کد خبر: 1222837
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۵
فولاد نخستین برنده فینال
کار ساده‌ای نبود، اما در نهایت بعد از یک ماراتن پنج سته، نام فولاد سیرجان ایرانیان بود که به عنوان برنده نخستین دیدار فینال لیگ والیبال بر تابلوی سالن فدراسیون نقش بست. البته این پایان کار نیست و دو تیم ساعت ۱۹ امشب در دومین دیدار به مصاف هم می‌روند. 
شمیم رضوان

جوان آنلاین: کار ساده‌ای نبود، اما در نهایت بعد از یک ماراتن پنج سته، نام فولاد سیرجان ایرانیان بود که به عنوان برنده نخستین دیدار فینال لیگ والیبال بر تابلوی سالن فدراسیون نقش بست. البته این پایان کار نیست و دو تیم ساعت ۱۹ امشب در دومین دیدار به مصاف هم می‌روند. 
شاگردان عطایی بازی را خوب آغاز کردند و ست‌های اول و دوم را با امتیاز‌های ۲۶ بر ۲۴، ۲۵ بر ۲۱ به سود خود خاتمه دادند، اما شهداب با یک کامبک دیدنی، ست‌های سوم و چهارم را با امتیاز‌های ۲۵ بر ۱۹ و ۲۵ بر ۲۱ به پایان برد تا کار برای مشخص شدن برنده میدان به ست پنجم کشیده شود که در این ست شاگردان تندروان نتیجه را با حساب ۱۶ بر ۱۴ به نماینده سیرجان واگذار کردند تا شانس شاگردان عطایی برای قهرمانی این فصل بیشتر و کار شهداب سخت‌تر شود. فولاد حالا با یک برد دیگر می‌تواند جام قهرمانی را بالای سر ببرد، اما شهداب ناچار است با برتری در بازی امشب روند فینال را برای مشخص شدن قهرمان طولانی‌تر کند. 
شهروز همایونفرمنش، دریافت‌کننده قدرتی باشگاه فولاد یکی از بازیکنان تأثیرگذار فینال اول لیگ والیبال بود که توانست با کسب ۱۷ امتیاز، شب خوبی را برای خود و تیمش رقم بزند و در پایان بازی نیز تأکید کرد چک اول را خوب زدیم. در آن سوی میدان نیز مسعود غلامی در غیاب مهدی مهدوی کاملاً از پس وظیفه کاپیتانی برآمد و شاید اگر درخشش موسوی نبود الان همه از او تعریف و تمجید می‌کردند. غلامی در ست پنجم با چند دفاع و آبشار تیمش را تا مرز پیروزی در بازی اول فینال برد، ولی شانس با شهداب نبود و فولاد برنده میدان شد. البته نمی‌توان از نقش مجتبی میرزاجانپور در این پیروزی چشم‌پوشی کرد. او که در طول بازی نیمکت‌نشین بود، در ست پنجم به میدان آمد و در نقش فرشته نجات تیم عطایی ظاهر شد تا بعد از شش سال شانس تجربه یک قهرمانی دیگر را در والیبال ایران داشته باشد. 
نخستین فینال والیبال یک پدیده هم معرفی کرد و آن کسی نبود جز ایلشن داوودی‌پور، پاسور جوان و ۲۱ ساله باشگاه شهداب که در ست سوم غوغا کرد. محمدرضا تندروان، سرمربی شهداب یزد بعد از شکست تیمش در فینال اول گفت: «فکر می‌کنم والیبال ایران یک فینال واقعی را تجربه کرد. فینالی که تماشاگرپسند بود و دو تیم تلاش زیادی کردند. امیدوارم برای مسابقه بعد ریکاوری خوبی داشته باشیم. بهنام زارع، مربی تیم فولاد نیز بعد از برتری تیمش تأکید کرد فینال یعنی همین: «فینال مسابقه‌ای نیست که ۳ بر صفر تمام شود. باید بین تیم‌ها زد و خورد و تنش وجود داشته باشد. کار هنوز تمام نشده است.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار