کد خبر: 1221583
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۰

جوان آنلاین: کانال تلگرامی ایرانیان استرالیا نوشت:

بررسی جدیدی نشان می‌دهد که نزدیک به نیمی از استرالیایی‌ها کمتر از یک هزار دلار پس‌انداز دارند.

ردیاب احساسات مصرف‌کننده وب‌سایت مقایسه‌ای Finder نشان داد که ۴۵ درصد از پاسخ‌دهندگان، معادل ۹٫۴ میلیون نفر، کمتر از ۱۰۰۰ دلار پس‌انداز دارند.

به طور میانگین، هر نفر از این گروه فقط ۲۱۰ دلار پس‌انداز کرده است. این رقم کمی بیشتر از میانگین هزینه‌های هفتگی خانوار‌های استرالیایی برای خرید مواد غذایی در سال ۲۰۲۳ ست.

جالب اینکه ۲۰ درصد از پاسخ‌دهندگان (۴٫۲ میلیون نفر) گفته‌اند که هیچ پس‌اندازی ندارند.

به این ترتیب عجیب نیست که ۷۶ درصد از پاسخ‌دهندگان گفته‌اند به دلیل وضعیت مالی خود نگرانی دارند.

اما این نظرسنجی همچنین نشان دهنده شکافی نگران‌کننده بین ثروتمندان و فقرا است.

فایندر بر اساس این تحقیقات اعلام کرد که میانگین ملی پس‌انداز به لطف پس‌اندازکنندگان حرفه‌ای ۳۶ هزار و ۹۵ دلار است؛ بنابراین با حذف ۴۵ درصدی که کمتر از هزار دلار درآمد دارند، میانگین پس‌انداز ۵۵ درصد باقی‌مانده استرالیایی‌ها ۶۵ هزار و ۷۸ دلار خواهد بود که تقریبا دو سوم میانگین حقوق تمام‌وقت (۹۸ هزار و ۲۱۷) دلار است.

به گفته گراهام کوک، مدیر بخش تحقیقات مصرف‌کننده فایندر، فشار هزینه‌های زندگی در استرالیا در بالاترین سطح خود قرار دارد، به همین دلیل است که نداشتن پس‌انداز برای بسیاری از استرالیایی‌ها نگرانی بزرگی به شمار می‌رود.

وی گفت: حتی پنچر شدن لاستیک ماشین هم برای بسیاری از خانواده‌ها در شرایط کنونی دردسر بزرگی محسوب می‌شود.

کوک افزود: شرایط مالی دشوار ممکن است افراد را به سمت انتخاب‌های پر ریسکی برای گذران زندگی، مانند کارت‌های اعتباری، وام و محصولات «اکنون بخر، بعدا پرداخت کن» (BNPL) سوق بدهد.

وی توضیح داد: استفاده درست از این محصولات خوب است؛ اما اگر برای تامین مخارج روزانه به آن‌ها تکیه کنید، شرایط به سرعت از کنترل خارج می‌شود.

کوک با بین اینکه مردم باید دستیابی به پس‌اندازی معادل سه ماه درآمدشان را هدف‌گذاری کنند، از مردم خواست که راه‌هایی برای افزایش درآمد خود بیابند تا به هدف پس‌اندازشان نزدیک‌تر شوند.

این کارشناس گفت: در هر جایی که می‌توانید در هزینه‌های روزانه صرفه‌جویی کنید؛ برای مثال ۵۰ دلار کاهش در هزینه ماهانه بیمه خودرو به معنی سالانه ۶۰۰ دلار صرفه‌جویی خواهد بود.

کوک افزود: حساب‌های پس‌انداز با بهره بالا برای افرادی طراحی شده که می‌خواهند ضمن پس‌انداز کردن، درآمد بالاتری از محل سود پس‌انداز نسبت به حساب‌های بانکی استاندارد داشته باشند.

وی گفت: سرمایه‌گذاری دوره‌ای صد دلار در هفته در حساب پس‌اندازی با بهره ۵٫۵ درصد، در دو سال به ۲۶۴۲ دلار می‌رسد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار