کد خبر: 1218560
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۰
پیمان جبلی پس از بازدید از پشت صحنه چند سریال عنوان کرد
آنچه در این مجموعه نمایشی روایت می‌شود، آن را به یک مجموعه تاریخی خاص تبدیل کرده است و به همین دلیل با پیچیدگی‌های فراوانی برای آماده‌سازی دکور، لباس و سایر ملزوماتی که می‌تواند این دوره تاریخی را روایت کند، همراه بوده است

جوان آنلاین: رئیس سازمان صداوسیما در پشت‌صحنه سه سریال مختلف در شهرک سینمایی تلویزیونی ایران حاضر شد و از توجه ویژه به ساخت سریال‌های تاریخی در رسانه ملی سخن گفت. 
به گزارش «جوان» از روابط عمومی رسانه ملی، پیمان جبلی، رئیس رسانه ملی به همراه جمعی از مدیران از پشت صحنه سه مجموعه تلویزیونی بازدید کرد. 
وی ابتدا به پشت صحنه سریال «نون. خ» رفت و پس از بازدید و گپ‌وگفت با عوامل این مجموعه، به شهرک سینمایی تلویزیونی ایران رفت و ضمن بازدید از پشت صحنه دو سریال «مهیار عیار» و «حضرت موسی (ع)» در محوطه لوکیشن عظیم سریال «سلمان فارسی» نیز حاضر شد و در جریان آخرین وضعیت ساخت و توسعه آن قرار گرفت. 
وی در حاشیه این بازدید با بیان اینکه به مجموعه‌های نمایشی با مضمون تاریخی طی سال‌های اخیر کمتر توجه شده بود، گفت: اکنون کار‌های تاریخی در نوبت تولید قرار می‌گیرند و برخلاف سال‌های گذشته، تورم کار‌های تاریخی را شاهد هستیم که برای مخاطبان از جذابیت خاصی برخوردار هستند. 
جبلی تأکید کرد: کار‌های دیگری در کنار دو کار الف ویژه «سلمان فارسی» و «حضرت موسی (ع)» داریم که در مراحل مختلفی از نگارش فیلمنامه تا پیش‌تولید و تولید قرار دارند. 
رئیس رسانه ملی با اشاره به شرایط سخت و پیچیده تولید فصل پنجم سریال «نون. خ» و جذابیت‌های بصری ویژه آن گفت: یکی از نکات درخور توجه این مجموعه نمایشی، قرارگرفتن قوم کرد در جایگاه محور وحدت اقوام ایرانی است که رابطه میان اقوام، پاره‌فرهنگ‌ها و آداب و رسوم اقوام ایرانی با محوریت قوم کرد را برجسته می‌کند. این از امتیازات بزرگ «نون. خ» است و در همین راستا، در گفتگو با آقای آقاخانی مطرح شد که با توجه به برخورداری کشور عزیزمان ایران از اقوام متنوع و متعدد، در فصل‌های بعدی سریال هم این تنیدگی بین اقوام در برنامه‌ریزی‌ها لحاظ شود. 
جبلی ادامه داد: امیدواریم مخاطبان از تماشای فصل جدید سریال که در شرایط اقلیمی متنوعی تصویربرداری شده است و داستان خوبی دارد، لذت ببرند. «نون. خ» ضمن برخورداری از جذابیت‌های طنز و کمدی، روایت لطیف و زیبای برخی مسائل اجتماعی را نیز در دل خود دارد که از محاسن آن است. 
سعید آقاخانی، کارگردان و بازیگر سریال «نون. خ» نیز مطرح کرد: این فصل از سریال اولین کار جاده‌ای است که لوکیشن ثابت ندارد. لوکیشن اصلی ما یک مینی‌بوس است که با آن از کردستان به سمت جنوب کشور حرکت می‌کنیم و وقتی برمی‌گردیم هم کار در دل کوه فیلمبرداری می‌شود. 
کارگردان سریال «نون. خ» درباره نگاه رئیس رسانه ملی مبنی بر ادامه یافتن سریال با تولید فصل‌های بعدی بیان کرد: دوست داریم ادامه دهیم و به استان‌های دیگر برویم تا هم خودمان با فرهنگ اقوام دیگر آشنا شویم و هم جلوه‌های متنوع آن را به مردم بشناسانیم. امیدوارم این اتفاق ادامه یابد. 
مهدی فرجی، تهیه‌کننده سریال «نون. خ» نیز محاسبه تعداد لوکیشن‌های فصل پنجم سریال را به لحاظ تعدد و تنوع آن، در مقایسه با فصل‌های قبل، بسیار دشوار دانست و گفت: دلیل آن این است که قصه در جاده می‌گذرد و دائم در سفر و در حال عبور از شهر‌های مختلف هستیم. 


 پیشرفت ۹۰ درصدی «نون. خ»
وی ادامه داد: روند کار بسیار دشوار و در نوع خودش در تلویزیون کم‌نظیر بوده است. همچنین از محتوا و مضامین بسیار خوبی برخوردار است و ان‌شاءالله مردم از تماشای آن لذت خواهند برد. فرجی از پیشرفت ۹۰درصدی فیلمبرداری «نون. خ» خبر داد و افزود: در فصل جدید به کرمان و سیستان‌وبلوچستان رفتیم و در ادامه دوباره به روستای اهالی کردستان بازگشتیم. بازیگران جدیدی از اهالی سیستان و چابهار به کار پیوستند و از ظرفیت‌های هنری بازیگران توانای منطقه در این فصل استفاده کردیم. 
رئیس رسانه ملی که در ادامه به پشت صحنه سریال «مهیار عیار» رفت، درباره این مجموعه گفت: «مهیار عیار» اگرچه ذیل مجموعه‌های تاریخی قرار می‌گیرد، اما مفاهیم ظریفی در داستان‌ها و خرده‌داستان‌هایش جانمایی شده و علاوه بر اینکه به یک دوره تاریخی کمتر پرداخته‌شده، یعنی صفویه می‌پردازد، به ظرافت‌های رفتاری فرهنگ ایرانی، چون جوانمردی و احترام به جایگاه مادر توجه ویژه دارد. 
جبلی افزود: مقطع تاریخی سریال که پیش از این در تلویزیون کمتر به آن پرداخته شده بود و آنچه در این مجموعه نمایشی روایت می‌شود، آن را به یک مجموعه تاریخی خاص تبدیل کرده است و به همین دلیل با پیچیدگی‌های فراوانی برای آماده‌سازی دکور، لباس و سایر ملزوماتی که می‌تواند این دوره تاریخی را روایت کند، همراه بوده است. 
وی با بیان اینکه به رغم زمانبربودن کار‌های تاریخی، مراحل پیش‌تولید و تولید مجموعه «مهیار عیار» با زحمات عوامل تولید بدون حتی یک روز وقفه طی شده است، ابراز امیدواری کرد این سریال که در ماه‌های آینده پخش خواهد شد، مورد اقبال مخاطبان قرار گیرد.

برچسب ها: فیلم ، نون خ. ، جبلی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار