گذاشته است.

وی اضافه کرد: صنعت فولاد نه‌تن‌ها مصرف آب را کم کرده است؛ بلکه آب شیرین را تولید می‌کند با سرمایه‌گذاری آب از دریای عمان شیرین و پمپاژ می‌کند و به استان‌های یزد و اصفهان انتقال می‌دهد. از این رو صنعت فولاد نه‌تن‌ها قاتل آب و صنعت آب بری نیست؛ بلکه وضعیت آبی را ساماندهی می‌کند.

معاون انجمن فولاد ایران با اشاره به جزئیات این نشست گفت: این نشست در راستای توسعه صادرات زنجیره فولاد ایران و در قالب ایران اکسپو برگزار می‌شود، علاوه بر میهمانان خارجی از ۱۰ کشور جهان، مسئولینی از وزارت صمت و سازمان توسعه تجارت نیز حضور خواهند داشت.

وی اضافه کرد: نمایندگانی از کشور‌های کوبا، ونزوئلا، پاکستان و سایر کشور‌ها حضور دارند.

نشست معرفی توانمندی‌های صادراتی صنعت فولاد ایران همه‌مان با نمایشگاه اکسپوی ایران ۲۰۲۴ با حضور جمعی از مدیران و مسئولین فولاد ایران و همچنین بازرگانانی از کشور‌های مختلف جهان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO ۲۰۲۴)، به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور با پیش‌بینی بازدید بیش از ۲۰۰۰ تاجر و بازرگان خارجی از ۱۱۹ کشور جهان، از روز ۸ تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

رویداد‌های مهمی نظیر ایران اکسپو، جدای از معرفی توانمندی‌های صادراتی کشورمان در حوزه‌های مختلف، زمینه‌های قابل‌توجهی را برای ایجاد ارتباط میان فعالان اقتصادی ایران و فعالان اقتصادی خارجی که به توانمندی‌های کشورمان نیازمند هستند، ایجاد می‌کند و عملاً به مثابه یک حلقه واسطه جهت پیوند دادن تولیدکنندگان و کارآفرینان ایرانی با آن دسته از کشورها، شرکت‌ها و افرادی عمل می‌کند که به توانمندی‌های کشورمان به شدت نیاز دارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار