کد خبر: 1215957
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
خزاعی در نشست جشنواره بین‌المللی «فیلم خزر» عنوان کرد
کنفرانس خبری شورای سیاست‌گذاری اولین جشنواره بین‌المللی «فیلم خزر» با حضور رؤسای سینمایی ایران، روسیه و ترکمنستان برگزار شد

جوان آنلاین: کنفرانس خبری شورای سیاست‌گذاری اولین جشنواره بین‌المللی «فیلم خزر» با حضور رؤسای سینمایی ایران، روسیه و ترکمنستان برگزار شد. 
کنفرانس خبری شورای سیاست‌گذاری اولین جشنواره بین‌المللی «فیلم خزر» با حضور محمد خزاعی رئیس سینمایی ایران، دیمیتری داویدنکو معاون وزیر فرهنگ و رئیس مسکو فیلم روسیه و صامی صالح بایرام اف رئیس امور سینمایی ترکمنستان صبح دیروز، سه‌شنبه ۲۴ بهمن‌ماه برگزار شد. در ابتدای این نشست محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی گفت: در دوره جدید سازمان سینمایی نقشه راهی برای روابط بین‌المللی سینمایی تنظیم و تلاش کردیم به کشور‌های منطقه که با آن‌ها اشتراکات زبانی یا پیمان‌های مشترک داریم، تعامل و تفاهم داشته باشیم. در سفر به روسیه به یک توافق رسیدیم که سال قبل اعلان شد و مواردی نظیر تولید مشترک، تقویت سینماگران ایرانی و روسی و بازار برای فیلم‌های ایران در روسیه از سرفصل‌های آن بود و مقرر شد بحث زیرساخت و آموزش که در توافقنامه بوده، دنبال شود. وی ادامه داد: یکی از موارد آن توافقنامه، جشنواره بین‌المللی خزر بود و در اولین جلسه شورای سیاست‌گذاری تفاهم صورت گرفته و مصوب شد هر دوره یکی از پنج کشور عضو، میزبان این رویداد بین‌المللی باشد. همچنین پیشنهاد شد این جشنواره در نیمه دوم سال و حدود پاییز برگزار شود و زمان دقیق برگزاری آن پس از بازگشت مدیران به کشور نهایی می‌شود. همچنین مصوب شد ایران برای دور اول و سال ۱۴۰۳ میزبان اولین دوره این جشنواره باشد و این رویداد در شمال کشور و یکی از شهر‌های استان مازندران برگزار خواهد شد. شکل‌گیری اتحادیه سینماگران اوراسیا نیز از سایر موارد عنوان شده در این جلسه بود و قرار شد آیین‌نامه آن تنظیم شود و به واسطه این تفاهم‌ها و رویداد‌ها از نظر فرهنگی در منطقه همگرایی ایجاد شود. همچنین تعمیق بخشیدن به روابط و تولیدات مشترک از فواید اتحادیه سینماگران اوراسیاست. 
رئیس سازمان سینمایی افزود: پیشنهاد جشنواره اوراسیا بین ایران و روسیه طرح و تصمیم بر آن شد ابتدا اتحادیه اوراسیا شکل بگیرد و پس از آن مطابق مدل اسکار جشنواره‌ای بین‌المللی برای آسیا طراحی کنیم. همچنین بین موزه ملی سینمای ایران و موزه ملی سینمای روسیه تفاهم همکاری امضا شد و متوجه شدیم فیلم‌هایی از ایران در آرشیو فیلمخانه روسیه وجود دارد و تصمیم بر آن شد تا نسخه‌هایی از آثار فیلمخانه دو کشور تبادل شوند.

برچسب ها: فیلم ، جشنواره ، اسکار
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار