کد خبر: 1222255
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
آغاز خوب سال نو برای تکواندو
رقابت‌های انتخابی المپیک قاره آسیا در چین فرصتی بود تا تکواندوی ایران دو سهمیه باقیمانده را هم کسب کند. پیش از این مسابقات، ناهید کیانی در وزن ۵۷- کیلوگرم بانوان و مهران برخورداری در وزن ۸۰- کیلوگرم مردان موفق به کسب سهمیه المپیک شده بودند
فریدون حسن

جوان آنلاین: آخرین روز‌های سال ۱۴۰۲ برای تکواندوی ایران روز‌های خوبی بود. تکواندو که یک سال پرفراز و نشیب را پشت سر گذاشته بود در آخرین روز‌های سال گذشته موفق شد هر چهار سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس را به دست آورد تا حداقل با خاطره‌ای خوش سال را به پایان برساند. 
رقابت‌های انتخابی المپیک قاره آسیا در چین فرصتی بود تا تکواندوی ایران دو سهمیه باقیمانده را هم کسب کند. پیش از این مسابقات، ناهید کیانی در وزن ۵۷- کیلوگرم بانوان و مهران برخورداری در وزن ۸۰- کیلوگرم مردان موفق به کسب سهمیه المپیک شده بودند و مسابقات چین فرصتی بود تا دو سهمیه دیگر هم نصیب ایران شود و تکواندوی ایران با حداکثر سهمیه راهی پاریس شود. در این رقابت‌ها ابتدا مبینا نعمت‌زاده نماینده وزن ۴۹- کیلوگرم ایران با راهیابی به فینال صاحب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس شد و بعد از او نیز آرین سلیمی نماینده وزن ۸۰+کیلوگرم تکواندوی ایران با راهیابی به فینال چهارمین و آخرین نماینده تکواندوی ایران در المپیک پاریس نام گرفت. 
به این ترتیب تیم‌های ملی تکواندوی مردان و زنان ایران با چهار نماینده در المپیک ۲۰۲۴ پاریس به میدان خواهند رفت. هادی ساعی، رئیس فدراسیون تکواندو در خصوص شرایط حضور تکواندوکاران ایران در المپیک می‌گوید: «جوانان بسیار خوبی را در اختیار داریم که توانایی بالایی برای کسب موفقیت دارند، اما شرایط المپیک‌ها متفاوت با رقابت‌های دیگر است که نمی‌توان در مورد نتایج صحبتی کرد، اما با وجود جوانان مستعد و پرانرژی تمام تلاش خود را برای شاد کردن مردم به کار خواهیم گرفت. غیر از ناهید کیانی، سه تکواندوکار دیگر تجربه حضور در المپیک را ندارند، اما در میدان‌های بزرگ به خوبی جواب اعتماد کادر فنی و فدراسیون را داده‌اند.» تکواندوی ایران حالا باید خود را آماده حضور در بزرگ‌ترین آوردگاه ورزش جهان کند، جایی که عیار واقعی تکواندوی ایران مشخص خواهد شد میدانی که سال‌هاست علاقه‌مندان به تکواندو منتظر درخشش مبارزان ایران در آن هستند.

برچسب ها: المپیک ، تکواندو ، پاریس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار