کد خبر: 1220503
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴
یک ژنرال‌ سابق رژیم صهیونیستی به شدت سران سیاسی و نظامی این رژیم را به باد انتقاد گرفت و به ناکامی تل آویو در تحقق اهداف جنگ اذعان کرد و گفت: جنگ غزه را باخته‌ایم.

جوان آنلاین:  ژنرال «اسحاق بریک» ژنرال احتیاط رژیم صهیونیستی به شدت از «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد ارتش این رژیم به دنبال ناکامی در جنگ غزه انتقاد کرد.

به گزارش ایرنا، وی گفت: هالیوی تداوم دوره ریاست ستاد را به مثابه راه نجاتی در برابر کمیته تحقیقات آتی می داند. اقدامات و تحرکات او همگی شکست حرفه ای و اخلاقی است. بی مسئولیتی او در جنگ فاجعه به بار آورده است.

بریک تاکید کرد: ارتش امروز فریاد می زند که نجاتش دهید و برای واکنش نشان دادن در همه جبهه ها به شکل همزمان نیاز به تقویت دارد. روسای ستاد در سالهای گذشته کجا بودند؟ من با همه آنها جلسه گذاشتم و درباره اوضاع نابسامان ارتش هشدار دادم اما همگی منتظر ماندند تا جنگ فرا برسد تا بفهمند که امنیت اسرائیل را به چه وضع فاجعه باری رسانده اند.

وی ادامه داد: پس از کاهش دوره خدمت نظامیان هشدار دادم و هم اکنون آنها به دنبال تمدید مجدد و بازنگری هستند. این اوج کوته بینی و ندانم کاری راهبردی در برابر تهدید فراوان اطراف ما را نشان می دهد. آنها (سران نظامی) اشتباهات زیادی مرتکب شدند و این ناشی از غرور، تکبر و کوته بینی و عدم درک جنگ و نحوه تجهیز و تقویت ارتش برای جنگ است.

در شرایط بدتر از حمله به نوار غزه قرار داریم

این ژنرال صهیونیست اذعان کرد: هنگامی که جنگ غزه شروع شد، هشدار دادم. این جنگ نتیجه مطلوبی به همراه نداشته است. سران سیاسی و نظامی تفکر تاکتیکی داشتند، نه تفکر راهبردی. ما در اوضاع و شرایطی به مراتب بدتر از اوضاع قبل از حمله به نوار غزه قرار داریم و به عبارت بهتر ما جنگ در غزه را باخته ایم.

بریک اضافه کرد: امروز دستاوردهای کسب شده را از کف می دهیم و تلفات زیادی داشته ایم. اگر به همین منوال پیش برویم، در تحقق دو هدف خود یعنی نابودی کامل حماس و بازگردانیدن اسرا به شکل زنده به خانه هایشان ناکام خواهیم ماند.

وی افزود: آمادگی واقعی برای جنگ گسترده وجود ندارد و آنانی که فاجعه و ننگ و جهنم وحشتناک هفتم اکتبر ۲۰۲۳ را برای ما رقم زدند، ما را به سمت جنگ منطقه ای پیش می برند؛ جنگی که ما را نابود خواهد کرد، زیرا طی بیست سال گذشته اقدامی برای تقویت ارتش و جبهه داخلی برای این جنگ انجام نشده است.

ژنرال احتیاط رژیم صهیونیستی گفت: امروز نیز سران سیاسی و نظامی کاری برای آماده کردن جبهه داخلی و ارتش برای جنگ منطقه ای آتی انجام نمی دهند. این جنگ بزرگترین تهدید از زمان شکل گیری موجودیت ماست. اوضاع امنیتی روز به روز بدتر و بحرانی تر می شود و آنها اهمیتی نمی دهند.

بریک پیشتر هم گفته بود: پس از هفتم اکتبر به نتانیاهو درباره عدم آمادگی ارتش برای شروع جنگ تذکر دادم. زیرا علاوه بر کمبود تجهیزات و امکانات لازم برای آغاز جنگ، نظامیان از پنج سال پیش تاکنون تمرینات نظامی نداشته اند.

وی به روزنامه صهیونیستی «معاریو» گفته بود: هرج و مرج کاملی در میان نظامیان اسرائیل در غزه وجود دارد که رسانه ها به آن نمی پردازند.

این ژنرال صهیونیست افزود: نظامیان اسرائیلی در زمینه تجهیزات و خدمات لجستیک و مواد غذایی و همه امکاناتی که برای پیشروی نیاز است با کمبود مواجه هستند. زیرا ارتش، همه چیز را به شرکت های خصوصی واگذار کرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار