کد خبر: 1215435
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۲:۴۰
کتاب یادداشت‌های مادرانه، حاصل مطالعه، تحقیق و تجربیات مادری است که آرزو دارد تمامی بانوانی که پا در جاده پرفرازونشیب مادری می‌گذارند، گام‌های خود را آگاهانه و با اطلاعات بیشتر برداشته‌اند تا در آینده فرزندانی با اعتماد‌به‌نفس، شاداب، مسئولیت‌پذیر و موفق تربیت کنند. این کتاب از سوی تکتم مزدگیر روزانه به رشته تحریر درآمده است

جوان آنلاین: کتاب یادداشت‌های مادرانه، حاصل مطالعه، تحقیق و تجربیات مادری است که آرزو دارد تمامی بانوانی که پا در جاده پرفرازونشیب مادری می‌گذارند، گام‌های خود را آگاهانه و با اطلاعات بیشتر برداشته‌اند تا در آینده فرزندانی با اعتماد‌به‌نفس، شاداب، مسئولیت‌پذیر و موفق تربیت کنند. این کتاب از سوی تکتم مزدگیر روزانه به رشته تحریر درآمده است. 
مطالب به صورت نکته‌وار و کوتاه، در سه فصل که هر فصل مربوط به دورانی خاص است (دوران پیش از بارداری، دوران بارداری و دو سال اول پس از زایمان) طبقه‌بندی شده تا مطالعه آن برای همه در هر زمان و مکان راحت باشد. 
در بخشی از کتاب یادداشت‌های مادرانه می‌خوانیم:
۱- اصلاح رابطه زن و شوهر: تا حد امکان اختلافات را حل کنید، آن‌ها را کنار نگذارید، چون جایی که فکرش را هم نمی‌کنید از کنار به میدان می‌آیند. 
۲- بر سر بچه‌دارشدن با یکدیگر تفاهم کنید: بچه‌دار‌شدن با تصمیم یکی از والدین مشکلات بعدی را به دنبال خواهد داشت، از جمله عدم‌همکاری والد مخالف در نگهداری و تربیت فرزند در ماه‌ها و سال‌های اول زندگی. 
۳- مسائلی را که کودک همراه خود می‌آورد، بشناسید: از افرادی که به تازگی صاحب فرزند شده‌اند، در مورد مشکلات مرتبط با نگهداری کودک و تغییراتی که او با آمدنش در زندگی شما ایجاد خواهد کرد، بپرسید، واقع‌بین باشید و صادقانه ببینید، می‌توانید از عهده آن‌ها بربیایید یا خیر. 
۴- اصلاح اقتصاد خانواده: میزان درآمد خانواده بر میزان هوش و زیبایی کودک تأثیرگذار است. درآمد پایین تغذیه نامناسب را به همراه دارد و تغذیه مناسب نیز از عوامل رشد هوش و زیبایی کودک است. 
۵- سن مناسب بارداری را فراموش نکنید: سعی کنید قبل از ۱۸ سالگی باردار نشوید، زیرا در این سن هنوز خودتان در حال رشد هستید و ضرر بچه‌دار‌شدن در سن پایین کمتر از سن بالا نیست، هم برای خودتان و هم برای کودک‌تان. پس از ۳۵ سالگی نیز احتمال داشتن فرزندی سالم و باهوش کم می‌شود. در هر دو حالت باید زیر نظر مراقبت‌های ویژه پزشک قرار گرفت. 
۶- نکته: به خاطر داشته باشیم که هر زنی توانایی باردارشدن را ندارد و هر زنی هم که باردار شد، شایسته مادربودن نیست، پس باید با کسب مهارت‌های لازم برای مادر خوب بودن این شایستگی را کسب کنیم.

برچسب ها: کتاب ، بانوان ، زن
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار