کد خبر: 1216982
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۰
استاندار ایلام در گفتگو با «جوان»:
ایلام رتبه نخست کشور در جهاد آبرسانی به روستا‌های محروم را کسب کرده است و اکنون پروژه آبرسانی به ۱۲۸ روستا با اعتبار ۵۰۷ میلیارد تومان و ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است. 
سجاد مرسلی

جوان آنلاین: ایلام توانسته است رتبه نخست کشوری آبرسانی به روستا‌های محروم را از آن خود کند؛ اتفاقی که مهر تأیید بر انجام پروژه‌های مردم محور در این استان است. البته در کنار این کار، پروژه‌های دیگری در حوزه بهداشت و درمان و مباحث اقتصادی به ویژه در بخش انرژی ایلام در حال پیگیری است که با بهره‌برداری از آن‌ها می‌توان شاهد تحولی بزرگ در این منطقه محروم بود. به همین بهانه سراغ حسن بهرام‌نیا، استاندار ایلام رفتیم تا در مورد کار‌ها و پروژه‌هایی که در این استان در حال اجرا یا آماده افتتاح و بهره‌برداری است، گفت‌وگویی داشته باشیم. 
 
طی روز‌های اخیر اعلام شد ایلام رتبه نخست کشوری در آبرسانی به روستا‌ها را کسب کرده است. ابتدا در این مورد و تعداد روستا‌ها توضیحاتی بفرمایید. 
ایلام رتبه نخست کشور در جهاد آبرسانی به روستا‌های محروم را کسب کرده است و اکنون پروژه آبرسانی به ۱۲۸ روستا با اعتبار ۵۰۷ میلیارد تومان و ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است. 
آنطور که در خبر‌ها آمده بود تعداد روستا‌هایی که قرار است به آن‌ها آبرسانی شود در ایلام افزایش یافته است، این مطلب درست است؟
 بله همینطور است و بعد از برنامه‌ریزی‌ها و پیشرفت خوب کارها، پروژه آبرسانی به مناطق محروم با مشارکت سپاه از ۱۲۸ روستا به ۲۰۰ روستا و اعتبار آن از ۵۰۷ میلیارد به ۸۰۰ میلیارد تومان ارتقا یافته است. 
ضمن اینکه کار‌های تصفیه‌خانه آب شهر ایوان که ۱۷۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده رو به پایان است و بعد از بهره‌برداری از آن اهالی شهر ایوان و بیش از ۱۷ روستا می‌توانند از خدمات این تصفیه‌خانه استفاده کنند و به آب سالم و بهداشتی دسترسی داشته باشند. 
از پروژه‌های ملی که در این استان در حال ساخت است، کدام‌شان زودتر به بهره‌برداری خواهد رسید؟
 سالن بین‌المللی فرودگاه ایلام با سرمایه‌گذاری ۲۹۲میلیارد تومانی پیشرفت خوبی داشته و بر اساس گزارش‌ها و بازدید‌های میدانی که داشتیم در آستانه افتتاح است. 
در دولت سیزدهم سد میمه با ۶۸ درصد پیشرفت فیزیکی و اعتباری بیش از هزار میلیارد و سد سیکان با ۲۰ درصد و اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومان در دست اجرا هستند. 
بیمارستان ۶۳ تختخوابی شهرستان ملکشاهی با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در ماه‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد و بیمارستان بدره هم با ۲۵ درصد پیشرفت در حال ساخت است. این بیمارستان‌ها به تجهیزات و دستگاه‌های پیشرفته تجهیز خواهند شد تا هموطنان بتوانند بهترین خدمات را از آن‌ها بگیرند. در بخش نفت و انرژی هم پروژه ارغوان‌گستر و پالایشگاه گاز ایلام در آستانه بهره‌برداری هستند که ارغوان گستر در واقع تولیدکننده خوراک پارک پلی‌پروپیلن است. 
ضمن اینکه نیروگاه صبا دهلران از دیگر پروژه‌های مهم استان به شمار می‌آید که در شهرستان دهلران قرار دارد. با افتتاح این نیروگاه ۱۰۰مگاوات برق تولید می‌شود که ۵۰ مگاوات آن برای مصرف پتروشیمی و ۵۰ مگاوات به شبکه سراسری برق تزریق می‌شود. 
آیا برای انجام پروژه‌های بزرگ از سرمایه‌گذاری‌های خارجی هم بهره برده‌اید؟
رشد سرمایه‌گذاری خارجی در ایلام به ویژه در پروژه‌های در حال احداث شهرستان ملکشاهی بسیار چشمگیر است. ۲/۵ میلیون دلار برای تولید سلیکون منگنز آلامتو که ساخت قطعات ماشین آلات و هواپیما را بر عهده دارد از سوی شرکت چینی در شهرستان ملکشاهی سرمایه‌گذاری شده است.
 همچنین پروژه تولید کاغذ سنگی تا الان ۳۰۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده و در چند ماه آینده کار‌های آن‌ها به اتمام رسیده و به بهره‌برداری می‌رسند. توسعه تنگ باباقیر و میدان بانکول و توسعه میدان آذر با ۱۹ حلقه چاه از دیگر پروژه‌هایی است که در ایلام پیگیری می‌شود و انتظار داریم در کمترین زمان ممکن بتوانیم این منطقه را به درجات بالای اقتصادی برسانیم.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
0
0
قطار پیشرفت همینجوری داره میره جلو آفرین به همگی.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار