کد خبر: 1225211
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۸
سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از واردات و اورهال ۹۲ فروند هواپیما و هلی‌کوپتر از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان سال ۱۴۰۲ خبر داد.

جوان آنلاین: «جعفر یازرلو» افزود: از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم تا پایان سال گذشته، ۶۶ فروند هواپیما در تایپ‌های مختلف وارد کشور شد که عمده آنها را هواپیماهای بزرگ تشکیل می‌دهد.

به گزارش ایرنا، وی بیان‌داشت: همچنین در این مدت هفت فروند هواپیمای سبک با کاربری‌های آموزشی، حمل اعضای حیاتی بدن بیماران مرگ مغزی و غیره وارد شد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری خاطرنشان‌کرد: در مدت یاد شده پنج فروند هلی‌کوپتر نیز وارد کشور شد؛ بر این اساس مجموع واردات هواپیماهای بزرگ، آموزشی و هلی‌کوپتر به ۷۸ دستگاه رسید.

وی با اشاره به سخنان اخیر رییس سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر اورهال هواپیماهای زمین‌گیر، ادامه‌داد: با بررسی برخی هواپیماهای زمین‌گیر از نظر ایمنی و صرفه اقتصادی، تاکنون ۱۴ فروند هواپیما به ناوگان خدمت بازگشته است.

یازرلو تصریح‌کرد: به این ترتیب و با در نظر گرفتن مجموع ناوگان وارداتی و اورهال شده، ۹۲ فروند هواپیما و هلی‌کوپتر از آغاز دولت سیزدهم تا پایان سال گذشته وارد ناوگان شده است.

وی در عین حال خاطرنشان‌کرد:‌ البته تعدادی از این ناوگان اکنون در چرخه خدمت وارد شده و تعدادی دیگر در حال گذراندن مراحل رجیستر، انجام عملیات فنی و غیره است که به‌تدریج وارد ناوگان خواهند شد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به فشار تحریم‌ها در سال‌های گذشته و تاثیر آنها بر بدنه حساس و مهم صنعت هوانوردی، تصریح‌کرد: با تلاش جانانه مسوولان دولت و سازمان هواپیمایی کشوری، سایر مسوولان، ذینفعان و بازیگران اصلی صنعت، تا پایان سال گذشته موفق به واردات و اورهال این تعداد هواپیما و هلی‌کوپتر شدیم و به‌ویژه تلاش شرکت های داخلی و دانش‌بنیان در اورهال کردن هواپیماهای زمین‌گیر و سرخط آوردن آنها شایسته تقدیر است.

وی با تاکید بر توان مهندسان و متخصصان داخلی، انجام چک‌های سنگین هواپیمایی که حتی تعمیرات هواپیماها از سایر کشورها در ایران انجام می‌شود، خاطرنشان‌کرد: این مهم و سرخط آوردن هواپیماها با ایمنی کامل انجام می‌شود تا مردم کشورمان پروازی ایمن و با خیالی آسوده داشته باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار