کد خبر: 1225542
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۵

جوان آنلاین: محمد ایمانی در کانال تلگرامی خود مطلبی با عنوان ملتی که "می تواند"، نه "نمی تواند" منتشر کرد و نوشت:

روزنامه هم میهن با تحریف بیانات رهبر انقلاب، سعی کرد ادبیات غلط طیف منفعل و غربگرا طی دهه گذشته را توجیه کند. این روزنامه از قول رهبری تیتر زد: "اصل اراده ملت است، نه تعداد موشک ها"

آقای ظریف ۱۲ آذر ۱۳۹۲، سخنی را در دانشکده فنی دانشگاه تهران بر زبان راند که تیر خلاص به قدرت چانه زنی در مذاکرات بود: "غربی‌ها از چهار تا تانک و موشک ما نمی‌ترسند. از این مردم می‌ترسند. آیا شما فکر کرده‌اید که آمریکا که با یک بمبش می‌تواند تمام سیستم‌های نظامی ما را از کار بیندازد، از سیستم نظامی ما می‌ترسد؟».

او بعدا مدعی شد، سخنانش تحریف شده است: "من گفتم قدرت ما مردم است، نه توان دفاعی؟! امروز هم می‌گویم، باز هم خواهم گفت، چون حرف امام (ره) است که مردم پایه قدرت ما هستند. بد گفتم؟! ".

حالا روزنامه هم میهن تقلا می‌کند با تحریف بیانات رهبر انقلاب، بر ادبیات خسارتبار ظریف و روحانی در "کدخدا" نامیدن آمریکا (رعیت دانستن خود) و مغالطه "لزوم پرهیز از تله جنگ" (واکنش نشان ندادن به پایمال کردن حقوق ایران در برجام، ترور شهید سلیمانی و شهید زاهدی و...) سرپوش بگذارد.

روحانی و ظریف در بحبوحه مذاکرات که نیاز به اظهار قدرت بود، ایران را ضعیف و ناتوان نشان دادند و بنابراین، امتیازات نقد و برگشت ناپذیر را واگذار کردند و وعده‌های نسیه خریدند. آن‌ها حتی پس از تعرض به حقوق ایران هم، در موضع انفعال و التماس متوقف ماندند. جرئت ترور سردار سلیمانی، از اینجا پدید آمد.

طیف منفعل و نفوذ زده، توانمندی نظامی را نه در طول، بلکه در مقابل اراده ملت ایران قرار می‌داد؛ و حال آن که در مقابل تهدید‌های دشمن، نه اراده ملت را باور داشت و نه توانمندی نظامی را. به همین علت هم منطقش، واگذاری پیاپی امتیاز در ازای جلب تهدید‌های بزرگ‌تر بود و برجام دو (مذاکره و سازش درباره توانمندی نظامی) را زمزمه کرد.

آن‌ها ادعا می‌کردند که اگر به اسب آمریکا و اسرائیل یابو بگویید، یا واکنش در خور به گستاخی‌های شان نشان بدهید، جنگ می‌شود! اما عملیات وعده صادق، این ادعا را ابطال کرد؛ و این خسارتی سنگین برای تقویت کنندگان پیام‌های تهدید غرب بود.

ایران، اسرائیل را با متوسط تسلیحات خود (نه بهترین آن) تنبیه کرد. اسرائیل و آمریکا و انگلیس و فرانسه هم هیچ غلطی نتوانستند بکنند، نه در پدافند و نه در پاسخ متقابل.

درست و منصفانه این بود که هم میهن، صادقانه بابت دروغ‌های بزرگی که به مدت ده سال به مردم گفتند، عذرخواهی کند، نه این که بیانات صریح رهبری را تحریف و مصادره به مطلوب کند.

رهبر انقلاب، دیروز با تقدیر از عملیات نیرو‌های مسلح فرمودند:موضوعِ تعداد موشک‌های شلیک شده و یا موشک‌های به هدف اصابت کرده -که طرف مقابل بر روی آن‌ها متمرکز شده- موضوع دست دوم و فرعی است؛ موضوع اصلی، ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیرو‌های مسلح در عرصه بین‌المللی و اثبات آن است، که ناراحتی طرف مقابل نیز از همین موضوع است. حوادث گوناگون، با هزینه و دستاورد همراه هستند و مهم آن است که با تدبیر، از هزینه‌ها کاسته و بر دستاورد‌ها افزوده شود و این کاری است که نیرو‌های مسلح در حوادث اخیر به خوبی انجام دادند".

این ادبیات مستحکم که عملیات وعده صادق، "ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیرو‌های مسلح در عرصه بین‌المللی و اثبات آن است"، کجا؟ و آن سخن سُست که "آمریکا با یک بمبش می‌تواند تمام سیستم‌های نظامی ما را از کار بیندازد"، کجا؟!

نیرو‌های مسلح با هدایت رهبر انقلاب و انجام عملیات وعده صادق، مُهر تایید پای منطق امام خمینی (ره) زدند که فرمود "آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند".

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار