کد خبر: 1214497
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
رئیس قوه قضائیه در بازدید از غرفه سازمان زندان‌ها، توصیه‌هایی را درباره نحوه به کارگیری پابند‌های الکترونیک مخصوص زندانیان مطرح کرد و در ادامه به استماع اقدامات صورت‌گرفته از جانب سازمان پزشکی قانونی در حوزه صادرات محصولات دانش‌بنیان این سازمان پرداخت و نحوه عملکرد سامانه ثبت شرکت‌ها که منجر به کاهش ماهانه ۴۰ هزار مراجعه به واحد‌های ثبت شرکت‌ها شده‌است، مورد بررسی قرار داد. 
جوان آنلاین: حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای دوشنبه ۱۶ بهمن ضمن بازدید از نمایشگاه فناوری‌های دانش‌بنیان قضایی در جریان نحوه عملکرد سامانه تناد (تحلیل و نقد آرای دادگستری)، چگونگی فعالیت هوش مصنوعی پردازش گفتار و سامانه تبدیل گفتار به متن، مزایای استفاده از سامانه اعتبار معاملاتی اشخاص، چگونگی ارائه خدمات قضایی به ایرانیان خارج از کشور از طریق برخی پیام‌رسان‌های ایرانی، نحوه فعالیت سامانه «تنظیم» در خصوص نوبت‌دهی اینترنتی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و همچنین نحوه عملکرد سامانه‌های مربوط به احراز هویت برخط قرار گرفت. 
 
رئیس قوه قضائیه در بازدید از غرفه سازمان زندان‌ها، توصیه‌هایی را درباره نحوه به کارگیری پابند‌های الکترونیک مخصوص زندانیان مطرح کرد و در ادامه به استماع اقدامات صورت‌گرفته از جانب سازمان پزشکی قانونی در حوزه صادرات محصولات دانش‌بنیان این سازمان پرداخت و نحوه عملکرد سامانه ثبت شرکت‌ها که منجر به کاهش ماهانه ۴۰ هزار مراجعه به واحد‌های ثبت شرکت‌ها شده‌است، مورد بررسی قرار داد. 
رئیس قوه قضائیه در جریان بازدید از غرفه‌های مختلف این نمایشگاه، بر توسعه هرچه بیشتر هوشمندسازی فرآیند‌های قضایی در راستای تسهیل و تسریع خدمت‌رسانی به مردم و مراجعان تأکید کرد. 
رئیس دستگاه قضا همچنین در جریان بازدید یکی از غرفه‌های این نمایشگاه، بر ارائه دستاورد‌ها و ابتکارات فناورانه و هوشمند در حوزه «راستی‌آزمایی اسناد ملکی» به منظور پیشگیری و کاهش تخلفات و جرائم این حوزه تأکید کرد. 
حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای حین بازدید از بخش‌های مختلف نمایشگاه دستاورد‌های فناورانه قضایی، در ضمن گفتگو با فعالان و دست‌اندرکاران این بخش‌ها، از نزدیک با مسائل و مشکلات مختلف آنان از جمله دسترسی به منابع مالی و سازوکار‌های بعضاً پیچیده اداری جهت پیشبرد امورشان قرار گرفت. 
رئیس قوه قضائیه طی سخنانی در جریان بازدید از این نمایشگاه گفت: امروز مقوله هوشمندسازی و استفاده حداکثری از فناوری‌های نوین، انتخاب بین دو یا چند گزینه نیست؛ بلکه ما ملزم هستیم به این سمت حرکت کنیم و حداکثر استفاده را از فناوری‌های نوین ببریم. 
حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای با اشاره به ضرورت سرمایه‌گذاری جدی همه بخش‌ها و دستگاه‌ها در حوزه هوشمندسازی و استفاده از فناوری‌های نوین گفت: هرچقدر در مقوله سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری‌های نوین تأخیر داشته باشیم، متحمل هزینه‌های بیشتری خواهیم شد و هر اندازه در این زمینه سرمایه‌گذاری کنیم و کار را سرعت ببخشیم، مردم و نظام منتفع خواهند شد. 
رئیس عدلیه همچنین بر ضرورت توجه همه مسئولان به مقوله شکوفا کردن استعداد‌های جوانان خلاق و مبتکر، اعتماد کردن به آن‌ها و بها دادن به آن‌ها از حیث مادی و اداری تأکید کرد و گفت: ما باید اطمینان داشته باشیم که جوان‌های بااستعداد کشورمان، در زمینه حل مسائل و مشکلات موجود و تسهیل خدمت‌رسانی به مردم، از توانمندی قابل‌توجهی برخوردار هستند؛ همانگونه که امروز در نمایشگاه فناوری‌های دانش‌بنیان قضایی مشاهده کردیم، گروه‌های بعضاً چهار نفره‌ای وجود داشتند که سن اعضای آن حدود ۲۵ و ۲۶ سال بود؛ همین گروه‌های دانش‌بنیان ظرف مدت زمان کوتاهی توانستند ظرفیت‌های بزرگی را در راستای تسهیل خدمت‌رسانی به مردم به وجود بیاورند که جای تقدیر فراوان دارد. 
رئیس دستگاه قضا افزود: در نتیجه اقداماتی که توسط مرکز آمار و فناوری قوه قضائیه انجام شده، مقوله هوشمندسازی و استفاده حداکثری از فناوری‌های نوین در قوه قضائیه تا حد بسیار زیادی به پیش رفته، اما ما نباید به هیچ‌وجه به این میزان پیشرفت قانع باشیم؛ در عین حال باید توجه داشته باشیم که در دوره‌های پیشین نیز متولیان حوزه هوشمندسازی و فناوری‌های نوین دستگاه قضا، گام‌های مؤثری را برداشته بودند و زمینه‌های بسیاری از دستاورد‌های امروز را فراهم کرده‌بودند. 
حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای همچنین گفت: امیدوار هستیم با سرمایه‌گذاری‌هایی که در قوه قضائیه در موضوع هوشمندسازی و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین صورت گرفته، بتوانیم این مقوله را با شتاب و سرعت بیشتری به پیش ببریم. 
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای همچنین گفت: ضرورت دارد سازمان بازرسی، موضوع عدم اجرای قانون مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی (مدام) توسط دستگاه‌های مسئول را به صورت جدی مورد بررسی قرار دهد؛ این قانون در سال گذشته به تصویب رسید و دستگاه‌های ذی‌ربط باید به تکالیف خود ذیل این قانون عمل کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار