کد خبر: 1216282
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹
رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: اوایل سال ۱۴۰۳ نهمین کشور جهان خواهیم بود که سامانه هشدار زلزله خواهد داشت.

جوان آنلاین: علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در هشتمین کنفرانس جامع مدیریت بحران گفت: در مدیریت بحران کارها و اقدامات پراکنده است و مرکزیت نداریم لذا باید منسجم‌تر عمل شود.

به گزارش مهر، وی افزود: جمعیت تهران ۱۲ هزار بافت ناپایدار دارد و حوادث مختلف همچون سیل، زلزله، فرونشست، ساختمان ناپایدار و ناایمن و تغییرات اقلیمی آن را تهدید می‌کند.

نصیری با اشاره به اینکه رفتار انسان‌ها در طبیعت باعث شده شهر تهران روز به روز مستعد به حوادث شود، گفت: همه اقدامات پیشگیرانه باید مبتنی بر سناریو باشد، راهبرد ما بحث‌ایمنی و پیشبرد حوادث است. آمادگی راهبرد ما نیست بلکه راهبرد ما پیشگیری و ایمنی است.

وی با اشاره به اینکه ارزیابی ساختمان‌های بلند مرتبه از جهت ایمنی صورت گرفته است، گفت: ۱۰۴۷ ساختمان تعیین تکلیف شده است و تا پایان سال ۳۰۰۰ ساختمان دیگر هم تعیین تکلیف خواهد شد.

نصیری گفت: البته باید فوراً ممانعت از بهره برداری برخی ساختمان‌ها به دلیل عدم ایمنی شود.

وی گفت: ۵۰ شتاب نگار نیاز داشتیم تا سامانه هشدار سریع زلزله را راه بیندازیم. شتاب‌نگارها احداث شد و امروز سامانه ما تکمیل شده و در حال کارهای نهایی است. اوایل سال ۱۴۰۳ نهمین کشور جهان خواهیم بود که سامانه هشدار زلزله خواهد داشت.

وی گفت: در حوزه HSE ، طرح جهادی ارزیابی ایمنی بوستان‌ها اتفاق افتاد و ۳۷ هزار ناایمنی بوستان‌ها شناسایی و رفع شد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اظهار کرد: در شهرداری تهران موفق شدیم مدیران HSE را در مناطق پست بگیرند و منصوب شدند.

نصیری گفت: پنج ایستگاه لرزه نگاری در تهران نصب شد. علم لرزه شناسی در تهران با تغییرات همراه شده دانش زلزله شناسی در کشور ما توسعه پیدا کرده است. مثلاً نقشه‌ها نشان می‌دهند کدام ایستگاه‌های مترو در خطر سیل هستند.

وی‌افزود: همچنین مخاطرات هواشناسی و ایستگاه برف سنجی تعیین کردیم. در حوزه پدافند غیرعامل سه بیمارستان را به مترو متصل می‌کنیم مانند امام‌خمینی، میلاد و بعثت و این مراکز در سال آینده به خطوط مترو متصل خواهند شد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اظهار کرد: ۵۲ پایگاه پشتیبانی مدیریت بحران به عملکرد واقعی بازگردانده شد. همچنین طی سه سال متواری تمرین امداد هوایی انجام گرفت .۲۳ لوکیشن تمرین سراسری انجام و دو دوره دو روزه تمرین بقا از سیل انجام شده است.

وی‌ادامه داد: خانه‌های دوام به ۳۹۹ خانه افزایش یافته و تعداد اعضا ارتقا پیدا کرد. امیدواریم اقدامات انجام شده و در دستور کار سبب کمک به آسیب کمتر افراد شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار