کد خبر: 1220364
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۰
در این دعا تقاضاى چهار امر ذکر شده و توجه و رسیدن به آن‌ها را در سفر معنوى ماه رمضان از ما خواسته‌‏اند. از همین‌جا معلوم می‌شود که ماه رمضان ماهى است که مى‌‏توان در آن به این کمالات نایل و در نتیجه از بندگان صالح حق تعالى شد.

جوان آنلاین: کانال «ندای سعادت» در پیام‌رسان ایتا گوشه‌ای از نوشته‌های حضرت آیت‌الله سعادت پرور (ره) را به استناد کتاب «شرح معارف ادعیه» به اشتراک گذاشت. آیت‌الله سعادت پرور (ره) در شرح دعای «اللَّهُمَّ!... وَ اجْعَلْنِى مِنْ صالِحِ خَلْقِکَ فِى‌الْعَمَلِ وَ الْأَمَلِ وَ الْقَضآءِ وَ الْقَدَرِ.» نوشته‌اند: در این دعا تقاضاى چهار امر ذکر شده و توجه و رسیدن به آن‌ها را در سفر معنوى ماه رمضان از ما خواسته‌‏اند. از همین‌جا معلوم می‌شود که ماه رمضان ماهى است که مى‌‏توان در آن به این کمالات نایل و در نتیجه از بندگان صالح حق تعالى شد. 
۱. شایستگى در عمل‏: بنده صالح کسى است که در تمام‏ لحظات زندگى و اجزای کارهاى روزمره در طول شبانه روز، عمل به عهد عبودیت را سرلوحه زندگى خویش قرار دهد... عبادات و اذکار و اوراد ظاهرى نیز جزوى از عمل به عهد عبودیت و از مقدمات رسیدن به همین هدف است. 
۲. شایستگى در آرزو: بنده صالح کسى است که رسیدن به همه آرزوهایش براى نیل به قرب و انس و شناسایى پروردگار است و با تمام وجود به او رجوع می‌کند.
۳. شایستگى در برابر قضاى الهى‏: بنده صالح الهى کسى است که در برابر قضای الهى ناخرسند و منفعل نشود، بلکه نسبت بدان آرامش داشته و در همه امور تسلیم پروردگار باشد. 
۴. شایستگى در برابر قدر: بنده صالح کسى است که یقین دارد آنچه به اقتضاى جهات مادى و معنوى، براى او اندازه‌‏گیرى و مقدر شده، به وى خواهد رسید و به گزاف هم نخواهد بود.

برچسب ها: ماه رمضان ، دعا ، صالحین
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار