کد خبر: 1222821
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
به فاصله دو روز، ایران هدف دو عملیات تروریستی قرار می‌گیرد؛ یک سو تروریسم دولتی و صهیونیستی از سوی دولت جعلی اسرائیل و یک سو تروریسم گروهکی و تکفیری از سوی جماعتی که خود را جیش‌العدل می‌نامد، یکی در دمشق و دیگری در چابهار و راسک. تروریسم صهیونیستی و تروریسم تکفیری و در یک کلمه، ایجاد ناامنی‌های هوشمند و کور برای تحت فشار قرار دادن مردم ایران، بخشی از برنامه همیشگی دشمنان علیه ایران بوده است. 
جوان آنلاین: تروریست‌های تکفیری با حمله به پنج مرکز نظامی و انتظامی در سیستان‌وبلوچستان قصد برهم زدن امنیت در آن منطقه را داشتند و هدف آنان تصرف پایگاه‌های نظامی بود، با این حال طی عملیاتی یک‌روزه، آنان ناموفق ماندند و در این رویارویی به هلاکت رسیدند. این حملات دو روز پس از حمله رژیم‌صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و همزمان با بالاگرفتن نگرانی امریکا و اسرائیل از اقدام ایران علیه موجودیت جعلی اسرائیل انجام گرفت. 
به فاصله دو روز، ایران هدف دو عملیات تروریستی قرار می‌گیرد؛ یک سو تروریسم دولتی و صهیونیستی از سوی دولت جعلی اسرائیل و یک سو تروریسم گروهکی و تکفیری از سوی جماعتی که خود را جیش‌العدل می‌نامد، یکی در دمشق و دیگری در چابهار و راسک. تروریسم صهیونیستی و تروریسم تکفیری و در یک کلمه، ایجاد ناامنی‌های هوشمند و کور برای تحت فشار قرار دادن مردم ایران، بخشی از برنامه همیشگی دشمنان علیه ایران بوده است. 
صهیونیست‌ها از یک سو، خود دست به ترور مقامات ایران می‌زنند و افرادی را هدف ترور قرار می‌دهند که علیه تروریسم مبارزه می‌کنند، از سویی دیگر گروهک‌های تکفیری و تجزیه‌طلب را با واسطه‌هایی تجهیز می‌کنند و برای آن‌ها برنامه می‌چینند و به جان ایران می‌اندازند. 
اولین ساعات بامداد پنج‌شنبه، گروهک تروریستی جیش‌الظلم اقدام به حمله به مراکزی نظامی در جنوب استان سیستان‌وبلوچستان کرد. تروریست‌ها در مسیر گریختن از نیرو‌های امنیتی ایران، به یک ساختمان مسکونی رفتند و مردم عادی را سپر خود کردند و گروگان گرفتند که همه گروگان‌ها آزاد شدند. آن‌ها همچنین به یک مرکز بسیج نیز حمله کردند. 
 
 اطلاعیه سپاه
طبق اطلاعیه روابط عمومی قرارگاه امنیتی جنوب شرق نیروی زمینی سپاه، این تروریست‌ها و اشرار مسلح «به طور همزمان به پنج نقطه از اماکن عمومی و پایگاه‌های نظامی و انتظامی برقرارکننده امنیت در شهر‌های چابهار و راسک در استان سیستان‌وبلوچستان حمله کردند.»
در این اطلاعیه همچنین تشریح شده است: «پس از اطمینان نسبت به دورسازی مردم از خطر مهاجمان و هرگونه آسیب، رزمندگان غیور قرارگاه امنیتی جنوب‌شرق نیروی زمینی سپاه با مشارکت نیرو‌های فرماندهی انتظامی با آنان درگیر و طی عملیاتی قاطعانه تمامی تروریست‌ها و اشرار مسلح به هلاکت رسیدند و امنیت و آرامش کامل در مناطق درگیری برقرار شد. در این عملیات ۱۸تن از تروریست‌ها و اشرار مسلح مهاجم به هلاکت رسیدند و ۱۰تن از نیرو‌های حافظ امنیت نیز به فیض رفیع شهادت نائل آمدند و تعدادی دیگر نیز مجروح شدند.»
 
 توضیحات معاون وزیر کشور 
میراحمدی، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در تشریح حادثه تروریستی راسک و چابهار گفت: تمام عوامل عملیاتی این حملات تروریستی کشته شدند و هیچ‌کدام جان سالم به در نبردند، این یک استثناست که در چنین حجمی در چند نقطه متفاوت و همزمان عملیات صورت بگیرد و تمامی عوامل عملیاتی کشته شوند. این عملیات از نظر توان عملیاتی و قدرت فرماندهی و مدیریتی مثال‌زدنی و قابل تقدیر و ستایش است. 
میراحمدی گفت: با رشادت‌ها و شجاعت و آمادگی نیرو‌های حافظ امنیت هیچ کدام از اهداف تروریستی در راسک و چابهار محقق نشد. هدف آن‌ها تصرف مقر سپاه در راسک و به شهادت رساندن نیرو‌های حافظ امنیت بود. در چابهار می‌خواستند مقر سپاه و مقر انتظامی و دریابانی را تصرف کنند که موفق نشدند و همه تروریست‌ها به هلاکت رسیدند. 
میراحمدی، در مورد علت طولانی‌شدن عملیات اخیر گفت: عناصر تروریست با گروگان گرفتن مردم بی‌گناه و سپر انسانی قرار دادن آن‌ها مشکلاتی را برای عملیات رزمندگان ایجاد کردند. فرماندهان سپاه و انتظامی با تدبیر و درایت تمامی گروگان‌ها را به سلامت آزاد کردند و بعد از آن عملیات را با موفقیت انجام دادند. 
وی اظهار داشت: در بین شهدای ما در شهرستان راسک، چهار شهید بلوچ و اهل سنت در برابر تروریست‌های اجاره‌ای صهیونیست‌ها مقاومت کردند. 
 معاون امنیتی وزیر کشور ادامه داد: طبق گزارش‌های اولیه دستگاه‌های اطلاعاتی عناصر تروریستی ایرانی در این عملیات حضور نداشتند و هویت واقعی این افراد در حال بررسی است. دو عنصر پشتیبان که زمینه حضور این افراد برای انجام عملیات را در شهرستان چابهار فراهم کرده بودند، عناصر غیرایرانی بودند که از سوی دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی دستگیر شدند. 
میراحمدی تصریح کرد: باید حافظان امنیت را از حیث غلبه، مدیریت و شکست اقدامات تروریستی تحسین کرد چراکه با هوشیاری و آمادگی، اقدامات دقیق و صحیحی انجام دادند. 
وی همچنین با اشاره به وضعیت مجروحان این حادثه تروریستی اظهار کرد: تعدادی از مردم بی‌گناه از سوی تک‌تیرانداز‌های تروریست مورد هدف قرار گرفته‌اند، از جمله این افراد یک مادر و دو کودک هستند که حال یکی از دختران خردسال وخیم گزارش شد که با تلاش پزشکان عزیز فعلاً از شرایط بحرانی خارجی شده است. 
دبیر شورای امنیت کشور با بیان اینکه به روح پرفتوح و بلند شهدای حافظ امنیت که در این عملیات تروریستی جان خود را نثار کردند، درود می‌فرستیم، اعلام کرد: تعداد شهدای این حادثه ۱۰نفر است که البته چند نفر از مجروحان وضعیت مناسبی ندارند و ان‌شاءالله وضعیت این افراد بهبود پیدا کند. 
 
 خبر رئیس سازمان قضایی 
نیرو‌های مسلح از دستگیری 
پشتیبانان تروریست‌ها
حجت‌الاسلام احمدرضا پورخاقان، رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در گفتگو با میزان در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس از دستگیری چند نفر از افرادی که حمله تروریستی در چابهار و راسک را پشتیبانی می‌کردند، خبر داد و افزود: برای این افراد پرونده قضایی تشکیل شده و تحقیقات در موردشان ادامه دارد. 
 
 مزدوران امریکا دنبال ناامن جلوه‌دادن سیستان‌وبلوچستان
آیت‌الله مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان و امام جمعه زاهدان هم در بخشی از خطبه‌های نمازجمعه این هفته زاهدان گفت: جمعه آخر ماه مبارک رمضان به ابتکار امام خمینی (ره) و برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین به عنوان روز قدس نامگذاری شد و رژیم جنایتکار و اشغالگر اسرائیل با جنایت‌ها و نسل‌کشی مردم فلسطین در طول شش ماه اخیر در واقع عیدی برای ملت ما نگذاشت و با جنایتی که داشتند و عزیزان ما را در سوریه به شهادت رساندند و از طرف دیگر مزدوران منطقه‌ای آن‌ها در این ایام حساس و در ماه مبارک رمضان در بلوچستان عملیات تروریستی انجام دادند و جمعی از عزیزان نظامی، انتظامی و مدافعان امنیت را به شهادت رساندند و جامعه ما را عزادار کردند. 
نماینده مقام معظم رهبری در سیستان‌وبلوچستان گفت: مزدوران منطقه‌ای اربابان امریکایی و اسرائیلی که منشأ فساد در کره خاکی هستند، در منطقه ما هم هماهنگ با تعرض اسرائیل در سوریه در استان ما و بلوچستان عملیات تروریستی انجام دادند و به چند محل حمله کردند و به لطف الهی و با رشادت عزیزان ما در نیرو‌های نظامی، انتظامی، مدافعان امنیت، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیجیان این عملیات ناکام ماندند و نتوانستند به اهداف‌شان برسند و اشرار کشته شدند، اما نشان دادند سرچشمه همه این فساد‌ها یک جاست و همه به هم مرتبط هستند و منشأ آن امریکاست که ام‌الفساد قرن است و به درستی حضرت امام فرمود: هر آنچه فریاد دارید بر سر امریکا بکشید و فریاد مردم ما مرگ بر امریکاست. 
آیت‌الله محامی بیان کرد: از نیرو‌های نظامی، انتظامی، مدافعان امنیت و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که با رشادت خود جلوی این فتنه را گرفتند، تقدیر و تشکر و برای کسب توفیقات بیشتر و صحت و سلامتی آن‌ها دعا و به خانواده شهدا نیز تبریک و تسلیت عرض می‌کنیم. این اتفاقات در موقعیتی رخ داد که در ایام نوروز بودیم و سفر‌های نوروزی به استان زیاد و سیستان‌وبلوچستان به عنوان پدیده گردشگری معرفی شد و در موقعیتی که استان به سوی توسعه و پیشرفت شتاب داشت، این‌ها چنین اقدامی داشتند تا استان را ناامن جلوه دهند، از بهبود وضعیت مردم استان جلوگیری کنند و عجیب این است که شعار دفاع از بلوچستان را می‌دهند. 
نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان خاطرنشان کرد: مهم این است که ما حواس خود را جمع کنیم، وحدت را تقویت و از دوقطبی‌سازی به بهانه مذهب، قومیت و اختلافات سیاسی بپرهیزیم و همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند، دچار درگیری نشویم و شیرینی انتخابات را در کام ملت تلخ نکنیم و باید برای انسجام، وحدت و پیشرفت کشور و استان گام برداریم، آن هم در سالی که مقام معظم رهبری نام آن را رشد تولید با مشارکت مردم قرار دادند و ان‌شاءالله بتوانیم در این جهت تلاش کنیم.
برچسب ها: تروریسم ، چابهار ، دمشق
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار